2020-03-05, 20:07
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Stor summa att sponsra för ett företag som inte direkt gör någon monster vinst.

Dplay eller cmore, skitsamma för mig bara det funkar att se matcherna i efterhand(vet inte hur länge cmore har, 24-48h?) och att det går att spola tillbaks live.

Håller med, en lokal bilhandlare som riktar sig mot den rikare delen av befolkningen, jag är skeptisk. Branschen är inte känd för några stora marginaler.

Det är inte ett av Sveriges största ölmärken som Falcon vi pratar om här.
Citera
2020-03-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Håller med, en lokal bilhandlare som riktar sig mot den rikare delen av befolkningen, jag är skeptisk. Branschen är inte känd för några stora marginaler.

Det är inte ett av Sveriges största ölmärken som Falcon vi pratar om här.

Jag har inte koll på marginalerna hos Platinum Cars men jag är ganska säker på att det inte går att jämföra Platinum Cars men en vanlig bilhandlare. När det gäller namnet känns alla sponsornamn fåniga från början. Vissa accepteras ganska snabbt och känns helt ok. Andra inte. Jag tror Platinum Cars Arena kommer kännas helt ok efter ett tag. I folkmun kommer det dock fortfarande heta Parken.
Citera
2020-03-05, 21:35
Medlem
Det verkar som att Kopparbergs Göteborg skall spela på GU i år, 4 elitlag på en arena, det blir ett tight schema.

Vårt damlag(är typ 15-åringarna från akademin) vann för övrigt sin första match med 12-2, mötte något div 3 lag. Småtjejerna levererar. Första seriematchen går på Majvallen.

Citat:
Första matchen mot seniorer.
Då blev det seger direkt för IFK Göteborgs damlag.
Träningsmatchen mot division tre-laget Virgo slutade 12–2.

Seriepremiären närmar sig. IFK Göteborgs damlag spelade under lördagen sin första träningsmatch för 2020. Virgo, som kommande säsong spelar i division tre – en serie över Blåvitt – tog ledningen efter en kvart.

– Det började lite trevande. Vi var lite tagna av stundens allvar, främst med tanke på att vi har ett så ungt lag. Men det gick över ganska snabbt och vi började äta oss in i matchen, säger Cristian Loayza, som är en av lagets tränare.

Ganska snart började de blåvita målen trilla in. Ett efter ett. Och till slut många.

– Det blev jobbigt för Virgo. De fick jaga mycket boll. Våra mittfältare är hela tiden spelbara. När vi väl vågar och känner av att vi klarar av det här så kommer våra spelare med fart framåt också, säger Loayza.

Det slutade med 12–2-seger. Matchen på Heden spelades i strilande vinterregn, bitande kyla och blåst.

Vad tar ni främst med er från matchen?

– Vi tar med oss framför allt att vi klarar av det fysiska spelet. Detta var ju faktiskt vårt lags allra första match mot vuxna kvinnor. Jag är speciellt glad över att våra spelare tar för sig så mycket. Våra allra yngsta spelare är bara 14 år. Victoria Svanström gör fyra mål, Ida Landberg gör tre och Julia Torsell ett mål. De tre är född 2005. Filippa Hopkins blev också tremålsskytt och Vanessa Tomic gjorde ett. Men hela laget imponerar. Alla 16 spelare fick gott om speltid mot Virgo, minst en halvtimme var.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-03-05 kl. 21:40.
Citera
2020-03-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det verkar som att Kopparbergs Göteborg skall spela på GU i år, 4 elitlag på en arena, det blir ett tight schema.

Vårt damlag(är typ 15-åringarna från akademin) vann för övrigt sin första match med 12-2, mötte något div 3 lag. Småtjejerna levererar. Första seriematchen går på Majvallen.

Finns det ingen tråd för damfotboll?
Citera
2020-03-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Finns det ingen tråd för damfotboll?

Det finns det säkert, men jag kunde inte hitta den. Det skall bli intressant att se hur mattan pallar 4 lag + damlandslaget... + Gothia Cup.
Citera
2020-03-05, 22:57
Medlem
Keldons avatar
Vad tycker ni om sportbladet senaste bilaga som rankar allsvenskans 100 största profiler någonsin?

Själv fattar jag inte touray över Nanne. Men ändå bilagan känns som ett dåligt substitut för allsvenskanbibeln som man lovar sig själv att inte köpa nästa år, men sedan gör det ändå pga abstinens.
Citera
2020-03-05, 23:16
Medlem
Keldons avatar
Vad tycker ni om sportbladets senaste bilaga som rankar allsvenskans 100 största profiler någonsin?

Själv fattar jag inte touray över Nanne. Men ändå bilagan känns som ett dåligt substitut för allsvenskanbibeln som man lovar sig själv att inte köpa nästa år, men sedan gör det ändå pga abstinens.
Citera
2020-03-06, 06:29
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns det säkert, men jag kunde inte hitta den. Det skall bli intressant att se hur mattan pallar 4 lag + damlandslaget... + Gothia Cup.

GFC skall enligt Kamratposten bara spela 6 matcher på GU.
Citera
2020-03-06, 10:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweIntelligence
Har en likadan, har nu hittat en operatör som har alla kanaler + DPLAY, var inte många kronor för ett år. Tog 1 minut att googla fram, lycka till.

Du är en bra googlare, jag hittar bara de gamla vanliga och är osäker på om de har dplay streamsen, som king och liknande rapid-tjänster?
Citera
2020-03-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du är en bra googlare, jag hittar bara de gamla vanliga och är osäker på om de har dplay streamsen, som king och liknande rapid-tjänster?

Nvm, offtopic.
Senast redigerad av SweIntelligence 2020-03-06 kl. 12:10.
Citera
2020-03-06, 12:38
Medlem
Salorms avatar
Apropå ingenting, i Danmark har man just i detta nu tagit bort publik för allt där det kan vara över 1000 pers. Fotboll, eurovision osv.. Det känns jävligt nära.
Citera
2020-03-06, 12:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Apropå ingenting, i Danmark har man just i detta nu tagit bort publik för allt där det kan vara över 1000 pers. Fotboll, eurovision osv.. Det känns jävligt nära.

Hur fan ska man lösa det då? Man kan ju inte missa matcher!
Får väl hyra luftballong, hitta kullar/hus intill man kan se matcherna ifrån isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in