2020-01-26, 19:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Du kallas troll och kommer med värdelösa analyser enligt andra på forumet så du kan nog inte så mycket fotboll.

Djurgårn vann SM-guld och hade skytteligavinnaren. Räcker så.
Citera
2020-01-26, 19:44
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Djurgårn vann SM-guld och hade skytteligavinnaren. Räcker så.

Grattis, den spelaren är borta och som avgjorde massor med matcher, det ni har kommande säsong räcker inte.

En film alla borde se, man blir glad även om man är en Djurgårdare så dom minns sin historia.
https://www.youtube.com/watch?v=y5GwJ9LMGsU
Citera
2020-01-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

....
Ont:
Ska bli spännande att se AIK i år, hur de vrider sitt spelsätt för att bli mer offensiva och vilka yngre spelare med försäljningsvärde de kommer spela.
Ylätupa, får han sitt genombrott i år.
Är Ofori lika dominant som senast.

Bajen, lyckas de ta steg, Malmö är det dags för guldet i år.
Fan vad jag längtar till serien drar igång.

Även om gif spelar i superettan så blir det följa allsvenskan vid sidan av giffarna, kommer nog inte se en enda annan superettan match.
Det här med AIK förväntas spela offensivt, är mer påstående från Hammarbyare och Djurgårdare (eventuellt någon ny-Gnagare som trillar i fällan).

Vi är inte så ängsliga. AIK har alltid byggt på tät defensiv, och uddamålssegrar. Defensiven tar titlar, offensiven vinner matcher - sa Alex Ferguson. Vi kan inte börja bli ngt vi inte är.

Med det sagt, kommer Norling säkert skruva på spelsätt. "Vi är inte ni."
Citera
2020-01-26, 21:01
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det här med AIK förväntas spela offensivt, är mer påstående från Hammarbyare och Djurgårdare (eventuellt någon ny-Gnagare som trillar i fällan).

Vi är inte så ängsliga. AIK har alltid byggt på tät defensiv, och uddamålssegrar. Defensiven tar titlar, offensiven vinner matcher - sa Alex Ferguson. Vi kan inte börja bli ngt vi inte är.

Med det sagt, kommer Norling säkert skruva på spelsätt. "Vi är inte ni."
Jag tror inte heller AIK kommer byta helt och bli Bajen men mer hur de kommer skruva på sitt spelsätt, inte ställa om helt.
Det fungerade inte i fjol och hur kommer Ni skruva på det så det fungerar bättre i år.
Citera
2020-01-26, 21:05
Medlem
Citat:
Som kallas Nya söderstadion i folkmun, förmodligen kallas den även söderstadion ute i landet bland dom andra supportrarna, det är nog bara Djurgården som kämpar och försöker få in namnet Tele2 i folkmun. Samtidigt som AIK häcklar oss båda eftersom Hammarby måste dela anläggning med Djurgården som annars hade varit hemlösa.

När byggnaden av nya söderstadion byggdes så var det Nya söderstadion som gällde, sen såldes namnet precis som GLOBEN gjorde, inte ens Djurgårdssupportrarna säger Ericsson Globe Arena om globen, samma supportrar kämpar som fan för att försöka kalla Nya söderstadion för Tele2 Arena.

Men jag undrar fortfarande, varför fyller inte Djurgården arenan trots att dom vinner guld, vad tror du är orsaken till det?
Stockholmsarenan eller Tele2 är nog det som jag hört mest. Ni spelar väl bara allsvenskt där 15 av årets 365 dagar? Djurgården och AIK spelar mer frekvent där med både fotboll och hockey? Bajen brukar "claima" Södermalm mer än Johanneshov?
Citera
2020-01-26, 21:22
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Grattis, den spelaren är borta och som avgjorde massor med matcher, det ni har kommande säsong räcker inte.
Räcker det inte med 2 tidigare skytteligavinnare i laget? Hur många krävs det då? 2 på plan 2 på bänken?
Citera
2020-01-26, 23:20
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Fuskaren Karlström, filmaren som låssades få en spark i huvudet när Hammarby fick ett bra anfallsläge!
Gjorde han som den förra spelaren som inte ville skriva på, åkte till Arlanda och öh öh vart ska jag åka och så blev det en återresa till Djurgården som han egentligen inte ville spela för.

Tror du inte Karlström blir så nöjd med sin lön att han glömmer bort sitt jobb? Själv tror jag Karlströms agent är så jävla kass på att hitta ny klubb att han tillslut övertalade Karlström att skriva på för 3 år. Bosse kommer sälja honom för massor för han är en bra fotbollsspelare så tro inte att han kommer vara kvar så länge, max 1 år.

Offsidekungen Djurdjic är mycket sämre fotbollsspelare än Palle, chansen är överhängande att Palle vinner skytteligan nästa säsong då han spelar i ett lag som producerar massor med mål. Djurdjic är ändå saknad, vilken kämpe.

Fan vad man längtar tills allsvenskan drar igång.

Karlström tog sig inte förbi passkontrollen ute på Arlanda, han hade ingen identitet
Senast redigerad av Erki122 2020-01-26 kl. 23:44.
Citera
2020-01-27, 00:06
Medlem
Mitt tips på årets genombrott/nykomling får bli Emil Holm, får han spela HB så är han riktigt bra och kommer bara bli bättre. Titi är ett råämne som har stor potential, men blandar och ger, en del grymma aktioner och en del nybörjarmisstag.

Tidigt på säsongen så det finns en hel del att slipa på men tycker ändå dagens match kändes helt ok, ger det godkänt, med tanke på att det var första matchen.
Citera
2020-01-27, 01:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Mitt tips på årets genombrott/nykomling får bli Emil Holm, får han spela HB så är han riktigt bra och kommer bara bli bättre. Titi är ett råämne som har stor potential, men blandar och ger, en del grymma aktioner och en del nybörjarmisstag.

Tidigt på säsongen så det finns en hel del att slipa på men tycker ändå dagens match kändes helt ok, ger det godkänt, med tanke på att det var första matchen.

Förutsatt att Nalic i MFF får speltid så kommer han bli årets genombrott. Så mycket fotboll i den kroppen.
Citera
2020-01-27, 04:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Nä, Gigovic kommer helt klart stå för det största genombrottet. Samtidigt kan man hävda att han redan fått sitt genombrott föregående säsong men för den generella publiken kommer han bli det stora utropstecknet det här året.
Citera
2020-01-27, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nä, Gigovic kommer helt klart stå för det största genombrottet. Samtidigt kan man hävda att han redan fått sitt genombrott föregående säsong men för den generella publiken kommer han bli det stora utropstecknet det här året.

Vi får se, ser fram emot säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Förutsatt att Nalic i MFF får speltid så kommer han bli årets genombrott. Så mycket fotboll i den kroppen.

Det fick han ju förra året. Spelade väl typ 20 matcher och var väldigt bra.
Citera
2020-01-27, 13:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Glädje och energi?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6jg4Qo/brak-pa-djurgardens-traning--ajdarevic-skickades-av-planen
Energi, ja. Är ju bara bra att han har attityd och ett jävlaranamma.. Vad du ens håller på vet jag inte.

Citat:
En sak kan jag i alla fall lova, Hammarby kommer högre upp i tabellen än Djurgården, påstår du något annat så kan vi väll lova varandra att den som förlorar får sluta skriva om fotboll på detta forum.

Du har, de gånger du visat dig i fotbollsforumet, aldrig skrivit om fotboll så kan ju inte vara så svårt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in