2020-01-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Han pratar ju felfri fastlands-mandarin iaf. Han är inte taiwanes eller från Hongkong, det kan jag höra.

När du kan verifiera äktheten i videon är det intressant så tills dess faller videon inom konspirationsteorier som trollen som producerar dom här filmerna vill att du ska tro på.
Inte en chans att ingen av världen smittskyddsläkare kan delge oss något som säger att det är helt sant som detta troll påstår.
Citera
2020-01-26, 02:21
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Oherregud, först och främst, jag skickade videon till min kinesiska vän som sa direkt att översättningen stämmer 99%.

Och för det andra, citera mig nästa gång om 1-2-3 veckor, är allting frid och fröjd så är jag dum i huvudet.

Dock vet jag nu att det är allvarligare än vad du tror.

PS. Ännu en gång, jag är inte någon domedagsknarkare, jag vill inte och helst skulle vilja slippa hela jävla skiten. Men samtidigt ser jag allvaret i denna virus. Sen får du göra vad fan du vill med ditt liv, men det är du i slutändan som TYVÄRR kommer se dum ut.

Jag önskar jag är den dumma i de hela.

Men vad bra då ringer vi upp FN och WHO direkt så kan du briefa alla eftersom att en random asiat lagt upp en youtubevideo med extremt opålitlig bas.
Citera
2020-01-26, 02:22
Medlem
Citat:
Oherregud, först och främst, jag skickade videon till min kinesiska vän som sa direkt att översättningen stämmer 99%.

Och för det andra, citera mig nästa gång om 1-2-3 veckor, är allting frid och fröjd så är jag dum i huvudet.

Dock vet jag nu att det är allvarligare än vad du tror.

PS. Ännu en gång, jag är inte någon domedagsknarkare, jag vill inte och helst skulle vilja slippa hela jävla skiten. Men samtidigt ser jag allvaret i denna virus. Sen får du göra vad fan du vill med ditt liv, men det är du i slutändan som TYVÄRR kommer se dum ut.

Jag önskar jag är den dumma i de hela.

Mata inte trollet. Ignorera.
Citera
2020-01-26, 02:22
Medlem
Ett virus som snabbt sprider sig men endast har dödlig verkan på personer med redan medicinska komplikationer. 41 döda och minst tusen smittade. Sprider sig Corona globalt skulle 41/1000 personer dö. Det är närmare 20 miljoner människor om man räknar på officiella källor.

Att räkna på officiella siffror är självklart missvisande då det är betydligt fler som är både döda och smittade. Däremot så ger det oss ett hum om vilken tråkig situation vi är i just nu.
Citera
2020-01-26, 02:23
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
När du kan verifiera äktheten i videon är det intressant så tills dess faller videon inom konspirationsteorier som trollen som producerar dom här filmerna vill att du ska tro på.

Säkert. Men det gäller all information du hör från diktaturen Kina. För diktaturens regering är världens mest produktiva internettroll.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-26 kl. 02:25.
Citera
2020-01-26, 02:23
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länken fungerar inte, inte för mig i alla fall.
tryck f5 så funkar det
Citera
2020-01-26, 02:24
Medlem
Citat:
Vi får se vart och hur mycket viruset har infekterat inom 1-2-3 veckor. punkt slut. Citera mig då och kalla mig dum i huvudet om jag har fel i att detta är otroligt allvarligt.

Vilka är symtomen på smitta med det nya viruset?

Luftvägssymtom, feber och hosta. Ett antal dödsfall har också rapporterats. Patienterna hade då en annan allvarlig underliggande sjukdom. Inkubationstiden för coronavirus är 2–14 dagar.

Risken för att smittan ska spridas i det svenska samhället bedöms för närvarande som mycket låg, men i och med det omfattande resandet i världen går det inte att utesluta att enstaka fall upptäcks i landet. Folkhälsomyndigheten har metoder på plats som i så fall gör det möjligt att snabbt ställa diagnos.

Mycket tyder på att viruset ursprungligen spridits från djur till människa. Viruset kan spridas mellan människor, men hittills pekar ingenting på att viruset skulle ha förmåga att överföras från människa till människa särskilt effektivt, det verkar med andra ord inte vara särskilt smittsamt. Men ny kunskap om viruset utvecklas hela tiden, mycket är ännu okänt.

Enstaka patienter med luftvägssymtom som nyligen varit i Wuhan har provtagits. Folkhälsomyndigheten har analyserat patientproverna på förfrågan av sjukvården. Samtliga prover har varit negativa, alltså har ingen av patienterna burit på 2019-nCoV. Det tar omkring 4–5 timmar för Folkhälsomyndigheten att diagnosticera ett prov. På grund av patientsekretessen kan inte Folkhälsomyndigheten kommentera enskilda prov som inkommer till myndigheten.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/

Lite för att inte skrämma ihjäl någon som råkar läsa alla tokigheter här.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Spännande ny artikel.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7929657/Nurse-treating-coronavirus-sufferers-China-claims-90-000-people-infected.html

Kul att du länkar till VÄRLDENS ABSOLUT VÄRSTA SKRÄPBLASKA.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du har suttit i denna tråd och knarkat till dig plus poäng på skit. Det finns otroligt många videor och källor som kommer ut där man ser att det han säger är sant.

Och du kan ta och fråga någon kines som kanske vet hur Wuhan dialekten pratas, så får du lite mer information i om han är från Wuhan eller ej.

Jag orkar inte, jag sitter inte här och säger att hela världen kommer gå under.. men jag kan garantera dig att inom 1-2 veckor så kommer numrena minst ha fyrdubblats..

Citera mig om 2 veckor med ditt jävla trams... Detta är allvarligt och om du inte ser det, så hoppade du nog av skolan i 9:an och har knarkat ner din hjärna totalt.

Öhhhh, 160 döda av tio miljarder om 1-2 veckor, bäst att isolera sig så att man inte stryker med. Lämnar in en lottorad också, stor chans att vinna.
Citera
2020-01-26, 02:27
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vilka är symtomen på smitta med det nya viruset?

Luftvägssymtom, feber och hosta. Ett antal dödsfall har också rapporterats. Patienterna hade då en annan allvarlig underliggande sjukdom. Inkubationstiden för coronavirus är 2–14 dagar.

Risken för att smittan ska spridas i det svenska samhället bedöms för närvarande som mycket låg, men i och med det omfattande resandet i världen går det inte att utesluta att enstaka fall upptäcks i landet. Folkhälsomyndigheten har metoder på plats som i så fall gör det möjligt att snabbt ställa diagnos.

Mycket tyder på att viruset ursprungligen spridits från djur till människa. Viruset kan spridas mellan människor, men hittills pekar ingenting på att viruset skulle ha förmåga att överföras från människa till människa särskilt effektivt, det verkar med andra ord inte vara särskilt smittsamt. Men ny kunskap om viruset utvecklas hela tiden, mycket är ännu okänt.

Enstaka patienter med luftvägssymtom som nyligen varit i Wuhan har provtagits. Folkhälsomyndigheten har analyserat patientproverna på förfrågan av sjukvården. Samtliga prover har varit negativa, alltså har ingen av patienterna burit på 2019-nCoV. Det tar omkring 4–5 timmar för Folkhälsomyndigheten att diagnosticera ett prov. På grund av patientsekretessen kan inte Folkhälsomyndigheten kommentera enskilda prov som inkommer till myndigheten.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/

Lite för att inte skrämma ihjäl någon som råkar läsa alla tokigheter här.

Tack du är en av oss få ljusglimtar i mörkret här inne.

Man blir mörkrädd över folks kapacitet att tro på allting utan minsta kritiska mottanke.
Citera
2020-01-26, 02:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sorry.. Har testat den och länken verkar allt OK. Men det är bara en bild som visar hur man nu gräver av vägarna. Hur som, jag tror att det här skall tas på allvar.
Fick byta till datorn istället och med hjälp av Hellcat så fungerade det.

Håller helt med om att detta virusutbrott ska tas på högsta allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellcat
tryck f5 så funkar det
Tack! Hyggligt.
Citera
2020-01-26, 02:32
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Öhhhh, 160 döda av tio miljarder om 1-2 veckor, bäst att isolera sig så att man inte stryker med. Lämnar in en lottorad också, stor chans att vinna.

Om du tror att det är den officiella siffran, så är du bakom flötet. det är fler än så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in