2020-01-27, 14:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Har du provat att flytta till Stockholm? Tror inte det...

Haha jag bor i Stockholm och det är få här som inte har bostad.
2020-01-27, 14:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Smart tänkt. En stor filmproduktion med Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling ljuger om händelser bara 6 år tidigare. Medans FBs mest kända svamlande idioter svenne-banan och liksom-fb har rätt, men utan att visa någon källa. FB kan faktiskt vara kul läsning ibland.

Nu var det som sagt du som kom med ett påstående utan källa.
2020-01-27, 15:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu var det som sagt du som kom med ett påstående utan källa.
Filmen räcker som källa, om du inte kan visa en enda länk som sänker den faktamässigt.

För dig måste man verkligen skriva ut allting tre gånger.
2020-01-27, 15:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Haha jag bor i Stockholm och det är få här som inte har bostad.
Ja, då har du ju inte provat att flytta till Stockholm, du bor redan där. Och vet alltså inte vad du pratar om när du påstår att inflyttare ordnar boende lätt.

Jag tänkte först att min son skulle studerat på KTH som jag. Men det fanns naturligtvis inga bostäder utom om jag la ut 2mkr på en pytte-etta. De gör jag inte pga bubbelpriset, så KTH missade en bra elev som nu läser på LTH istället. Synd jag inte kände till din specialkälla som ger bort lägenheter.
2020-01-27, 15:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Filmen räcker som källa, om du inte kan visa en enda länk som sänker den faktamässigt.

För dig måste man verkligen skriva ut allting tre gånger.

Ok filmen räcker som källa på att filmen är trovärdig, intressant.

Citat:
Ja, då har du ju inte provat att flytta till Stockholm, du bor redan där. Och vet alltså inte vad du pratar om när du påstår att inflyttare ordnar boende lätt.

Jag tänkte först att min son skulle studerat på KTH som jag. Men det fanns naturligtvis inga bostäder utom om jag la ut 2mkr på en pytte-etta. De gör jag inte pga bubbelpriset, så KTH missade en bra elev som nu läser på LTH istället. Synd jag inte kände till din specialkälla som ger bort lägenheter.

Jo jag har flyttat till Stockholm och bor nu här.

Att du är för fattig för att fixa bostad betyder inte att det är brist.
2020-01-27, 15:50
Medlem
DVikings avatar
Lite bubbelvarning på denna OP-lägenhet kan man väl tycka.

https://www.husmanhagberg.se/objekt/annons/OBJ25420_1747623032

Enligt EK plan såldes den för 12.1 MSEK, nu ute för 12.5 men första/enda budgivaren tycker att det verkar bra att smälla till med 13 MSEK på en gång?

För 13 MSEK får man en med internationella mått liten lägenhet i utkanten av Stockholm. Ett master bedroom utan en suite inte ens en gäst-toalett. För 13 MSEK...

I Dubai kan man t.ex. köpa denna lägenhet för ungefär samma pengar:

https://www.propertyfinder.ae/en/buy/apartment-for-sale-dubai-dubai-marina-marina-tower-7185341.html
2020-01-27, 15:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ok filmen räcker som källa på att filmen är trovärdig, intressant.

Jo jag har flyttat till Stockholm och bor nu här.

Att du är för fattig för att fixa bostad betyder inte att det är brist.
Det intressanta är väl snarare att du förutsätter att en storfilm från USA om ett faktiskt skeende i USA inte är sanningsenligt. Utan någon källa och utan att ens ha sett den. Bananen har talat.

Jag är svinrik. Men varför lägga ut 2mkr i Stockholm när man kan bo i trevliga Lund för halva priset. Vanlig fri marknad när den fungerar som bäst. Bubbelpriserna i Stockholm sållar betydligt hårdare än du har en aning om. De som lider är Stockholmarna, som måste betala.
2020-01-27, 15:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Lite bubbelvarning på denna OP-lägenhet kan man väl tycka.

https://www.husmanhagberg.se/objekt/annons/OBJ25420_1747623032

Enligt EK plan såldes den för 12.1 MSEK, nu ute för 12.5 men första/enda budgivaren tycker att det verkar bra att smälla till med 13 MSEK på en gång?

För 13 MSEK får man en med internationella mått liten lägenhet i utkanten av Stockholm. Ett master bedroom utan en suite inte ens en gäst-toalett. För 13 MSEK...

I Dubai kan man t.ex. köpa denna lägenhet för ungefär samma pengar:

https://www.propertyfinder.ae/en/buy/apartment-for-sale-dubai-dubai-marina-marina-tower-7185341.html
Lite misstänkt. Det verkar mystiskt att någon bjuder direkt på den lägenheten, eftersom 100 st till i ett likadant hus precis håller på att byggas. För 13mkr får man en fantastisk lägenhet på Norr Mälarstrand med sjöutsikt.

Notera att Oscar properties har bygg denna. Som vi precis diskuterar håller på att konka weftersom deras lägenheter inte säljer. Shill bidding kallas det när man skickar någon att bjuda på sina egna lägenheter...
2020-01-27, 15:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det intressanta är väl snarare att du förutsätter att en storfilm från USA om ett faktiskt skeende i USA inte är sanningsenligt. Utan någon källa och utan att ens ha sett den. Bananen har talat.

Jag är svinrik. Men varför lägga ut 2mkr i Stockholm när man kan bo i trevliga Lund för halva priset. Vanlig fri marknad när den fungerar som bäst. Bubbelpriserna i Stockholm sållar betydligt hårdare än du har en aning om. De som lider är Stockholmarna, som måste betala.

Halmgubbe, jag noterade bara att du inte kunde ge någon källa när liksom bad om det, istället vände du bevisbördan till honom trots att det var ditt påstående.

Du får väl köpa bostad där din plånbok klarar av, det är helt okej. Men det blir inte brist bara för att prislappen är för hög för din smak.
2020-01-27, 15:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Halmgubbe, jag noterade bara att du inte kunde ge någon källa när liksom bad om det, istället vände du bevisbördan till honom trots att det var ditt påstående.

Du får väl köpa bostad där din plånbok klarar av, det är helt okej. Men det blir inte brist bara för att prislappen är för hög för din smak.
Men då vet vi att du anser att det inte är bostadsbrist i Stockholm. Och att du inte kan se filmer på bio eftersom de är fake. Ganska ovanliga åsikter.
2020-01-27, 16:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men då vet vi att du anser att det inte är bostadsbrist i Stockholm. Och att du inte kan se filmer på bio eftersom de är fake. Ganska ovanliga åsikter.

De flesta i Stockholm har bostad och ofta rätt mycket bota per person jämför med internationella städer. Någon brist är svår att se.
2020-01-27, 16:04
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Om jag minns rätt så sålde Oscar 4 lägenheter förra kvartalet. Fyra. Jag skulle nog säga att problemet är att priserna är för höga, extremt höga. I själva verket kan detta vara början på bubbelspricket i Stockholm, att Oscars lägenheter inte går att sälja. Pristaket är nått. Oscar som äger Oscar properties är i så fall den första förloraren i bubbelspricket. Tror han var miljardär ett tag, nu är företaget värdelöst, bubblan Oscar properties har spruckit.
Oscar Engelbert har ju sålt aktier för uppemot en halv miljard de senaste åren, jag tror knappast han lär ha några ekonomiska problem. Är pappersarbetet rätt gjort vid en konkurs blir han ju inte personligen drabbad av detta mer än att hans kvarvarande aktier blir värdelösa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in