Citat:
Ursprungligen postat av
jordgubbsflickan
Det är kanske därför ni inte hittar mördaren? Ibland är saker, ting och händelser inte alltid logiska.
Jag vet många som aldrig skulle klä sig i träningskläder utan att för den sakens skull vara " snobbiga" eller " överklass".
Ni har lite förutfattade meningar angående vem som har/äger en butterflykniv. En person som ev befinner sig i psykos, och ev känner sig förföljd, skaffar sig ett vapen de kan bära med sig, utan att väcka uppmärksamhet. Dådet var självklart inte planerat, därav att GM skar sig själv i handen.
Hade dådet varit planerat hade GM valt ett bättre och mer effektivt vapen, dvs en bättre kniv.
Jag har också den åsikten att inte dådet var planerat, som jag också framfört i tråden.
Men trodde du menade att han var för fin av sig för att klä sig i träningskläder.
Så jag som missförstod, det ber jag om ursäkt för.
Det där med att gå och inte springa från brottsplatsen, visar på att han inte var värst rädd att gripas, alternativt iskall.
Jag har hela tiden också trott att skyltarna också hade betydelse, om han var inne i en psykos vid tillfället, så hade de helt säkert kunnat påverka honom ytterligare till det som sedan hände.