2019-11-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitton88
Jag var i Christiania för 2 veckor sedan och handlade. Visst är priserna lite högre, men det finns en hel del att välja på. Detta var ju innan denna hårdare gränskontroll, som de infört nu.

Vad är det för hårdare gränskontroll?

Och vad är det för torka ni andra snackar om? Har chillat med rökat i snart två månader så har dålig koll.

Typ i slutet av september var det torrt i södra Sverige, men det måste väl repat sig?

Jag handla senat i mitten av oktober i mlm och då som vanligt, men ni menar att det är en torka så pass att t.o.m chriss känner av det? 🤯

Iofs snackade jag med en 08a för någon vecka sen som också nämnde tptal torka...

Är det något generellt i hela svverige/europa/världen? Har vi lite konspiration på ingång?

Iaf. Ska till chriss om nån vecka och göra en välförtjänt comeback. Därför jag titta in här, men då är pusher st. som sig bör iaf. 😁
Citera
2019-11-26, 21:19
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Håller med. Mitt chrisröka just nu baxnar jag av och blir totalt fucking bäng på 4 bloss.

Och då jämför jag det med Malmös just nu pissiga luffaröka.
En bit in hittade jag prima marroc för 40 danska.
Citera
2019-11-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
En bit in hittade jag prima marroc för 40 danska.
helt sjukt vad gott det låter. man är redigt less på denna torka.

Känns spontant som att sverige måste legalisera cannabis såvida dom inte tänker bränna sjuka mängder skattepengar på att hålla borta drogerna. vill dom bli av med skjutningarna så är det väll enda sättet. det eller mass deportering av kaoz-blattar.
Citera
2019-12-15, 00:35
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist
Rimliga mängde för eget bruk? Ta tåget och lägg din påse med skit på hylla för väskor ovanför sätena. Den enstaka gången i kvartalet där faktiskt är någon knarkhund så är det inte din påse. 9 fall utav 10 är där inte ens id-kontroll.

De verkar ha ändrat taktik. Ikväll, på 23:07-tåget från Hovedbanen, klev de ombord på Hyllie i samband med resehandligskontrollen. Två tullare och deras chokladbruna idiotwachtel eller spaniel. En helnipprig hund som brukar felmarkera hela tiden. När den var unghund för några år sedan så hoppade drn upp på mig i mitt knä och började mysa. Jag minns ögonblicket knasthunden tittade mig i ögonen och jag visste att den lagt av med att arbeta. Hade två irländska settrar på den tiden så min jacka luktade väl hund. Hade inget med cannabis att göra. Men idag var hunden tillbaka och felmarkerade mot en jobbpendlare och man hörde tullkvinnan kommentera till kollegsn att hunden var lite splittrad där. Men pendlaren fick utstå mangel. Sem plockade polisen av tåget ett gäng på fyra afganska/persiska gossar som talade god svenska — hunden hade varit framme. De åkte på genomsökning. Har pendlat dagligen sedan 2011, och förvisso är tidpunkten efter 23 men innan midnatt en klassisk tidpunkt för systemludren att vara aktiva men de brukar göra det på bron, inte på Hyllie
Citera
2019-12-25, 03:16
Medlem
Appropå tullen så har de koll på om du bara kör över fram och tillbaka snabbt, du kommer att bli flaggad när du kommer tillbaka.
Citera
2019-12-25, 10:18
Medlem
Är utbudet som vanligt på Chris nu igen?
Citera
2019-12-26, 15:31
Medlem
heartbeat03s avatar
Finns där carts att köpa just nu i dagsläget i Chris? Har en polare från USA som kommer ner nu under julhelgerna och vill veta. Tacksam för snabbt svar
Citera
2019-12-27, 23:12
Medlem
pyroclasms avatar
När öppnar kommersen? Hur mycket bäng trålar? Tull mot privat bil? Hur troligt är det?

Var parkerar ni? Vilken ngång anvönder ni? Vilken är bäst?

Har ni besökt psykadeliskt samfund?
Citera
2019-12-28, 12:49
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
När öppnar kommersen? Hur mycket bäng trålar? Tull mot privat bil? Hur troligt är det?

Var parkerar ni? Vilken ngång anvönder ni? Vilken är bäst?

Har ni besökt psykadeliskt samfund?
Handel pågår dygnet runt - full rulle dagtid, men nattetid är det endast enstaka säljare. Dyker du upp mellan tidig förmiddag till sen eftermiddag/kväll så har du gott utbud. Sällan poliser på plats överhuvudtaget. Tull mot privata bilar förekommer, men oddsen kan jag inte uttala mig om.

Vilken parkering och ingång du använder spelar nog inte mycket roll. Jag har inget att säga om Psykedelisk Samfund.
Citera
2019-12-28, 21:04
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Finns där carts att köpa just nu i dagsläget i Chris? Har en polare från USA som kommer ner nu under julhelgerna och vill veta. Tacksam för snabbt svar

thc vape cartridges?
Tror inte det. varför köper inte din amerikanska polare det där hemma om han kommer ifrån en laglig stat eller inte kanske?
Citera
2019-12-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Handel pågår dygnet runt - full rulle dagtid, men nattetid är det endast enstaka säljare. Dyker du upp mellan tidig förmiddag till sen eftermiddag/kväll så har du gott utbud. Sällan poliser på plats överhuvudtaget. Tull mot privata bilar förekommer, men oddsen kan jag inte uttala mig om.

Vilken parkering och ingång du använder spelar nog inte mycket roll. Jag har inget att säga om Psykedelisk Samfund.
Tack för infon!
Ska över sundet och köpa ett hekto svart nästa helg!
Citera
2019-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Appropå tullen så har de koll på om du bara kör över fram och tillbaka snabbt, du kommer att bli flaggad när du kommer tillbaka.
Trams!
Köper du enkelbiljetter så finns ingen anledning till oro.
Köp första biljetten från sj.se och returen från dsb.dk så är det ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in