Citat:
Din uppdelning är irrelevant. Gaza var en del av både det ottomanska respektive brittiska Palestina.
Nej, Gaza tillhörde enbart det Ottomanska riket, Palestina fanns inte. Det är precis därför jag frågar om Lappland, fattar du trögt? Du skriver att det tillhör det svenska folket, på vilket sätt tillhör Lappland det svenska folket om obefolkade delar av palestinamandatet tillhör ett folk som själva representerar en främmande kultur (arabiska är inte ett språk som de ursprungliga palestinierna pratade, de första palestinierna pratade
grekiska, d.v.s den "palestinska kulturen" idag är i själva verket en invandrande/ erövrande kultur).
Citat:
Det tillhör Sverige av samma anledning som Jaffa och Negev tillhör Israel. Det har kommit att accepteras internationellt. Framför allt så är det så att samer accepterar styret och därmed är det en icke-fråga.
Men VEM HAR MEST RÄTT TILL LAPPLAND enligt din egen logik? Jag frågar för jag fattar inte hur du tänker.
Citat:
Jag har tidigare haft stor respekt för det judiska folket. Dessvärre har jag äcklats av att se hur judar som du attackerar palestinier och islam och kan inte längre låtsas som att allt är gott.
Ja, eller hur, jag "ATTACKERAR PALESTINIER". Jag som är en av de få i tråden som faktiskt visar att jag bryr mig mer om palestinier än jag bryr mig om medeltida skitreligioner. Hur många av de här "flesta judiska monstren" är det du träffat nu egentligen? Vad heter de? Har du namnet på någon av dem?
Citat:
Framför allt har jag sett hur de flesta amerikanska och europeiska judar försvarar den mest högerextrema israeliska regering med näbbar och klor.
Herregud, enligt vilken jävla metrik är Israels regering MER HÖGEREXTREM ÄN PALESTINA? Du försvarar en regim som avrättar dissidenter och homosexuella och tycker att Israel är värre för att de skjuter ihjäl personer som viftar med sprängmedel i offentliga miljöer?