Citat:
Du menar att bojkotten av Israel inte skall vara frivillig, ex. som din hypotetiska bojkott av Kina som du aldrig skulle kunna tänka dig utan bojkotten skulle vara obligatorisk av alla?
Citat:
Vad snackar du om? Grejen är det att vad Israel kan erbjuda i form av varor och tjänster kan världen lätt klara sig utan.
På vilket sätt kan inte världen klara sig utan Saudis olja?
Citat:
Ligger naturligtvis med i ekvationen huruvida man stöder landet eller inte. Värre är det med den saudiska oljan. Den kanske skulle kunna täckas upp med andra leverantörer men det till ett betydligt mycket högre pris och instabilitet i världen.
Precis, betydligt högre pris och instabilitet i världen ja. Vi som lever i den verkliga världen fattar att detsamma gäller israeliska produkter och tjänster.
Citat:
Skulle vilja se en post där du som sionist utvecklar hur tokigt Trumps beslut är och hur mycket det kan skada Israels sak. För det är ganska uppenbart att det kommer det att göra.
Jag har postat om Trumps dumheter till ända på det här forumet och jag stör mig på att Trump fortfarande är såpass populär som han fortfarande är i Israel (han är dock inte speciellt populär längre, hans nuvarande siffror är sämre än Obamas när Obama var som minst omtyckt i Israel). Jag fattar också att Likuds dagar är räknade men jag är inte för en tvåstatslösning längre vilket jag argumenterat om många gånger. Jag fattar att palestinierna själva inte heller vill ha en tvåstatslösning och egentligen inte heller en enstatslösning, det är bara som de säger. Om du diskuterar med dem tillräckligt länge så är det viktiga inte en stat utan att de får muslimsk prestige och kredibilitet genom att utplåna judarna.
Det handlade om en erövring av en grupp europeiska judar. Varför skulle de som bodde där acceptera det? Det var klassisk kolonialpolitik bestämd från rökiga rum i europeiska storstäder där britterna "gav bort" land de inte ägde till både judar och araber och fransmän samtidigt.
Grekerna uppfann kniv och gaffel, Carl von Linné upptäckte syret, radioaktivitet hittades av en fransman. Vad vill du ha sagt?