2020-01-26, 17:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Zlatan statyn kommer att stå utanför Tele 2 arena. Den kommer att vara i plast så den kan plockas fram när Haby spelar.

Tycker också Zlatan ska stå vid Nya söderstadion eftersom hans hjärta klappar för Hammarby.
Citera
2020-01-26, 17:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Aha, det är så ni gömmer er under skammen att behöva låna nya söderstadion.

Varför tror du att Djurgårdssupportrarna inte kommer till matcherna, inte ens när ni tar guld?

Var ligger nya söderstadion? Jag vet inte hur insatt - eller skärpt - du är, men både Bajen och DIF hyr en arena från Stockholm Stad. Tele2 Arena.

Sprid ordet.

Ps: DIF har tagit två titlar på Tele2. Hammarby har tagit noll, men en titel öht. Dock för 20 år sedan och ingen har respekt för Hammarbys idrottsförening vars enklaver ständigt går i konkurs.

17-1(!).
Citera
2020-01-26, 17:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Var ligger nya söderstadion? Jag vet inte hur insatt - eller skärpt - du är, men både Bajen och DIF hyr en arena från Stockholm Stad. Tele2 Arena.

Sprid ordet.

Ps: DIF har tagit två titlar på Tele2. Hammarby har tagit noll, men en titel öht. Dock för 20 år sedan och ingen har respekt för Hammarbys idrottsförening vars enklaver ständigt går i konkurs.

17-1(!).
17 titlar på 2000-talet eller? I hockey och fotboll? Ingen har respekt för oss pga längesedan vi tog guldet och samtidigt för du fram era gamla guld som ett argument. Du förstår inte att du retoriskt skjuter ovanför? Nåväl, glöm inte att hävda att ni är Sveriges mest framgångsrika förening också
Citera
2020-01-26, 17:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

Sprid ordet.

17-1(!).

Som kallas Nya söderstadion i folkmun, förmodligen kallas den även söderstadion ute i landet bland dom andra supportrarna, det är nog bara Djurgården som kämpar och försöker få in namnet Tele2 i folkmun. Samtidigt som AIK häcklar oss båda eftersom Hammarby måste dela anläggning med Djurgården som annars hade varit hemlösa.

När byggnaden av nya söderstadion byggdes så var det Nya söderstadion som gällde, sen såldes namnet precis som GLOBEN gjorde, inte ens Djurgårdssupportrarna säger Ericsson Globe Arena om globen, samma supportrar kämpar som fan för att försöka kalla Nya söderstadion för Tele2 Arena.

Men jag undrar fortfarande, varför fyller inte Djurgården arenan trots att dom vinner guld, vad tror du är orsaken till det?
Citera
2020-01-26, 18:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Som kallas Nya söderstadion i folkmun, förmodligen kallas den även söderstadion ute i landet bland dom andra supportrarna, det är nog bara Djurgården som kämpar och försöker få in namnet Tele2 i folkmun. Samtidigt som AIK häcklar oss båda eftersom Hammarby måste dela anläggning med Djurgården som annars hade varit hemlösa.

När byggnaden av nya söderstadion byggdes så var det Nya söderstadion som gällde, sen såldes namnet precis som GLOBEN gjorde, inte ens Djurgårdssupportrarna säger Ericsson Globe Arena om globen, samma supportrar kämpar som fan för att försöka kalla Nya söderstadion för Tele2 Arena.

Men jag undrar fortfarande, varför fyller inte Djurgården arenan trots att dom vinner guld, vad tror du är orsaken till det?

Du är historielös, cementerat av din första paragraf.

Stadion (Som f.ö. fortf. existerar - Söderstadion not so much) hade 6000 bra platser och totalt 12000 platser.

I decennium var det omöjligt - rent fysiskt - att bygga en större publik.

Liksom det i decennier har varit omöjligt för Bajen att vinna titlar. Men ni har publik (Vars tåg avgår 17.30...), så öh, grattis.

17-1.

F.ö. drog Bosse in 20 millar under tiden Djurdic bråkade sig bort er - samtidigt som Karlström (Som gjorde 1-2 mot Norrköping, avd. titlar) signade nytt.
Citera
2020-01-26, 18:38
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Du är historielös, cementerat av din första paragraf.

Stadion (Som f.ö. fortf. existerar - Söderstadion not so much) hade 6000 bra platser och totalt 12000 platser.

I decennium var det omöjligt - rent fysiskt - att bygga en större publik.

Liksom det i decennier har varit omöjligt för Bajen att vinna titlar. Men ni har publik (Vars tåg avgår 17.30...), så öh, grattis.

17-1.

F.ö. drog Bosse in 20 millar under tiden Djurdic bråkade sig bort er - samtidigt som Karlström (Som gjorde 1-2 mot Norrköping, avd. titlar) signade nytt.

Fuskaren Karlström, filmaren som låssades få en spark i huvudet när Hammarby fick ett bra anfallsläge!
Gjorde han som den förra spelaren som inte ville skriva på, åkte till Arlanda och öh öh vart ska jag åka och så blev det en återresa till Djurgården som han egentligen inte ville spela för.

Tror du inte Karlström blir så nöjd med sin lön att han glömmer bort sitt jobb? Själv tror jag Karlströms agent är så jävla kass på att hitta ny klubb att han tillslut övertalade Karlström att skriva på för 3 år. Bosse kommer sälja honom för massor för han är en bra fotbollsspelare så tro inte att han kommer vara kvar så länge, max 1 år.

Offsidekungen Djurdjic är mycket sämre fotbollsspelare än Palle, chansen är överhängande att Palle vinner skytteligan nästa säsong då han spelar i ett lag som producerar massor med mål. Djurdjic är ändå saknad, vilken kämpe.

Fan vad man längtar tills allsvenskan drar igång.
Citera
2020-01-26, 18:40
Medlem
LT10s avatar
Ska man älta samma trötta smörja igen? Hur orkar folk?

Kunde inte bry mig mer eller mindre att bajare säger ”nya Söderstadion”, då får de väl göra det.

Jag har upplevt två titlar på Stockholmsarenan, ursprungsnamnet på ”Tele2-arena”.
Citera
2020-01-26, 18:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Fuskaren Karlström, filmaren som låssades få en spark i huvudet när Hammarby fick ett bra anfallsläge!
Gjorde han som den förra spelaren som inte ville skriva på, åkte till Arlanda och öh öh vart ska jag åka och så blev det en återresa till Djurgården som han egentligen inte ville spela för.

Tror du inte Karlström blir så nöjd med sin lön att han glömmer bort sitt jobb? Själv tror jag Karlströms agent är så jävla kass på att hitta ny klubb att han tillslut övertalade Karlström att skriva på för 3 år. Bosse kommer sälja honom för massor för han är en bra fotbollsspelare så tro inte att han kommer vara kvar så länge, max 1 år.

Offsidekungen Djurdjic är mycket sämre fotbollsspelare än Palle, chansen är överhängande att Palle vinner skytteligan nästa säsong då han spelar i ett lag som producerar massor med mål. Djurdjic är ändå saknad, vilken kämpe.

Fan vad man längtar tills allsvenskan drar igång.

Satan i gatan. Hur kan man ha så lite koll? Kollar du ens fotboll? Följer du nyheter?

1. Karlis kollade runt, men inget var direkt bättre än DIF.

2. Jag har redan sagt att vi kan sälja honom om 6-12 månader (och göra vinst).

3. Djurdic vs Paulinho: 1-0, K.O.
Djurdic som ersättare till Tankovic - helt OK.

Grejen är att Tankovic går gratis och Paulinho är dyr. Och att det skiljer 10 år på dom.

Bajen kommer inte vinna guld. Bajen kan inte sälja Paulinho. JJ är erkänd mästare på att totalförstöra ekonomi (Heif).
Citera
2020-01-26, 18:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Satan i gatan. Hur kan man ha så lite koll? Kollar du ens fotboll? Följer du nyheter?

1. Karlis kollade runt, men inget var direkt bättre än DIF.

2. Jag har redan sagt att vi kan sälja honom om 6-12 månader (och göra vinst).

3. Djurdic vs Paulinho: 1-0, K.O.
Djurdic som ersättare till Tankovic - helt OK.

Grejen är att Tankovic går gratis och Paulinho är dyr. Och att det skiljer 10 år på dom.

Bajen kommer inte vinna guld. Bajen kan inte sälja Paulinho. JJ är erkänd mästare på att totalförstöra ekonomi (Heif).

På riktigt är du pantad, varken Bajen eller DIF kommer vinna guld nästa år, det gör Malmö!
Hade Allsvenskasäsongen varit en omgång till hade Malmö vunnit i år också eller om dom suttit en av deras 6 missade straffar.

En sak kan jag i alla fall lova, Hammarby kommer högre upp i tabellen än Djurgården, påstår du något annat så kan vi väll lova varandra att den som förlorar får sluta skriva om fotboll på detta forum.
Citera
2020-01-26, 18:55
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Hej jag heter ”valfritt namn” och hejar på ”valfri klubb” och vi är fler som hejar på min klubb än er klubb.

Är ni dum i huvudet, är det här nivån?

Ont:
Ska bli spännande att se AIK i år, hur de vrider sitt spelsätt för att bli mer offensiva och vilka yngre spelare med försäljningsvärde de kommer spela.
Ylätupa, får han sitt genombrott i år.
Är Ofori lika dominant som senast.

Bajen, lyckas de ta steg, Malmö är det dags för guldet i år.
Fan vad jag längtar till serien drar igång.

Även om gif spelar i superettan så blir det följa allsvenskan vid sidan av giffarna, kommer nog inte se en enda annan superettan match.
Citera
2020-01-26, 19:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
På riktigt är du pantad, varken Bajen eller DIF kommer vinna guld nästa år, det gör Malmö!
Hade Allsvenskasäsongen varit en omgång till hade Malmö vunnit i år också eller om dom suttit en av deras 6 missade straffar.

En sak kan jag i alla fall lova, Hammarby kommer högre upp i tabellen än Djurgården, påstår du något annat så kan vi väll lova varandra att den som förlorar får sluta skriva om fotboll på detta forum.

Jag är inte pantad. Jag kan stava till "allsvenska säsongen", t.ex.

Även "satt" istället för "suttit".

Även förstått att Malmö var värdelösa på straffar (Vaiho räddade en, som hav oss segern. Värdelösa Malmö, haha!)

Jag vet att "väl" stavas just "väl". Avd: Pantad

F.ö. är Bajens trupp topp 7.

17-1.
Citera
2020-01-26, 19:05
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Jag är inte pantad. Jag kan stava till "allsvenska säsongen", t.ex.

Även "satt" istället för "suttit".

Även förstått att Malmö var värdelösa på straffar (Vaiho räddade en, som hav oss segern. Värdelösa Malmö, haha!)

Jag vet att "väl" stavas just "väl". Avd: Pantad

F.ö. är Bajens trupp topp 7.

17-1.

Du kallas troll och kommer med värdelösa analyser enligt andra på forumet så du kan nog inte så mycket fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in