2020-01-26, 02:13
Medlem
Samtidigt brottas Nigeria med ett nytt utbrott av Lassafeber:

Nigeria steps up #Lassafever response.

As at 24 January 2020, 195 confirmed cases and 29 deaths had been reported in 11 states.
Citera
2020-01-26, 02:14
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Tanken slår dig inte att vem som helst med asiatiskt utseende kan göra en sån där film?
Har alla glömt vad källkritik är?

Du har suttit i denna tråd och knarkat till dig plus poäng på skit. Det finns otroligt många videor och källor som kommer ut där man ser att det han säger är sant.

Och du kan ta och fråga någon kines som kanske vet hur Wuhan dialekten pratas, så får du lite mer information i om han är från Wuhan eller ej.

Jag orkar inte, jag sitter inte här och säger att hela världen kommer gå under.. men jag kan garantera dig att inom 1-2 veckor så kommer numrena minst ha fyrdubblats..

Citera mig om 2 veckor med ditt jävla trams... Detta är allvarligt och om du inte ser det, så hoppade du nog av skolan i 9:an och har knarkat ner din hjärna totalt.
Citera
2020-01-26, 02:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länken fungerar inte, inte för mig i alla fall.

Sorry.. Har testat den och länken verkar allt OK. Men det är bara en bild som visar hur man nu gräver av vägarna. Hur som, jag tror att det här skall tas på allvar.
Citera
2020-01-26, 02:15
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det är du som är dum i huvudet.

Kolla in detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=youtu.be

Han pratar från Wuhan och hur det ser ut, från hjärtat.. Han bekräfta i princip exakt hur det ser ut där borta.

Kolla in filmen

Du är dum i huvudet eftersom du tror allt som läggs upp på nätet.
Jag säger det igen: Verkligen vem som helst med asiatisk ursprung kan ha lagt upp det där, utan några som helst kopplingar till viruset. Hur vet du att översättningen ens stämmer? Det kan lika gärna vara dubbat? Allt han säger kan vara rent påhitt?

TÄNK LITE
Citera
2020-01-26, 02:15
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Tanken slår dig inte att vem som helst med asiatiskt utseende kan göra en sån där film?
Har alla glömt vad källkritik är?

Han pratar ju felfri fastlands-mandarin iaf. Han är inte taiwanes eller från Hongkong, det kan jag höra (De har bägge fet brytning).
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-26 kl. 02:18.
Citera
2020-01-26, 02:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det är inget lurt att göra detta, det är så fint hur allt utspelar sig bara. Dom har exakt samma tillvägagångssätt som just nu händer i Kina.

Här har du lite av helvetet där borta: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=youtu.be

Jag tramsar inte, jag säger bara att scenariot dom har träning på är exakt de samma som händer just nu.

Gick från djur till människa och nu människa till människa, om du inte förstår allvaret i detta så är du dum i huvudet.

Sen får du ta EVENT 201 hur du vill, men jag tycker det är intressant i sammanhanget....

Mm, precis som räddningstjänsten i Svedala som oftast har övat på sådant de sedan möter i skarpt läge.

Konfirmeringsbias, vet du ens vad det betyder?
Citera
2020-01-26, 02:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Vilka virus i Sverige har vi som dödar 50 på säg 1000 smittade? Skelleftesjukan?

Det där är en gissning dragen ur röven. Det är omöjligt att säga hur stor procent som dör av detta virus i detta tidiga skede. Just nu är iaf vanlig influensa ett större hot mot oss i Sverige. Det finns absolut inga skäl att panika. Än.
Citera
2020-01-26, 02:18
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Han pratar ju felfri fastlands-mandarin iaf. Han är inte taiwanes eller från Hongkong, det kan jag höra.

Inte svårt att dubba in när man har ett munskydd i vägen.
Citera
2020-01-26, 02:19
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/dodssiffran-fortsatter-stiga
"15 nya dödsfall kopplade till coronaviruset har rapporterats i Kina under lördagen. En patient har avlidit i Shanghai, där dödsfallet är det första bekräftade. Det totala antalet liv som smittan skördat är nu uppe i 56 – och flera kinesiska miljonstäder har vidtagit nödåtgärder i försök att hejda spridningen.

Samtidigt som allt fler länder rapporterar att patienter bekräftats smittade av coronaviruset fortsätter dödsfallen i området där det först upptäcktes att bli fler.

I provinsen Hubei har 13 nya dödsfall bekräftats under lördagen. Också i Henan har en person dött – och även en patient i Shanghai har avlidit. Det är det första bekräftade dödsfallet i storstadsområdet. Det skriver Reuters med hänvisning till statlig kinesisk media."
Citera
2020-01-26, 02:19
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Du är dum i huvudet eftersom du tror allt som läggs upp på nätet.
Jag säger det igen: Verkligen vem som helst med asiatisk ursprung kan ha lagt upp det där, utan några som helst kopplingar till viruset. Hur vet du att översättningen ens stämmer? Det kan lika gärna vara dubbat? Allt han säger kan vara rent påhitt?

TÄNK LITE

Oherregud, först och främst, jag skickade videon till min kinesiska vän som sa direkt att översättningen stämmer 99%.

Och för det andra, citera mig nästa gång om 1-2-3 veckor, är allting frid och fröjd så är jag dum i huvudet.

Dock vet jag nu att det är allvarligare än vad du tror.

PS. Ännu en gång, jag är inte någon domedagsknarkare, jag vill inte och helst skulle vilja slippa hela jävla skiten. Men samtidigt ser jag allvaret i denna virus. Sen får du göra vad fan du vill med ditt liv, men det är du i slutändan som TYVÄRR kommer se dum ut.

Jag önskar jag är den dumma i de hela.
Citera
2020-01-26, 02:20
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Inte svårt att dubba in när man har ett munskydd i vägen.

Men varför skulle man dubba in det, det behövs ju ändå en fastlandskines som uttrycker orden?
Citera
2020-01-26, 02:20
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, precis som räddningstjänsten i Svedala som oftast har övat på sådant de sedan möter i skarpt läge.

Konfirmeringsbias, vet du ens vad det betyder?

Vi får se vart och hur mycket viruset har infekterat inom 1-2-3 veckor. punkt slut. Citera mig då och kalla mig dum i huvudet om jag har fel i att detta är otroligt allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in