2020-01-27, 11:24
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Appropå tullen så har de koll på om du bara kör över fram och tillbaka snabbt, du kommer att bli flaggad när du kommer tillbaka.

Knappast. Det är ju tusentals som släpper av och hämtar folk på Kastrup.
Bron har ju t.o.m. rabatt för snabbturen.
Citera
2020-01-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Knappast. Det är ju tusentals som släpper av och hämtar folk på Kastrup.
Bron har ju t.o.m. rabatt för snabbturen.
Jag blev stoppad när jag gjorde exakt det.

Edit: alltså, jag smugglade inget utan skjutsade bekanta till Kastrup.
Citera
2020-02-01, 07:18
Medlem
Var nere för första gången i juni mån-ons. Grymt utbud även om gräset inte var så bra som jag hoppades, men 3g lemon haze för 200 danska var ett riktigt schysst pris. Körde bara på husets hasch tror jag och det var rätt bra det med. Polaren köpte Norhern Lights som var lite bättre än Lemon men ingen direkt coffeshoop kvalitet gällande kurering etc, dock skulle väl de flesta tro att riktigt bra gräs ska se ut så.

Jag åkte tåget mot Stockholm kl 8-9 på morgonen och stötte varken på passkontroll eller tullen, de var inte där när min vän från Malmö åkte hem på måndagen på kvällen heller. Men jag vet att de ska vara där egentligen

Det är en sjuk torka där jag bor nu och jag är van vid toppkvalitet, föredrar riktigt bra brunt och det finns inte alls numera. Brukade gå för 500/5 på gatan eller så tog jag 25g för 17-1800 på FS som höll bättre kvalitet. Flera säljare har jag varit riktigt nöjd med men nu finns det inget där och de som säljer har sjukt höga priser och har inte sett hasch på gatan sen oktober eller slutet på september om jag minns rätt där jag bor. Har sett det i GBG av bra kvalitet men där hegge skulle gå för 7-8k som säkert gick för 5 någon månad tidigare.

Är det värt smuggla? Tar inte med mig mer än 25g isf då jag får vara beredd på bli av med det och jag antar att det är kontroller på tågen nu? Känns lite jobbigt för då blir jag tvungen gömma det på tåget och då får jag i så fall hantera det hela vägen från köpet med handskar och sedan paketera det bra osv för undvika fingeravtryck. Alternativt om det är bättre åka via Helsingör men vi pratar rätt små mängder känns lite ovärt om det inte helt enkelt är rätt så riskfritt?

Är det en bra ide att posta 15-20g till mig själv? Jag skulle väl kunna ta med mig en vacuumapparat och visst tullen kan undra varför jag har en sådan på tåget men då har inte brevet dykt upp än så vad ska de göra? Där kommer jag ju undan bara genom att förneka men om det är stor risk det fastnar i tullen så är det ingen ide att ens försöka. Köper hellre i Malmö men vet inte om min vän har såna kontakter som kan släppa 25g för bra pris, vill inte ens ge 100 kr per gram liksom. Tänker mig 50g för 3500 om det skulle gå lösa på svensk mark och om han inte kan hjälpa mig vet jag inte hur jag får tag i sådana kontakter där nere...
Citera
2020-02-01, 13:52
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaskocken
Är det värt smuggla? Tar inte med mig mer än 25g isf då jag får vara beredd på bli av med det
Inte värt risken, skulle jag säga.
Citat:
Är det en bra ide att posta 15-20g till mig själv?
Är du redo att förlora denna mängd röka och således förlora hela investeringen, men däremot inte redo att betala ett aningen högre pris än vanligt i Sverige (och då vara säker på att du får behålla grejerna)?

Räknar du in resekostnad och -tid så hade du väl kunnat tjäna in prisskillnaden genom att bara jobba som vanligt denna tid istället?
Citera
2020-02-02, 08:13
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Jag blev stoppad när jag gjorde exakt det.

Edit: alltså, jag smugglade inget utan skjutsade bekanta till Kastrup.

Det beror knappast på det. Betalstationen ligger ju på svenska sidan. De vet inte att du är tillbaka förrän du passerar betalstationen.
Citera
2020-02-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Inte värt risken, skulle jag säga.

Är du redo att förlora denna mängd röka och således förlora hela investeringen, men däremot inte redo att betala ett aningen högre pris än vanligt i Sverige (och då vara säker på att du får behålla grejerna)?

Räknar du in resekostnad och -tid så hade du väl kunnat tjäna in prisskillnaden genom att bara jobba som vanligt denna tid istället?

Det handlar om att det är torka, men igår kom det in brunt (4 för 5 dock brukade ligga på 5 för 5) men sen hände något knas och kranen kunde inte leverera. Hoppas att jag får tag i honom idag.

Min vän i Malmö säger dock att han har kontakter för skaffa in mer än en hand (för bättre priser alltså och inte bara köpa flera för samma pris) så jag hoppas på det.

Om torkan lägger sig så kan ju det finnas bättre kvalitét eller lägre pris där nere dock.

Jag klarar mig utan röka, var utan i 3,5 år och jag slutar hellre igen än att acceptera permanent höjda priser.
Citera
2020-02-02, 14:55
Medlem
Retsinas avatar
Köpte riktigt bra afghan igår.
Citera
2020-02-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Köpte riktigt bra afghan igår.

Hur mycket? Och priset?
Citera
2020-02-02, 15:10
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Hur mycket? Och priset?
Köpte 3 hekto. Polaren har båt
Citera
2020-02-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Köpte 3 hekto. Polaren har båt

Grymt men vad fick ni pröjsa?
Citera
2020-02-02, 15:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Grymt men vad fick ni pröjsa?
50 spänn grammet. Handlade av den gamla pakistanier.
Citera
2020-02-03, 00:52
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Det handlar om att det är torka, men igår kom det in brunt (4 för 5 dock brukade ligga på 5 för 5) men sen hände något knas och kranen kunde inte leverera. Hoppas att jag får tag i honom idag.

Min vän i Malmö säger dock att han har kontakter för skaffa in mer än en hand (för bättre priser alltså och inte bara köpa flera för samma pris) så jag hoppas på det.

Om torkan lägger sig så kan ju det finnas bättre kvalitét eller lägre pris där nere dock.

Jag klarar mig utan röka, var utan i 3,5 år och jag slutar hellre igen än att acceptera permanent höjda priser.

Låter bra jag är likadan jag slutar hellre en att betala dessa priser dom som sponsrar dessa priser är lika medskyldiga till att dom har höjts. Låt kranarna sitta på sitt ''Dyra hash'' är det ingen som handlar av dem så kommer priset sjunkas med tiden med tanke på att det måste säljas.

Åker ni till Danmark i dagsläget köp bara gräs av dem och stå på er så får ni samma pris som danskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in