2023-11-15, 13:11
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Att bli full på folköl funkar säker med tillräckligt mycket motivation samt om förutsättningarna är dom rätta.

Om du inte ätit på hela dagen och häller i dig 2 halvliters sexpack 3,5% på nån timme på tom mage så kan du säkert uppnå något som kan liknas vid fylla en stund.
Citera
2023-11-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Här har vi det. Man kan hälla sig i en jävla massa 3.5or, även om "alkoholen i slutändan" motsvarar andra starkare drycker så är det svårt att nå samma effekt.

Prova att halsa en kvarting vodka och jämför fyllan mot att sitta och kämpa med att trycka i dig massa folköl, du kommer aldrig nå samma "effekt".

Det som händer är att man blir kissnödig och aldrig når samma promille, tyvärr.

Tiden är en betydande faktor. En kvarting kan man få i sig på några minuter eller mindre om man är en tränad drickare, sex liter öl däremot är fysiskt omöjligt inom samma tidsram. Levern hinner dessutom förbränna typ halva ruset innan du är färdig med folkölen.
Senast redigerad av Psoglav 2023-11-15 kl. 14:01.
Citera
2023-11-15, 14:00
Medlem
L3nn4rts avatar
Ett par 3,5 är kanon om man vill bli lite småmysig och vara kreativ, exempelvis skapa musik. 7-8 stycken räcker gott och väl för mig som nästan aldrig dricker mig full. Man mår bra dagen efter och är på gymmet som vanligt.
Citera
2023-11-15, 14:01
Bannlyst
Det är nästan omöjligt att bli full. Men om man drar i sig två sexpack så blir man lite lullig och påverkad. Anledning till att man inte blir full är eftersom att alkoholen är utblandad med vatten, ni som snackar som jämför med att dricka vodka vet ingenting om alkohol och hur kroppen tar upp utspädd alkohol.
Citera
2023-11-15, 14:34
Medlem
paskharens avatar
Lustiga var att när man var i 10-14 års ålder blev man helt kalas på några ölisar som låg mellan 3.1-3.5%. Sedan avtog det tvärt när man kom ur tonåren.
Citera
2023-11-16, 09:06
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Lustiga var att när man var i 10-14 års ålder blev man helt kalas på några ölisar som låg mellan 3.1-3.5%. Sedan avtog det tvärt när man kom ur tonåren.

När du var 10-14 år så vägde du som en myggskit och var 3 äpplen hög och hade inte byggt upp en alkoholtolerans så det är väll inte konstigt att du blev full på folkisar vid den åldern.
Citera
2023-11-16, 09:13
Medlem
Full vet jag inte om man blir riktigt. mer en lugn mjuk berusning om man dricker 6 st.. tycker det är lagom å man slipper gå till bolaget samt att det alltid går att få tag i.. Finns ju överallt numer.
Citera
2023-11-25, 14:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Den som blir full av folköl skall inte dricka alkohol överhuvudtaget.
Citera
2023-12-25, 10:53
Medlem
PingPongZongs avatar
Svep 2 åt gången istället för att dricka en. Är det 3.5% så motsvarar det ca 4.5cl 40% alkohol per 50cl burk. Det är mer vatten därför måste man svepa 2 åt gången när man dricker. Och kombinera sprit med 3.5% öl är riktigt fint. Eller fint? Är ett förjävligt. Men söp så jävligt igår på julfirandet så tar en lätt fylla idag. Då fungerar 3.5% öl som en ok återställare. Det är röd dag idag och röd dag imorgon. Så det är ok.

Hur många cl sprit motsvarar en öl eller ett glas vin?

https://trafiko.se/faktabank/fragor/...r-ett-glas-vin
Senast redigerad av PingPongZong 2023-12-25 kl. 10:57.
Citera
2023-12-25, 11:08
Medlem
KastadHenduks avatar
Det går inte att bli full mha enbart folköl. Däremot kan man bli ”full” om man stjälper i sig en hel drös tillräckligt fort. Men det är inget trevligt.

En riktig yrselfylla tarvar starkare grejor än folköl. Skulle säga att du måste upp på dricka >5% alk. Gärna 7-13% alk. Köper jag öl nuförtiden så blir det 7.5or. Tycker de ger mig bäst fylla samtidigt som de är goda. Three Hearts är en favorit. Vin gillar jag också, samma där det ska vara lite starkare vin med en alkoholhalt på runt 12-13%.
Senast redigerad av KastadHenduk 2023-12-25 kl. 11:11.
Citera
2023-12-25, 18:09
Medlem
R.Rs avatar
Det sitter mestadels i vilken tolerans och vikt man har. Är båda dessa låga och dricker man på tom mage också så slår det till ordentligt bara med ett 6-pack. Vi (jag och mina kompisar) brukade skaka ur kolsyran ur 3,5orna innan vi drack. Då går det att dricka mycket snabbare och utan att man blir så mätt.

Idag skulle det förstås inte funka då jag väger mer än jag borde och även har en viss tolerans. Men med åldern så förändras ju också ens dryckesvanor. Folköl är väl mest till för att drickas till maten eller av russugna tonåringar. Vill man bli lite mysig köper man med fördel några goda starköl från systemet istället. Eller en vinbox.
Citera
2024-02-16, 20:12
Medlem
Som 16-17 åringar av medellängd/vikt blev jag och två andra (dåtida) polare nog allt lite lätt
vimsiga av att dela en 20-låda 50 cl 3,2 vol.-% ölflaskor från kvartersbutiken.

(JA: Vi hade en äldre bekant som snällt langade.... ).

Det var tider det; att för blott 20 riksdaler per man få 6-7 halvlitrar ganska god bayersk öl, och bli hyfsat "glad-full".
(Kanske lite småvinglig och pratglad, om man kan uttrycka det så....)

Sådana budgetberusningar - via dryck - skulle ju verkligen smaka fågel idag!

Brygden i fråga hette Edel Bräu, och salufördes av Servus/Konsum i början på 90-talet för blott 59 spänn lådan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in