2020-01-27, 16:20
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det ni missar, som kan tyda på att ni underskattar allvaret, är att siffran på tillfrisknade endast är typ 50 stycken.
Vad fan, skärp dig. Jag har varit i tråden sen kineserna började hosta, typ. Jag underskattar ingenting och du kan tydligen inte lära mig något nytt. Du behöver inte anta att alla är mer korkade än du, ok? Jag postar länken för att alla ska ha ett gemensamt förhållningssätt till de officiella siffrorna, så slipper vi hålla på och tjafsa om olika nummer dragna ur röven. Förstår du, eller ska jag behöva nysa bort dig? 😷
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Inkubationstiden är 14 dagar. Om de hålls isolerade denna tid är chanserna goda att de får bukt på det i någon utsträckning. Nu är det helt utom kontroll.

Den är mellan 1-14 dagar. Det vanligaste verkar vara dag 6-9. Postade grafik om det tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Ja det lär dyka upp smittade personer runt om i världen de kommande veckorna.

Men nu importerar vi inte kineser från Wuhan så några fåtal är inte en katastrof. Vi vet heller inte hur mycket Kina som miljö är en bov i fällan
Citera
2020-01-27, 16:22
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
väldigt få Procentuellt sett

Fast dessa får leva med det resten av livet.
Citera
2020-01-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man får väga riskerna mot varandra helt enkelt.

Risken för att dö är 10% utan vaccin, och risken för att utveckla följdproblem till följd av vaccinet är (ungefär) 0.001%.
Fast risken att dö är bara 2-3%...och de som dör är ju mestadels sjuka & äldre. Så nej.... Man vaccinerar sig främst för andras skull. Speciellt om man är in kontakt med mycket människor. Men jag undviker att röra mig bland folk i sjukdomstider så jag är ingen fara vare sig för mig själv eller andra.
Citera
2020-01-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Den är mellan 1-14 dagar. Det vanligaste verkar vara dag 6-9. Postade grafik om det tidigare.

Ja och när flydde de? Så utifrån det så är det väl lovande för omvärlden. 7 dagar har väl passerat vid det här laget.
Citera
2020-01-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fast risken att dö är bara 2-3%...och de som dör är ju mestadels sjuka & äldre.

Om risken att dö bara var 2-3% och det här är en ofarlig snuva.
Tror du verkligen amerikanerna skulle behandla sjuka patienter med robotar då?

https://www.businessinsider.com/china-wuhan-coronavirus-washington-patient-small-room-robot-doctor-2020-1?r=US&IR=T
Citera
2020-01-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Den är mellan 1-14 dagar..

Jo men för att utrota spridningen i landet så är minst 14 dagars karantän lämpligt. Och det är fan inget att få panik över.
Citera
2020-01-27, 16:28
Medlem
Bah, lite förkylning ska väl en riktigt karl klara av! Jag tror inte att det här är värre så. Nog brukar det stryka med en hel del gamla och allmänt klena människor även i Sverige när vi får den vanligt återkommande vinterinfluensan.
Citera
2020-01-27, 16:28
Medlem
Mr.Sounds avatar
Sitt still i båten, om läkarna tar till sig vad andra lyckats med så går det vägen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5295174/
Citera
2020-01-27, 16:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mongo, barn fick narkolepsi av ETT sorts vaccin. Jag tog samma vaccin, fick ingen narkolepsi. Samma med alla anhöriga som tog det, ingen fick narkolepsi. Konstigt! Kan det vara nojiga föräldrar som tror saker? Kanske har barnen utvecklat den diagnosen helt på egen hand? Har en klasskamrat som utvecklade den diagnosen som 13-åring - inga vaccin inblandade öht!

KOMMER det ett vaccin mot Coronaviruset så kommer jag ta det. Absolut. Jag vill leva, inte dö.

PS det här viruset verkar ha en dödlighet på ca 10%

Är man 1-60 år och frisk är det nog snarare 0.5%... För sjuka människor är det väldigt högt...
Ett annat perspektiv bara.
Citera
2020-01-27, 16:30
Medlem
Citat:
Men nu importerar vi inte kineser från Wuhan så några fåtal är inte en katastrof. Vi vet heller inte hur mycket Kina som miljö är en bov i fällan

Vi vet inte heller hur smittsamt viruset är när det har landat i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in