2020-01-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Google is your friend! Orkar du scrolla upp eller tillbaka någon sida eller är det för jobbigt? Om du orkar det så kan du klicka på länken som den skribenten postade där dom säger det som jag har skrivit flera gånger nu att NASA själva säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi.

Dessutom är det NASAS officiella hållning vilket du borde veta om du varit insatt i detta.

Jag skulle också gärna se en källa på detta påstående. Annars är det ju bara tomma ord från dig, och det känns ju inte direkt som en superseriös källa. Som du säkert förstår?
Citera
2020-01-28, 18:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är väl NASA som är källan om det nu är dom som påstår det? Vem ska jag annars hänvisa till tycker du? Volvo lastvagnar? Märkligt att folk alltid förväntar sig att andra ska servera dom med källor!

Det är sådant man brukar skriva när argumenten tryter!
Och ja det är väl för böveln NASAS officiella hållning om det nu är dom som säger detta!
Jag menar påståendet om att det inte går att passera van Allen bältena. Då hänvisar du till vad NASA säger (som alltid ljuger?).
Hmm du kanske menar att det alltså går att passera bältena (eftersom NASA säger att det INTE går)? Klurigt... men då är jag med!

Fick jag någon källa till NASA:s officiella hållning? Nej...
Citera
2020-01-28, 18:48
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag menar påståendet om att det inte går att passera van Allen bältena. Då hänvisar du till vad NASA säger (som alltid ljuger?).
Hmm du kanske menar att det alltså går att passera bältena (eftersom NASA säger att det iNTE går)? Klurigt... men då är jag med!

Fick jag någon källa till NASA:s officiella hållning? Nej...

Ja NASA ljuger mycket det vet vi. Men återigen.... om det nu är NASA som säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi, då är det väl inte JAG som hävdar detta? Detta är ju NASAS ord

Jag bara påpekar det faktum att NASA påstår att dom redan har passerat dessa bältena ett dussin gånger på 60 och 70 talet!

Båda versioner kan inte vara sanna! Det säger sunda förnuftet! Eller hur?
Citera
2020-01-28, 18:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Google is your friend! Orkar du scrolla upp eller tillbaka någon sida eller är det för jobbigt? Om du orkar det så kan du klicka på länken som den skribenten postade där dom säger det som jag har skrivit flera gånger nu att NASA själva säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi.

Dessutom är det NASAS officiella hållning vilket du borde veta om du varit insatt i detta.

Om påståendet att man inte kan passera van Allen-bältet endast är ditt eget ogrundade påhitt, så kan vi lägga ner den diskussionen här och nu.
Citera
2020-01-28, 18:52
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om påståendet att man inte kan passera van Allen-bältet endast är ditt eget ogrundade påhitt, så kan vi lägga ner den diskussionen här och nu.

Det är inte mitt påhitt. Ni ger inte upp förrän ni blir skedmatade med information. Så bara för att jag är så hygglig så ska jag posta en länk till dokumentären.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FKpuKu3F0BvY
Citera
2020-01-28, 18:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja NASA ljuger mycket det vet vi. Men återigen.... om det nu är NASA som säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi, då är det väl inte JAG som hävdar detta? Detta är ju NASAS ord
Jag bara noterar roat att du uppenbarligen tror på vad NASA säger?!

Du har redan (upprepade gånger) fått förklaringen. Dagens moderna elektronik är så liten att den blir känsligare för strålning. Fattar du verkligen inte det? Hur svårt kan det vara?

Fick jag någon källa till NASA:s officiella hållning? Fortfarande nej...
För du tycker väl inte att jag ska se en YT-video från en foliehatt för att få en bra källa till NASA:s officiella hållning.
Eller?
Citera
2020-01-28, 19:04
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Jag bara noterar roat att du uppenbarligen tror på vad NASA säger?!

Du har redan (upprepade gånger) fått förklaringen. Dagens moderna elektronik är så liten att den blir känsligare för strålning. Fattar du verkligen inte det? Hur svårt kan det vara?

Fick jag någon källa till NASA:s officiella hållning? Fortfarande nej...
För du tycker väl inte att jag ska se en YT-video från en foliehatt för att få en bra källa till NASA:s officiella hållning.
Eller?

Nej fel! Jag säger inte att jag tror på NASA. Det är ni som säger att ni tror på deras lögner, inte jag.

Båda utsagor kan inte vara sanna det är ganska självklart? Antingen ljög Nasa då ( vilket är troligast)

Eller också ljuger man nu! Och nej jag har inte fått något förklarat för mig. Utom ett taffligt försök där en användare hänvisar till Wikipedia!

Jättetrovärdiga ju!

Och slutligen: YouTube- klipp eller ej, om det nu är NASA som säger detta, varför duger inte det åt dig som källa?

Det finns flera klipp på YouTube där NASA säger samma sak. Duger inte dom heller? Då får du väl helt enkelt maila NASA och fråga. Jag kan garantera dig att du kommer att få samma svar!
Citera
2020-01-28, 19:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Nej fel! Jag säger inte att jag tror på NASA. Det är ni som säger att ni tror på deras lögner, inte jag.

Båda utsagor kan inte vara sanna det är ganska självklart? Antingen ljög Nasa då ( vilket är troligast)

Eller också ljuger man nu! Och nej jag har inte fått något förklarat för mig. Utom ett taffligt försök där en användare hänvisar till Wikipedia!

Jättetrovärdiga ju!
Det är inte konstigt alls.
Man kan alltid passera van Allen om man gör det under kort tid (eller med bra skydd).
Dock är det problem med dagens elektronik som är mycket bättre än förr, men samtidigt mer känsligt för strålning eftersom kretsarna sitter extremt mycket tätare nu.
Det är faktiskt inte svårt att fatta. Fokusera!

Citat:
Och slutligen: YouTube- klipp eller ej, om det nu är NASA som säger detta, varför duger inte det åt dig som källa?

Det finns flera klipp på YouTube där NASA säger samma sak. Duger inte dom heller? Då får du väl helt enkelt maila NASA och fråga. Jag kan garantera dig att du kommer att få samma svar!

Nej det duger verkligen inte som källa till NASA:s officiella hållning. Du påstår att den är att det inte går att passera van Allen bältena. Detta är ju löjligt. Om det är NASA:s officiella hållning så kan du väl enkelt visa något, från NASA själva, som styrker detta...? Inte något sönderklippt/redigerat uttalande från en YT-film från en knäppskalle.
Citera
2020-01-28, 19:26
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Det är inte konstigt alls.
Man kan alltid passera van Allen om man gör det under kort tid (eller med bra skydd).
Dock är det problem med dagens elektronik som är mycket bättre än förr, men samtidigt mer känsligt för strålning eftersom kretsarna sitter extremt mycket tätare nu.
Det är faktiskt inte svårt att fatta. Fokusera!

Nej det duger verkligen inte som källa till NASA:s officiella hållning. Du påstår att den är att det inte går att passera van Allen bältena. Detta är ju löjligt. Om det är NASA:s officiella hållning så kan du väl enkelt visa något, från NASA själva, som styrker detta...? Inte något sönderklippt/redigerat uttalande från en YT-film från en knäppskalle.

Och vem är DU? Är du fysiker? Vad har du för källa på att det faktiskt går att passera Van Allen Bältena? Det är ju Väldigt märkligt att en random person på FB kan mer än NASA om dessa sakerna!

Om nu NASA säger att dom inte kan passera Van Allen bältena med dagens teknologi, vem är då du att säga emot detta? Då ska jag använda er egna metoder mot er.

Presentera en källa på det om du kan! Och dokumentären är varken klippt eller redigerad. Och det är Nasas personal som säger att man inte kan passera Van Allen bältena med dagens teknologi i den dokumentären. Finns även andra dokumentärer där NASA säger samma sak. Och det finns klipp från ISS-rymdstationen där NASA säger samma sak!

Duger inte Nasas egna ord för dig, ja då är vi ju överens! Då erkänner du ju att dom inte är trovärdiga vilket jag hävdat hela tiden!
Citera
2020-01-28, 19:58
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Och vem är DU? Är du fysiker? Vad har du för källa på att det faktiskt går att passera Van Allen Bältena? Det är ju Väldigt märkligt att en random person på FB kan mer än NASA om dessa sakerna!

Ge mig ett citat, från en erkänt duktig fysiker, som säger att man inte kan passera bältena.

Vad har du hämtat din egen kunskap om van Allen bältena? Bara dina skruvade tolkningar av vad NASA säger?
Hur stor stråldos borde Astronauterna ha fått enligt dig?

Vem säger att man inte kunde passera van Allen bältena på 60-talet?
Citera
madtops avatar

Moderatormeddelande

Postat av madtop 2020-01-28, 20:56
Medlem
En jävla massa tjafs, upprepningar och off-topic raderat.
Höj nivån annars kommer varningar!
/Moderator
2020-01-28, 22:00
Medlem
Citat:

Jag bara påpekar det faktum att NASA påstår att dom redan har passerat dessa bältena ett dussin gånger på 60 och 70 talet!

Båda versioner kan inte vara sanna! Det säger sunda förnuftet! Eller hur?
Du fick källa där Nasa visar att det inte var speciellt farligt för astrounaterna att passera Van Allen-bältena på vägen till månen:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nasa.gov/sites/default/files/files/SMIII_Problem7.pdf&ved=2ahUKEwiKvpnRwKbnAhW0ycQBHZ 0LCaMQFjARegQIBxAB&usg=AOvVaw3HpSBt7Uhth4e5K-VlXKLe

Påståendendet att Nasa sagt att astrounaterna utsätts för en farlig dos och därför motsäger sig själv kom från dig:
Citat:
Om det nu inte är en farlig dos astronauterna utsätts för, (Vilket NASA säger att det är) hur kan det då vara ett problem att resa igenom Van Allen - bältena nu?
Kan du visa någon källa eller klockslag i filmklipp där Nasa säger just det?
Senast redigerad av Prudent 2020-01-28 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in