2020-01-28, 00:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Det är kanske därför ni inte hittar mördaren? Ibland är saker, ting och händelser inte alltid logiska.

Jag vet många som aldrig skulle klä sig i träningskläder utan att för den sakens skull vara " snobbiga" eller " överklass".

Ni har lite förutfattade meningar angående vem som har/äger en butterflykniv. En person som ev befinner sig i psykos, och ev känner sig förföljd, skaffar sig ett vapen de kan bära med sig, utan att väcka uppmärksamhet. Dådet var självklart inte planerat, därav att GM skar sig själv i handen.
Hade dådet varit planerat hade GM valt ett bättre och mer effektivt vapen, dvs en bättre kniv.

Jag har också den åsikten att inte dådet var planerat, som jag också framfört i tråden.
Men trodde du menade att han var för fin av sig för att klä sig i träningskläder.
Så jag som missförstod, det ber jag om ursäkt för.

Det där med att gå och inte springa från brottsplatsen, visar på att han inte var värst rädd att gripas, alternativt iskall.
Jag har hela tiden också trott att skyltarna också hade betydelse, om han var inne i en psykos vid tillfället, så hade de helt säkert kunnat påverka honom ytterligare till det som sedan hände.
Citera
2020-01-28, 03:23
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Funderar lite på det med skolan, kan han inte ha varit skolkare eller haft hemundervisning?
Hoppas polisen kollat upp dessa? speciellt åldrarna 14 - 15, om han skolkat en massa
kan ju han också ha fått gått om ett eller fler år?

Sedan så är den inte alltför ovanligt att elever får närvaro även om de inte fysiskt är närvarande.

Personen i fråga finns där. Man tror inte att någon begår ett sådant brott. Nätet har inte varit finmaskigt nog. Någon sitter på information och har inte kläckt ur sig den än. Förmodligen för att informationen känns osannolik.
Citera
2020-01-28, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har också den åsikten att inte dådet var planerat, som jag också framfört i tråden.
Men trodde du menade att han var för fin av sig för att klä sig i träningskläder.
Så jag som missförstod, det ber jag om ursäkt för.

Det där med att gå och inte springa från brottsplatsen, visar på att han inte var värst rädd att gripas, alternativt iskall.
Jag har hela tiden också trott att skyltarna också hade betydelse, om han var inne i en psykos vid tillfället, så hade de helt säkert kunnat påverka honom ytterligare till det som sedan hände.

Jag anser också att skyltarna kan ha varit avgörande. Att GM såg det som ett sista budskap, innan han tog det sista beslutet, att han måste döda ett barn.
Citera
2020-01-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ni har lite förutfattade meningar angående vem som har/äger en butterflykniv. En person som ev befinner sig i psykos, och ev känner sig förföljd, skaffar sig ett vapen de kan bära med sig, utan att väcka uppmärksamhet.

Citat:
Kniven är handlad på en marknad sent 80 tal. Personen köpte den för att "leka" med kniven som man gör med butterflykniv, vilket var populärt på den tiden.Personen är normalt inte våldsam.

Hur ska du ha det? Skaffade din GM kniven för att leka med eller för att han befann sig i psykos och kände sig förföljd?
Citera
2020-01-28, 10:42
Medlem
Hur visste han då att mohammad skulle komma upp för just den trappan? Ne det är ett planerat möte, annars hade det garanterat blivit ett annat barn.
Citera
2020-01-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Hur visste han då att mohammad skulle komma upp för just den trappan? Ne det är ett planerat möte, annars hade det garanterat blivit ett annat barn.
Javisst var det planerat.
Citera
2020-01-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe

Jag förstår inte varför du är övertygad om att GM väntar på M? Är det inte möjligt att han är inne i en psykos och traskar runt på platsen, och att M sedan bara råkar passera och blir ett slumpmässigt utvalt offer? Jag är inte övertygad om att så är fallet men jag ser det som en möjlighet. Har jag missat något?
Citera
2020-01-28, 23:27
Medlem
Börja med att kolla vilka familjen är och deras affärer, ingen vanlig Svensson familj direkt. Dom har även varit hotade och förföljda tiden innan morden, att sen sonen dör för att en galning springer lös precis utanför bostaden, är ju inte så troligt. Det är fel sorts område som GW säger, en person i psykos hade man nog hittat denna morgon, tyvärr missade man killen på parkbänken i trädgårdsföreningen som borde vara mördaren. Dessutom om personen var i psykos kan han ju varit ute länge och snurrat men finns inga uppgifter om det. Ne det var nog en arg jävel som ville antingen göra något mot familjen eller något personligt mot mohammad.
Citera
2020-01-29, 10:57
Medlem
chran508s avatar
Nu har jag inte orkat läsa alla miljoner sidor så jag ber om ursäkt om jag missat detta, men vad hände med den personen/personerna som skulle topsas förra året? Man hittade väl någon vars DNA liknade mördarens?
Citera
2020-01-29, 12:06
Medlem
Brottsforums avatar
Kommer givetvis aldrig klaras upp.

Skulle man i framtiden, mot förmodan, lyckas identifiera gärningsmannen lär det visa sig att han är avliden men att han varit inne på förhör men att polisen glömt topsa.
Citera
2020-01-29, 15:19
Medlem
Personen hade inte likt DNA men blev förhörd topsad och avförd, att polisen glömmer att topsa är ingen risk, däremot kan personen vägra topsning och hamnar då i vägrarpärmen. Kan även vara så att personen har ett alibi, även om det är falskt och då kan inte personen utredas mer utan mer bevis.
Citera
2020-01-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpunk
Hur ska du ha det? Skaffade din GM kniven för att leka med eller för att han befann sig i psykos och kände sig förföljd?

Läs om läs rätt. Jag säger inte att GM skaffade sig kniven medan han befann sig i psykos. Jag skriver att många lägger för stor betydelse i VEM som har en butterfly. Det var bara ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in