2020-01-26, 01:23
Medlem
fuck den har nåt europa och det är en tidsfråga innan sverige drabbas!

dessutom så sprids den via luften !

varför hör man inte detta i svenskamedian! varför förbereder de inte sig.

sedan så misstänker jag att kina medvetet spridit viruset för att utföra social kontroll på demonstrationerna som de haft eller något!

hursomhelst jag kommer inte att ta en vaccin, går inte på det igen nope.
sist tog jag vaccin mot svininfluensan och inget hände.

sedan har jag beställt en träningsredskap från kina, vågar inte fan öppna paketet, tänk någon råkat hosta i den eller något. dessutom tänker jag fan inte öppna mina nudel pack.
Citera
2020-01-26, 01:24
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
För er ”virusnördar” så rekommenderas Agenda free tv (youtube) @lookner kör inatt igen, han täcker upp bra
tack, skall kika på det
Citera
Medlem
Arktizs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRdyK0/lakaren-liang-wudong-62-dod-i-virusutbrottet

Ny skräckartikel som kan skrämma slag på den stora massan, men läser man den innantill så ser man att det inte var så konstigt.

Läkaren var gammal och hade hjärtfel, dubbla riskgrupper bara för vår vanliga säsongsinfluensa som lika gärna hade kunnat döda honom.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Posta gärna länk till videon. Vill se!
Jag såg en på @livecrisisnews, twitter.com

Men personen får tweet-media borttaget hela tiden.
Citera
2020-01-26, 01:27
Medlem
Detta kommer nog chocka många, men en grupp i Kina har patent på detta virus, dom har spridit detta av sig själva med flit helt enkelt, dom har vaccin mot detta. Som dom vill sälja och tjäna enorma pengar på.. Det är såhär detta spridit sig.
Citera
2020-01-26, 01:33
Medlem
fuck-postmodernisms avatar
När Corona-viruset på allvar började uppdaga sig häromdagen så förstod jag iaf en sak, att om civilisationen upphör så är det precis så här det kommer går till. Kineserna är förjävla äckliga och så mycket störda grejer pågår där - samtidigt är folket för det mesta helt hjärntvättade zombies. Detta är trots allt folket som bokstavligen slog sönder och brände ner en stor del av deras kulturplatser och kulturföremål från en mångtusenårig historia för att skapa en kommunistisk zombie-diktatur. Kineser är som får och kan inte tänka själva.

Om det inte blir detta virus som skapar en extremt dödlig global pandemi, så blir det en annan gång i framtiden. Speciellt när kineserna är så inställda på revanschism och inte drar sig för att experimentera t ex med biologiska vapen eller andra stora leksaker som de ännu inte är mogna nog att behärska.
Citera
2020-01-26, 01:33
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalsnous
Detta kommer nog chocka många, men en grupp i Kina har patent på detta virus, dom har spridit detta av sig själva med flit helt enkelt, dom har vaccin mot detta. Som dom vill sälja och tjäna enorma pengar på.. Det är såhär detta spridit sig.

Och din källa är din kompis brors fru kusins barn?.. Ännu en av flera hundra foliehattar i tråden.

Den här tråden sänker verkligen flashbacks rykte.
Citera
2020-01-26, 01:38
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag är 110% säker på att viruset inte kommer ifrån någon jävla fladdermus eller råtta. Det är utsläppt med vilje eller av misstag.

Jag har sett 40+ videos från vad jag antar är olika delar av provinserna så råder det kaos, nästintill anarki på flera ställen.

Sen får man ställa sig frågan:

Om bara 1400 smittats och 40 dött - varför stänger man skolorna till 17 februari, barrikaderar varenda väg med berg av grus och beväpnade vakter samt att affärerna är helt tomma. Man borde väl ändå fylla på med förnödenheter?

Den ekonomiska smällen pga av detta borde och är nog astronomisk. Inte bara hur synen på Kina var innan utan hur den blir nu. Allt detta för ett "milt virus" som bara smittat 1400?

Jag har sett siffror från 100.000 - 3 miljoner och 150.000 döda.

Jag tror sanningen ligger någonstans i mitten. Typ 200 000 smittade och runt 20 000.döda.

Det verkar högst troligt att viruset började spridas på djurmarknaden, där kan nog alla som följt rapporteringen om detta virus från början instämma. Så hur du kan vara ”110% säker” handlar nog mer om att du har svårt att skilja på fakta och hittepå.

Själv har jag sett mycket trovärdiga videos från Wuhan och närområden. Det råder inte anarki och är långt ifrån vad du målar upp.. Visst är staden satt i karantän och det är väldigt tomt ute på gatorna- skolor stängda - alla butiker stängda osv - och visst är detta skrämmande i sig.

Men du målar upp en mycket överdriven bild, du verkar ha svårt att bedöma trovärdigheten i olika ”källor” som finns. Videos kan vem som helst lägga upp och du verkar tyvärr ha fallit pladask för internet-påhitten.

Ett tips i all välmening är att försöka verifiera det du ser/hör. Journalister från västvärlden med videos i Kina och närområdet, eller andra personer som med mycket stor sannolikhet befinner sig i området. Innan du faller för påhitten försök bedöma källan som det kommer ifrån menar jag.
Citera
2020-01-26, 01:38
Medlem
fuck-postmodernisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Och din källa är din kompis brors fru kusins barn?.. Ännu en av flera hundra foliehattar i tråden.

Den här tråden sänker verkligen flashbacks rykte.

Inte en grupp i Kina som har patent. Europeiskt patent: https://patents.google.com/patent/EP3172319A1

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har kinesiska spioner stulit Corona-viruset från ett forskningscenter i Kanada och lämnat det till Wuhan Institute of Virology, där viruset har antagligen släppts ut ifrån. Västvärlden har gjort ett enormt misstag i att släppa in tusentals spioner i sina forskningsinstitut, t ex på USA:s H-1B-visum att få lägre arbetslöner för doktorander och laboratoriearbetare jämfört med inhemska diton - inte för att det är brist på kompetens utan för att skölja över hela marknaden med billig arbetskraft. Ett historiskt och girigt misstag som kommer kosta västvärlden sin ställning.
Senast redigerad av fuck-postmodernism 2020-01-26 kl. 01:41.
Citera
2020-01-26, 01:43
Medlem
Tryck på översättning och se den här video gjord av en kille i Huwan idag:

https://youtu.be/wEkIdGht-S8
Senast redigerad av Lanternlight 2020-01-26 kl. 01:53.
Citera
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-postmodernism
Inte en grupp i Kina som har patent. Europeiskt patent: https://patents.google.com/patent/EP3172319A1

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har kinesiska spioner stulit Corona-viruset från ett forskningscenter i Kanada och lämnat det till Wuhan Institute of Virology, där viruset har antagligen släppts ut ifrån. Västvärlden har gjort ett enormt misstag i att släppa in tusentals spioner i sina forskningsinstitut, t ex på USA:s H-1B-visum att få lägre arbetslöner för doktorander och laboratoriearbetare jämfört med inhemska diton - inte för att det är brist på kompetens utan för att skölja över hela marknaden med billig arbetskraft. Ett historiskt och girigt misstag som kommer kosta västvärlden sin ställning.

Okej, bäst vi sätter James Bond på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Just för att de inte har någon skyddseffekt så är det så jävla idiotiskt. Sen är detta virus (än så länge) inte farligare än många virus vi har omkring oss i Sverige hela tiden.

Kan det vara munskyddsföretagen som spridit ut ett falskt rykte om viruset?

Vilka virus i Sverige har vi som dödar 50 på säg 1000 smittade? Skelleftesjukan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in