Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 06:14
  #14569
Medlem
Snart 420, vad tror folket kommer det vara värt och åka dit och chilla till sig eller ska man hinna åka dit innan 6e april då det kommer ske en "förändring" som någon ovan postade?
Citera
2024-03-23, 15:28
  #14570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Du tänker på den affärsidé som många unga män i Skåne fick när man insåg att man kunde dryga ut måndaspengen genom att få fatt i 4-5tusen, köpa ett par heggen, vända dom med vinst och sen fortsätta samma bana tills man är uppe i 70K klubben.
Denna mening fångade mig lite. Undra hur många kriminella i Skåne som började sin bana på detta vis. För 15 år sen var det extremt många från NV-Skåne som hämtade i chris. Från 14-åringar till 30+
Nåväl, hör kanske hemma i en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Nej, skillnaderna är påtagliga mellan Christiania och Amsterdam vad gäller boendemiljö! I Nederländerna sker försäljningen i Coffee shops under städade och lugna förhållanden som inte stör grannarna. Raka motsatsen till Pucher street där invånarna överrumplats av cannabisförsäljarna och deras gatustånd.
Dock så svämmar Nederländerna också över av kriminalitet, sk ”mocro-mafias”. Som jag nog skulle vilja säga stör grannarna. Tror coffeshopsen bidrar mkt till all kriminalitet
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Snart 420, vad tror folket kommer det vara värt och åka dit och chilla till sig eller ska man hinna åka dit innan 6e april då det kommer ske en "förändring" som någon ovan postade?
Åk innan 6e, tror de finns risk man blir besviken annars. Men 420 är ändå 420.. det är nog fest på de flesta håll i cph den dan. Men chris tror jag kan förändras en del efter 6/4. Och att grisarna kanske är på plats hela dan 20/4
__________________
Senast redigerad av skurresnurre 2024-03-23 kl. 15:38.
Citera
2024-03-23, 19:39
  #14571
Medlem
Tror du verkligen det? Känns som 420 bör det ändå va rätt mkt folk där. Vet inte om man ska åka redan innan det eller invänta just 20e april
Citera
2024-03-23, 19:40
  #14572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Denna mening fångade mig lite. Undra hur många kriminella i Skåne som började sin bana på detta vis. För 15 år sen var det extremt många från NV-Skåne som hämtade i chris. Från 14-åringar till 30+
Nåväl, hör kanske hemma i en annan tråd.

Dock så svämmar Nederländerna också över av kriminalitet, sk ”mocro-mafias”. Som jag nog skulle vilja säga stör grannarna. Tror coffeshopsen bidrar mkt till all kriminalitet

Åk innan 6e, tror de finns risk man blir besviken annars. Men 420 är ändå 420.. det är nog fest på de flesta håll i cph den dan. Men chris tror jag kan förändras en del efter 6/4. Och att grisarna kanske är på plats hela dan 20/4

Tror du verkligen det? Känns som 420 bör det ändå va rätt mkt folk där. Vet inte om man ska åka redan innan det eller invänta just 20e april
Citera
2024-03-23, 20:45
  #14573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Tror du verkligen det? Känns som 420 bör det ändå va rätt mkt folk där. Vet inte om man ska åka redan innan det eller invänta just 20e april
Ja, just därför tror jag polisen vill markera, framförallt på en sån dag - den dag på hela året då chris har absolut mest besökare. Bra dag för polisen o casha in lite skattepengar. Åk du, men va inte säker på att det finns så stort utbud. Jag hade tagit med mig lite godsaker hemifrån, för o va på den säkra sidan. Becknare hittar du säkert, men många av dom tar nog chansen att lura en turist på bajsröka på 420
Citera
2024-03-25, 05:52
  #14574
Medlem
se8035s avatar
Ska dit ner snart för första gången, hur är rökat?
Citera
2024-03-25, 15:27
  #14575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Ska dit ner snart för första gången, hur är rökat?
Finns alltid topp-röka i Christiania, ibland får man leta lite bara, efter guldkornen. Men är du inte mega inbiten rökare lär du bli nöjd första bästa stånd du går till. Annars kolla runt lite, känn & lukta och fråga efter deras bästa. Rekommenderar café månefiskeren, mysigt café där du kan rulla upp. Woodstock är lite mer a-lags-bar, men där kan du röka inne. Ha så trevligt!
Citera
2024-03-25, 17:43
  #14576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Ska dit ner snart för första gången, hur är rökat?

När? Uppdatera oss gärna när du varit där
Citera
2024-03-25, 17:51
  #14577
Medlem
Hiraeths avatar
https://svenska.yle.fi/a/7-10053460

"Pusher street ska grävas upp
I mitten av mars 2024 kommer så nyheten att christianiterna tänker gräva upp Pusher Street. Arbetet med att bokstavligen gräva upp och ödelägga den åttio meter långa gatstumpen planeras börja den 6 april"

Citera
2024-03-27, 05:56
  #14578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
https://svenska.yle.fi/a/7-10053460

"Pusher street ska grävas upp
I mitten av mars 2024 kommer så nyheten att christianiterna tänker gräva upp Pusher Street. Arbetet med att bokstavligen gräva upp och ödelägga den åttio meter långa gatstumpen planeras börja den 6 april"


Sorligt..
Med andra ord inte ens lönt och åka ner dit nudå inte ens innan 6e :/
Om man klickar in sig i länken står det under bilden "Polisen spärrade av Pusher Street i Christiania 20 mars 2024" alltså 1v sedan..
__________________
Senast redigerad av apple7676 2024-03-27 kl. 06:00.
Citera
2024-03-27, 08:01
  #14579
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Sorligt..
Med andra ord inte ens lönt och åka ner dit nudå inte ens innan 6e :/
Om man klickar in sig i länken står det under bilden "Polisen spärrade av Pusher Street i Christiania 20 mars 2024" alltså 1v sedan..

Jag var förbi igår, inga problem att handla och jag fick ett nummer av killen jag handla av eftersom de ska stänga snart. Det är rätt trist stämning också, inte så många stånd och mest riktigt skabbiga araber som säljer. Sen ska man nog räkna med att risken för att bli tagen av polisen är rätt stor framöver. Hur det blir efter den 6e april återstår att se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback