Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Vad fan, skärp dig. Jag har varit i tråden sen kineserna började hosta, typ. Jag underskattar ingenting och du kan tydligen inte lära mig något nytt. Du behöver inte anta att alla är mer korkade än du, ok? Jag postar länken för att alla ska ha ett gemensamt förhållningssätt till de officiella siffrorna, så slipper vi hålla på och tjafsa om olika nummer dragna ur röven. Förstår du, eller ska jag behöva nysa bort dig? 😷
Vad tar det åt dig?
Du skrev "Läget:" följt av endast två nyckeltal. Dessutom hade du fetat dessa nyckeltal. Detta går inte tolka på annat sätt än att du menade att just dessa två nyckeltal i allt väsentligt utgjorde någon slags samlad bild av hur allvarligt läget är.
Om du är mer insatt än du lyckas framstå kan ju inte jag ro för. Om du missat att läsa och förstå en sak, eller om du missat att skriva en sak, är ju ur andras perspektiv lite skit det samma. Besökarna här är ju inte tankeläsare.
Jag kan inte se jag gjort något som helst korkat när jag påtalat att dina två siffror, som du presenterat som sammanfattning, kan ge en ganska vilseledande uppfattning om hur allvarligt läget är.
Länken tolkade man givetvis enbart som en källa till dina två siffror, eftersom du inte hade skrivit något om vad man förväntades titta på, utan bara nonchalant klistrat in den.
Den siffra jag drog fram är inte ur röven. Den har jag hämtat härifrån.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6 . Däremot är siffran inte möjlig att ge exakt korrekt i tex just detta ögonblick, givetvis, då det hela utspelar sig just nu.