2020-01-29, 19:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Du har helt fel som vanligt och faktum är att Arafat var palestinier. Han föddes i Kairo men hade palestinska föräldrar:

Jaha, så man kan ärva en nationalitet till en stat som inte existerar även om man inte är född där? Det låter misstänkt likt det sionistiska argumentet att judar har rätt till Israel även om de inte är födda där för att deras anfäder bodde där en gång i tiden.
Citera
2020-01-29, 19:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Självmål - det är ju för att alla som kritiserar Israel per automatik är antisemiter. Beaktar man antal resolutioner gällande Israel är det ganska MÅNGA stater som klagar. Samtliga människorättsorganisationer klagar. Jag vet X miljoner Palestinier som klagar. Sluta fåna dig, du bara målar in dig i ett hörn.

På vilket sätt är du inte en antisemit om du vill att den enda judiska staten i världen som är omringad av fientliga araber som vill döda alla judar ska ha sämre förutsättningar att försvara sig?
Citera
2020-01-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jaha, så man kan ärva en nationalitet till en stat som inte existerar även om man inte är född där?

Alla - utom du - vet att det finns ett folk som själva valt att identifiera sig som Palestinier.
Citera
2020-01-29, 19:32
Medlem
Citat:
På vilket sätt är du inte en antisemit om du vill att den enda judiska staten i världen som är omringad av fientliga araber som vill döda alla judar ska ha sämre förutsättningar att försvara sig?

Gäller ditt resonemang även Palestinier som dagligen drabbas av övermaktens brutalitet? Ditt klassiska misstag är att bunta ihop alla araber till en grupp.
Citera
2020-01-29, 19:35
Medlem
Citat:
Gäller ditt resonemang även Palestinier som dagligen drabbas av övermaktens brutalitet? Ditt klassiska misstag är att bunta ihop alla araber till en grupp.

Palestinierna har klagat, gnällt och terroriserat israel i 70 år nu. Tar de inte den här dealen hoppas jag Israel bygger en mur längst hela västbanken och bara låter det där pissfolket dö ut på sin sida.
Citera
2020-01-29, 19:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Denna "teknologi" - har den möjligen något med irrigation att göra, dvs bevatting?
Värst vad sparsam du var med det finstilta.

Bland annat bevattning, ex. top feed drip men också biologiska agenter och humlepollinering. Det finns idag inget kommersiellt växthus i hela världen som inte arbetar med de här teknologierna och det har varit så i minst 30 år, även i arabvärlden. Så att arabländerna bojkottar Israel är skitsnack.

Citat:
Minns att på min första stod det made in Finland. De senare made in Korea, och made in China. Fast det betyder ju ingenting. Enligt dig är "hårdvaran" och "mjukvaran" producerad åtminstone delvis i Israel. Ja, på sin höjd delvis.

Ja, både Apple och Intel producerar hårdvara i Israel, liksom Motorola och Verisure. Bara att gå igenom den här listan är rätt komisk om du tänker att ett helt land skall byta ut alla israeliska komponenter i alla produkter:

https://www.science.co.il/companies/Electronics.php

D.v.s begär att alla internetleverantörer byter ut vissa chipset i sin hårdvara.

Citat:
På samma sätt är skalet på din mobil delvis saudiskt. Du vet, oljan...

Nej.
Citera
2020-01-29, 19:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag har läst lagen. "Israel Nationality Law of 1952, Article Five" stipulerar att alla som bor på annekterat land har rätt att bli medborgare men det är bara ca 20k stycken som skickat in ansökan sen 1980 vilket betyder att det är inte så populärt. Du insinuerar att allihop har begärt att bli medborgare och du har inte stött det med någon källa annat än att dumma Israel har gjort det extra svårt. Jag antar att byråkratin i Palestina är väldigt mycket effektivare än den israeliska.

Varför är det tusentals araber om året som får medborgarskap i Israel om det är lögn?

De har rätt att ansöka som sagt. Israel kan sedan besluta om de ska neka eller godkänna ansökan. Som du ser i källorna är det inget självklart.
Citera
2020-01-29, 19:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Ja, det är beklagligt men det är det som skiljer mig från dig, Xenonen och de andra uppenbara antisemiterna eller hur? Jag ser bägge sidor i konflikten och bryr mig om bägge sidor, medans ni inte bryr er om endera. Man kan inte vara pro-Palestina och vara pro-palestinier. Men man kan vara pro-Israel och vara pro-palestinier.
Citera
2020-01-29, 19:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jaha, så man kan ärva en nationalitet till en stat som inte existerar även om man inte är född där? Det låter misstänkt likt det sionistiska argumentet att judar har rätt till Israel även om de inte är födda där för att deras anfäder bodde där en gång i tiden.

Palestinier är en etnisk grupp och numera en nation med. Dina försök att nedvärdera det palestinska folket och Arafat funkar som sagt inte här.
Citera
2020-01-29, 19:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
De har rätt att ansöka som sagt. Israel kan sedan besluta om de ska neka eller godkänna ansökan. Som du ser i källorna är det inget självklart.

Du tycker att det är för mycket begärt att man kan rudimentär hebreiska för att bli medborgare antar jag? Visst, Israel kanske skulle gett de här personerna en gräddfil men det är fortfarande bara 20k stycken som ansökt, d.v.s oavsett hur svårt det är att bli accepterad är det en försvinnande liten del som faktiskt visat att de velat.
Citera
2020-01-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Palestinierna har klagat, gnällt och terroriserat israel i 70 år nu. Tar de inte den här dealen hoppas jag Israel bygger en mur längst hela västbanken och bara låter det där pissfolket dö ut på sin sida.

1. Hört talas om begreppet "orsak och verkan"?
2. Dealen? Hahah, omvärlden skrattar åt Trumps försök. Lyssna tex vad Carl Bildt säger om saken https://www.svt.se/nyheter/utrikes/carl-bildt-om-den-amerikansk-israeliska-fredsplanen

3. Pissfolket ska dö ut?
Citera
2020-01-29, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Palestinierna har klagat, gnällt och terroriserat israel i 70 år nu.
Ja, visst är det för jäkligt. Kunde de inte bara lugnt och stilla accepterat att en grupp invandrare flyttade in tog över och frivilligt gett sig av och bosatt sig i något flyktingläger.
Citat:
Tar de inte den här dealen hoppas jag Israel bygger en mur längst hela västbanken och bara låter det där pissfolket dö ut på sin sida.
Det finns redan en mur. Problemet med ditt förslag är bara att Israel inte har några planer på att lämna Västbanken som de flitigt koloniserat sedan 1967 och har alla planer att i alla fall till största delen behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in