2020-01-30, 19:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du hävade dock att vi skulle ha tusentals fall i europa by now, och .. well.. Det är tur att du inte är en börsspekulant med ansvar för andras pengar. They'd have hanged you by now.

Har personen varit i kontakt med någon från Kina, eller har den varit i kontakt med någon som i sin tur varit i kontakt med någon från Kina?
Or, none of the above?

Tusentals fall in Europe? Nu? Nej det har jag aldrig sagt. Däremot att vi kunde ha 100-200 cases outside China och kan få vårt första case i Sverige idag. Det var vad jag sa i söndags. Stämmer pretty well.

Att somebody skulle bli infected, som inte har varit in China, det var det som avsågs med att the virus skulle kunna spridas outside China.
Citera
2020-01-30, 19:39
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du hävade dock att vi skulle ha tusentals fall i europa by now, och .. well.. Det är tur att du inte är en börsspekulant med ansvar för andras pengar. They'd have hanged you by now.

Lyckligtvis så är vi på Flashback mycket mer förlåtande än så. Hade vi inte varit det så hade jag varit tvungen att hänga mig själv på grund av de få men betydande felaktigheter jag spottat ur mig under årens lopp.

Har personen varit i kontakt med någon från Kina, eller har den varit i kontakt med någon som i sin tur varit i kontakt med någon från Kina?
Or, none of the above?

Personen är make till kvinnan som fick viruset under besök i Wuhan. ’Bra’ nyheter mao.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Sista tiden för en smittad ska tydligen vara riktigt smärtsam, med syrebrist och igenklibbade lungor. 😢
https://www.instagram.com/p/B785IbVjRVH/?igshid=houfkqq5wa9b
Citera
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej eftersom det är relevant för min position i diskussionen.
Du tror att folk bryr sig? En sanning är en sanning oavsett vem som säger det. Om du vill öka din trovärdighet kan du istället komma med sakliga argument.
Citera
2020-01-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Fast tv4 nyheterna säger 5 dagar
Jaha, om tv4 har bestämt det så är det väl så nu då...
Citera
2020-01-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
5,2 dygn visste inte ens det fanns nått som hette så

Pttja vadfan menar dem kan man undra. 5 delat på 2 (halvt)? Eller 5 uppdelat i 2 delar av vad, 5? 10?

Jag har slut på batterier i kalkylatorn
Citera
2020-01-30, 19:41
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
När jag läst material så har de dykt upp i bisatser att utländska experter varit med redan i expertgruppen som började studera viruset i december. Ofta går de under WTO samtidigt som det officiella går under Kina. Läste nyligen att WTO-amerikaner rekommenderade stängning av Wuhanmarknaden vilket också gjordes 1 januari. Eller så hörde jag det på något av WTOs pressisar eller annat som de kablat ut. Har förstått att WTOare varit där och jobbat. Aussis har också varit inblandade. Det finns massor med utländska forskare på kinesiska toppuniversitet och institut. Att Kina skulle vara a closed societey är minst 30 år tillbaka i tiden.

Säg det till de som sitter inlåsta och i Wuhan utan hjälp och väntar på att dö.
Citera
2020-01-30, 19:41
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack för seriöst bemötande.

Jag var tidigt ute i tråden och drog upp den här aspekten som jag finner mycket intressant och relevant.

Jag kallade det för spridning utanför Kina, vilket många foliehattar inte förstod innebörden av trots upprepade försök att förklara vad jag menade, sannolikt avsiktlig misstolkning.

Att viruset än så länge såvitt vi känner till inte har börjat spridas i något land utanför Kina bådar gott, men som några här har påtalat, är det sannolikt för tidigt att dra några slutsatser.

Absolut är det för tidigt att dra slutsatser. Jag hoppas på det bästa så att den här mardrömmen är över snart. Vad som är intressant och förhoppningsvis är ett tecken på att det går framåt är att två personer i Australien blivit friskförklarade.
Citera
2020-01-30, 19:42
Medlem
Galdars avatar
Det har varit kinesiskt nyår, och då resar många kineser tillbaks till sin släkt i Kina och firar, och sedan åker tillbaks till Sverige/Usa/Kanada eller var dom nu bor, det är dålig timing att det är nyår osv. Sen hostar och harklar sig Kineser mer än vanliga människor, har varit en del i Kina och många harklar sig och slemmar och spottar hela tiden, ett resultat av kedjerökning, sprit, stark mat och förorenad luft.

Detta kan vara värt att ha i åtanke när man tänker på det.
Citera
2020-01-30, 19:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Tydligt att det finns många 'experter' här.
Bara massa skitsnack.
Sanningen är att ingen vet hur detta kommer utveckla sig, för det är omöjligt att veta.

Du har rätt i att det är omöjligt att veta, men "Big Data" förser oss med tillräckligt med siffror för att vi skall kunna dra ut prediktioner som har mer än 70% sannolikt utfall.

Agnosticism funkar bra inom Filosofin, men inom Vetenskapen fallerar den Stort.

Citat:
Det ända länder kan göra är att vidta höga säkerhetsåtgärder.

Jag tycker att världens länder skött sig ganska bra hittills. De vidtar de åtgärder som finns att vidta. Vissa åtgärder är meningslösa, andra är det inte. But they're Doing it.

Citat:
Det som händer kommer hända.

Frågan är i vilken Version av Kosmos det kommer att hända. Of that, we know Nothing.
I LOVE being human. The uncertainty, the unknown, the mystery of it all, makes Life worth Living.

Citat:
Det kanske går 'bra' det kanske blir en katastrof vem vet.

'Big Data' and its analythical instruments 'Knows'.

Citat:
Bara gilla läget.

eller lägga sin energi på att förfina dagens prediktiva analytiska instrument så att de kan bli än mer exakta.
Citera
2020-01-30, 19:45
Medlem
Har väl varit en ganska lugn dag idag med få nya fall utanför Kina,eller?
Citera
2020-01-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Hur är det med skillnader i beredskap mellan länder i EU? Är Sverige sämst som vanligt?
"Vi såg det inte komma" Löfven är ju vid rodret så ingen är väl förvånad isåfall..
I Sverige håller vi på att utreda huruvida viruset ska upptas i smittskyddslagen. Det kan tydligen vara färdigt om en vecka. Först därefter kan man vidta åtgärder som t.ex. karantän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in