Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
En kö efter prisreglerade HR betyder inte att det är brist på bostäder, du förstår uppenbarligen inte ordet brist. Det är klart folk ställer sig i kö om de kan få något gratis som de tjänar pengar på.
Lustigt att du nu plötsligt vet att det är en bubbla i Stockholm men inte i Lund. Tidigare har du hävdat att man inte kan veta om det är en bubbla förrän efteråt. Har du ändrat dig igen?
Du behöver inte skämmas för att du inte har råd att köpa en bostad i Stockholm, välj en stad som din plånbok klarar, det är helt okej. Lite lustigt att du förordar Lund dock med ditt användarnamn.
Var "gratis" kommer ifrån är obegripligt. Om man byter upp sig i läge eller storlek får man betala mer i hyra. Det är 600.000 pers som är villiga att göra det. De får ingenting gratis men vill ändå stå i kö. Brist.
Jag har skrivit 50 gånger att jag inte vet om det är en bubbla och ingen annan heller. Men jag tror priserna i Stockholm kommer att sjunka så jag köper inte där. Du tror att priserna ska stiga men du köper ändå inte en lägenhet till och tjänar pengar. Det visar vem som talar sanning och vem som är full med luft.
Jag kommer från Stockholm. Har bott i Danderyd, Mälarhöjden, Nacka med sjötomt, på Frejgatan i sekelskifte. Vet inte vad du dillar om.