2020-01-12, 01:40
Medlem
Analfababetens avatar
Man är inte alkis vill jag hävda om man faktiskt får ut något alls av 3.5´or.
Max som jag själv försökte med var 18 st. och det var bara jobbigt att försöka få i sig dom.
Lyckades inte kunna hälla ner blasket i en sån takt så att jag kände mer än kanske, ja, näe, det var nog inbillning bara. Hände inget som jag minns det.
Sen kunde nog en sexpack räcka tidigare i alla fall för att jag skulle få en liten buzz i alla fall, nåt litet rus alls.
Men FÄRDIG! Som Sigrid på pottan hade gapat. Slut med drickandet för mig sen länge.
Som jämförelse min kroppsvikt, som andra tagit upp och som är relevant, ligger runt 60-70 kilo bara med en längd på 182 cm. en spinkis med andra ord.

Kön: Man
Edit: SEN! (glömde), det lilla man känner rinner ju av en lika fort som vätskan går ur kroppen.
En fylla med högre alkoholhalt håller i sig medans folköl inte gör det.

Ville jag något mer nu, nej. Klar. (attans vad man kommer på i efterhand?).
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-12 kl. 01:50.
Citera
2020-01-15, 22:24
Medlem
Mittpunkts avatar
Ibland när jag inte hinner till bolaget så brukar jag köpa ett sexpack norrland 50cl 3.5%. Jag kan dricka 2-3 och sedan blir jag dåsig och trött och vill inte dricka mer. Dricker jag däremot norrland 50 cl 5.3% då går det som vatten och jag blir inte alls dåsig eller sömnig.
Citera
2020-01-16, 21:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ibland när jag inte hinner till bolaget så brukar jag köpa ett sexpack norrland 50cl 3.5%. Jag kan dricka 2-3 och sedan blir jag dåsig och trött och vill inte dricka mer. Dricker jag däremot norrland 50 cl 5.3% då går det som vatten och jag blir inte alls dåsig eller sömnig.

Jag blir också dåsig men jag gillar dåsigheten men jag vill dricka mer om jag fick göra som jag ville skulle jag vilja dricka 2,8or jämnt.
Citera
2020-01-21, 22:42
Medlem
PaulPaljetts avatar
Var räknar vi "full"?
Jag testade en gång att hinka herrljunga cider tills jag inte pallade mer och visst blev jag lite lullig av den. Men allt det sockret kan inte ha varit bra alltså...
Citera
2020-01-21, 22:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Var räknar vi "full"?
Jag testade en gång att hinka herrljunga cider tills jag inte pallade mer och visst blev jag lite lullig av den. Men allt det sockret kan inte ha varit bra alltså...

Men det är därför man dricker öl så slipper man sötheten men det är ändå inte äckligt.
Citera
2020-01-28, 21:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Enkelt. Man dricker folkölen i stadigt och kontrollerat tempo. Folkölen bör med fördel tappas upp i en tillbringare av något slag för att få lagom mängd kolsyra och temperatur. Tycker småkall är bäst, alltså lite över rumstempererad.
Sen är det bara att dricka. Det enda som krävs av dig är att du inte är en mes.

Folk som skriver att man inte kan bli full på folköl är idioter, bokstavligt talat, idioter.
Håller helt med. Det är ju bara att börja dricka och sedan fortsätta tills man uppnått önskad berusningsgrad. Tycker det är bra att man inte blir lullig så snabbt. En varm sommarkväll är min första öl slut på typ 3-4 minuter. Det enda negativa med folköl är att det innehåller mer kcal per cl ren alkohol än vad starköl gör. Folkölsfyllor är inte bra för vikten...
Citera
2020-03-22, 03:20
Medlem
Längd: 177cm
Vikt: 65-70kg
Tolerans: Ingen hardcore supare. DRICKER vanligtvis 2-6 gånger per månad. Jag är rätt lättpåverkad. Jag har svårt för att dricka snabbt.
Jag har blivit full av 3,5or ett flertal gånger, ibland har jag blivit riktigt full.
Idag: Testade att sricka 2,8r. Planen var att dricka 6 öl under en timme, och därefter 2 öl per timma. Jag failade, det tog två timmar att få i sig de första sex ölen, då jag har svårt för att dricka snabbt. Totalt så blev det två öl per timma. Förberedde mig med att varken äta eller dricka på ca 8 timmar också...
Resultat: Efter 12 öl så är jag definitivt påverkad. Hyfsat full. Detta funksr riktigt bra om man bara sitter hemma och vill spela lite medan man dricker. Rekommenderar mer än 12 öl dock, då jag hsr blivit lite peppa och sugen. Är man lättpåverkad eller kan dricka snabbt så funkar 2,8or. 3,5or funkar absolut för mig. 12 sådana och jag får en redig fylla. Starköl är bäst dock, då man slipper stressa att hälla i sig....
Senast redigerad av BeyondBelief 2020-03-22 kl. 03:22.
Citera
2020-04-05, 22:44
Medlem
Det jag blir mest förvånad över i denna tråden är det slöa tempot alla verkar ha när dom dricker, ett 6-pack folköl räcker i bästa fall i 40 min, men då njutningsdricker jag, testade och svepa ett 6-pack 2,8 så fort jag kunde, fick då använda dubbla glas, då gick det på strax under 4 min. Och ja, jag blir alltid full på folköl.
Citera
2020-04-06, 23:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaplayer
Det jag blir mest förvånad över i denna tråden är det slöa tempot alla verkar ha när dom dricker, ett 6-pack folköl räcker i bästa fall i 40 min, men då njutningsdricker jag, testade och svepa ett 6-pack 2,8 så fort jag kunde, fick då använda dubbla glas, då gick det på strax under 4 min. Och ja, jag blir alltid full på folköl.

Hur orkade du med det,,?

Dricka för mycket på kort tid är rätt jobbigt. Dessutom blir man väldigt obehagligt bakfull av det.
Citera
2020-04-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Hur orkade du med det,,?

Dricka för mycket på kort tid är rätt jobbigt. Dessutom blir man väldigt obehagligt bakfull av det.

Ja du, bra fråga,men jag får alltid höra att jag dricker mina öl som det vore den sista ölen på jorden. Blir nästan aldrig bakfull. Dom första 3 på ett 6-pack dricker jag oftast rakt upp och ner för jag e törstig o gillar öl, sen är det bara 3 kvar😭
Citera
2020-04-09, 00:32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaplayer
Ja du, bra fråga,men jag får alltid höra att jag dricker mina öl som det vore den sista ölen på jorden. Blir nästan aldrig bakfull. Dom första 3 på ett 6-pack dricker jag oftast rakt upp och ner för jag e törstig o gillar öl, sen är det bara 3 kvar😭

Mina erfarenheter av att snabbdricka folköl är katastrofala bakfyllor. Vilket har gjort att jag har druckit i normal takt och alltid kombinerat det med ett rejäl mål mat.
Citera
2020-04-09, 08:05
Medlem
Varken min mage eller min blåsa skulle klara av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här