2020-01-26, 22:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Okey, ja det rimmar illa. Ingen som är medlem på stayfriends? Funderar på om det finns några pojkar på skolkorten från tiden det begav sig? Någon pojke som var ca 5 år äldre än Mohammad och passar in som gärningsperson? Hade det varit jag så hade jag lätt bett om DNA för att avföra mig från misstanke.

Jag har kollat, men finns väldigt lite skolfoton där.
Dessutom lägger man själv ut sitt namn på Stayfriends, är ju frivilligt.
Men vore intressant att få se skolfoton från Linköping från den tiden.
Citera
2020-01-26, 22:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jaha? 1990 sommaren i city, kommer du ihåg mig. Vilken plåga den låten var. Hon kan inte ha rätt om DNA:t s åldersbestämning stämmer? Eller?

Nej, det var väl du som tidigare skrev om att GM var född mellan 1974-1990, då de gjort en sån analys på senare tid enligt dig? Jag har också läst om något sånt, men hittar ingen källa?
Så frågan var ställd till dig.
Citera
2020-01-26, 22:37
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Skolkataloger, riksarkivet, kommun eller? Den nya lagen om att sprida bildmaterial i skolans värld kanske stoppar den sökningen.
Citera
2020-01-26, 22:44
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Nej, det var väl du som tidigare skrev om att GM var född mellan 1974-1990, då de gjort en sån analys på senare tid enligt dig? Jag har också läst om något sånt, men hittar ingen källa?

Ingen säker källa, läste någonstans i tråden? Kanske en trådsanning?

Linköping s kommun arkiv borde ha skolfoton från 2004. Det är allmänna handlingar som inte får publiceras eller spridas men dock ses.
Citera
2020-01-26, 23:00
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:

Källa Expressen artikel som publicerades 9 April 2018 där står det att den misstänkta är född mellan 1974-1990 brottscentralen/jagade-dubbelmordaren-beskrivs-som-datanord
Senast redigerad av greta-forveten 2020-01-26 kl. 23:03.
Citera
2020-01-26, 23:18
Medlem
Citat:
Skolkataloger, riksarkivet, kommun eller? Den nya lagen om att sprida bildmaterial i skolans värld kanske stoppar den sökningen.

Kungliga biblioteket har exemplar av skolkataloger man kan beställa fram. Sök i Regina på skolans namn. Men det kräver att man går dit fysiskt för att kolla på dem. Bomullsvantar på, I kid you not.
Citera
2020-01-27, 16:35
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte vad Jordgubbsflickans skrev att den hon säger sig veta är mördaren skulle aldrig använde Adidas byxor.
Då han bevislagen hade denna billiga mössa på sig, rimmar det dåligt menade jag.

Det är kanske därför ni inte hittar mördaren? Ibland är saker, ting och händelser inte alltid logiska.

Jag vet många som aldrig skulle klä sig i träningskläder utan att för den sakens skull vara " snobbiga" eller " överklass".

Ni har lite förutfattade meningar angående vem som har/äger en butterflykniv. En person som ev befinner sig i psykos, och ev känner sig förföljd, skaffar sig ett vapen de kan bära med sig, utan att väcka uppmärksamhet. Dådet var självklart inte planerat, därav att GM skar sig själv i handen.
Hade dådet varit planerat hade GM valt ett bättre och mer effektivt vapen, dvs en bättre kniv.
Citera
2020-01-27, 17:47
Medlem
Citat:

Det finns säkert många skolfoto i Linköpingshemmen från aktuell tid.
Ni som har Facebook kanske kan göra en Facebook grupp där folk kan lägga in sina gamla klasskort från Linköpingsskolorna och även kommentera om de tyckte att de hade en mystisk klasskamrat vid denna tid, kanske någon som kom med hand i paket som någon kommer ihåg osv.

Finns detta alternativ innan så bortse från min ide här 😬
Citera
2020-01-27, 17:49
Medlem
5549s avatar
Vem skulle "aldrig klä sig i träningskläder" egentligen? Det låter absurt - oavsett socioekonomisk status så klär man sig träningskläder minst någon gång per år om man är en aktiv människa. I löpspåret, på gymmet, bandyträning, tennis, polo, fotboll på gården, barnens fotbollsträning, hemmagymmet, ner till ica etc etc. Vilket skitsnack. Att dessutom känna någon ytligt, för längesedan, men ändå kunna säga att denna aldrig skulle klä sig i träningskläder? Nej vilket snack.

Jordgubbsflickan höll andan när den tidigare tjejen fick uppmärksamhet under ett par dagar, men nu är hon tillbaka.
Citera
2020-01-27, 18:09
Medlem
greta-forvetens avatar
Den ni söker är kanske en överklassbrud? Eller White thrash brud??

Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Det är kanske därför ni inte hittar mördaren? Ibland är saker, ting och händelser inte alltid logiska.

Jag vet många som aldrig skulle klä sig i träningskläder utan att för den sakens skull vara " snobbiga" eller " överklass".

Ni har lite förutfattade meningar angående vem som har/äger en butterflykniv. En person som ev befinner sig i psykos, och ev känner sig förföljd, skaffar sig ett vapen de kan bära med sig, utan att väcka uppmärksamhet. Dådet var självklart inte planerat, därav att GM skar sig själv i handen.
Hade dådet varit planerat hade GM valt ett bättre och mer effektivt vapen, dvs en bättre kniv.

En Butterfly är inte så vanlig och självklar om man känner sig hotad. Basebollträ kanske väger lite tyngre & en morakniv, eller största förskäraren i kökslådan.

En liten Butterfly & vita gympadojor? Vem har vita skor? Överkladsbrud? Eller?
Senast redigerad av greta-forveten 2020-01-27 kl. 18:11.
Citera
2020-01-27, 21:23
Avstängd
Citat:

För några år sedan när jag toppsades sade man att mördaren med stor sannolikhet var född mellan 1980-1988. 1974-1990 är nog verkligen för att garantera sej och inte missa med lite marginal. Jag toppsades dock i Motala av vanliga poliser som bara hade hand om topsningen och inte var med och utrede själva mordet.

Men jag tror man kan säga född 1980-1988 med 98 % säkerhet.
Citera
2020-01-27, 21:27
Avstängd
Angående skolkataloger vill jag bara säga att man tidigt kollade upp alla manliga gymnasieelever i närområdet och deras närvarolistor denna dag.

Det går ju dock att hitta GM via skolkatalog då den kan ha gått ut gymnasiet då men alla män som fick gymnasiet då i närområdet som inte var i skolan har man kollat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in