2020-01-25, 07:04
Medlem
Skicka de smittade kineserna till de flyktingläger som finns :-)
Citera
2020-01-25, 07:08
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Med undantag för en person så är alla som har dött gamla och svaga individer. Det är en man på 36 år som har dött också, men det kan bero på andra omständigheter i kombination med viruset.
Jag har sett antydningar om att 2019-nCoV inte alltid hamnar på dödsattesten trots att det verkar vara dödsorsaken. Det ligger i propagandans intresse att försöka mörka där man kan.

Edit: Three Pneumonia Deaths Raise Fear Not All Coronavirus Victims Are Being Tallied
Families describe discrepancies between information from doctors and death certificates

https://www.wsj.com/articles/relatives-wonder-whether-pneumonia-deaths-were-tied-to-coronavirus-11579915630
Citera
2020-01-25, 07:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Man kan göra egna munskydd av kaffefilter x4 och gummisnoddar, ett tips bara från Hajk

Tack för tipset, Kaffefiltrerna är snart en bristvara i Sverige hehe
Citera
2020-01-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har sett antydningar om att 2019-nCoV inte alltid hamnar på dödsattesten trots att det verkar vara dödsorsaken. Det ligger i propagandans intresse att försöka mörka där man kan.

Här har ingenting mörkats. Tvärtom har myndigheterna aldrig innan varit så här öppna. Så fort ett fall upptäcks i en stad går man ut med ett SMS till alla och berättar om det. Familjer och andra som kan ha varit i kontakt med personen i frågas tas till sjukhus för testning.
Citera
2020-01-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Är du kines eller svensk som flyttat till Kina?

Blåögd Svensk,
Citera
2020-01-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack för tipset, Kaffefiltrerna är snart en bristvara i Sverige hehe

Om man har engångshandskar hemna kan man göra 5 kondomer av fingrarna
Citera
2020-01-25, 07:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Om man har engångshandskar hemna kan man göra 5 kondomer av fingrarna

Se där tack, men detta är väl inte från Hajk? hehe..Jag tänker undvika att besöka Kinarestaurangerna ett tag nu.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Här har ingenting mörkats. Tvärtom har myndigheterna aldrig innan varit så här öppna. Så fort ett fall upptäcks i en stad går man ut med ett SMS till alla och berättar om det. Familjer och andra som kan ha varit i kontakt med personen i frågas tas till sjukhus för testning.
Skicka ett vykort när din illusion brister. Det är möjligt att du sitter i Kina men det är ganska osannolikt att du vet något annat än vad som talas om för dig. Kina är fortfarande en diktatur där sanningen är politisk, oavsett hur just du upplever saken. Kinesiska myndigheter har pissat på befolkningen så länge vi kan minnas, låt oss hålla det i åtanke när vi diskuterar officiella rapporter. Kan inte du ta din smartphone och filma lite av vardagslivet i Kina, jag är jättenyfiken på att se med egna ögon istället för att läsa vad du skriver.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-25 kl. 07:23.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag gjorde en editering på mitt inlägg
Mitt svar var enbart baserat på din fråga hur några kunna botas/tillfriskna när inget botemedel finns. Inget annat
Lopinavir/Ritonavir ska tydligen vara verksamt om det sätts in i ett tidigt skede:

https://www.pharmaceutical-technology.com/analysis/coronavirus-mers-cov-drugs/
https://thorax.bmj.com/content/59/3/252

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20160701000168
Citera
2020-01-25, 07:26
Medlem
Hur många dör inte av ett vanligt förkylningsvirus i Kina under en månad? De som avlidit tillhör riskgrupper och dessa avlider av lunginflammation, influensa osv varje dag.
Så den extrema faran med detta är att det...?

Jag trodde vi visste att en inte ska peta sig i näsan eller hosta/nysa rakt ut på andra?
Att det är viktigt med handhygien.
Tydligen kommer folk gå runt med kaffefilter i fejset nu också.
Citera
2020-01-25, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Skicka ett vykort när din illusion brister. Det är möjligt att du sitter i Kina men det är ganska osannolikt att du vet något annat än vad som talas om för dig. Kina är fortfarande en diktatur där sanningen är politisk, oavsett hur just du upplever saken. Kinesiska myndigheter har pissat på befolkningen så länge vi kan minnas, låt oss hålla det i åtanke när vi diskuterar officiella rapporter. Kan inte du ta din smartphone och filma lite av vardagslivet i Kina, jag är jättenyfiken på att se med egna ögon istället för att läsa vad du säger.

Visst skulle jag kunna det. Med det finns redan en massa filmer på youtube som visar vardagslivet i Kina. Idag är det helt tomt på folk här i stan. Det är några bilar som passerar emellanåt, men det är allt.

Jag är lika kritisk till myndigheterna som du är. Men just gällande detta så har de lagt om kursen helt. Och anledningen är ganska enkel, globalisering. Hade viruset stannat enbart i Kina så hade man nog kört på i gamla spår. Men iom att man har upptäckt fall utomlands så har man lagt alla korten på bordet. Och det har med propagandan att göra. Man svartmålar andra länder för att framstå som bättre här i Kina. Hade man hållt på att dölja saker här hade det bitit myndigheterna i röven. Så det är deras egna gärningar som påtvingat denna öppenhet.
Citera
2020-01-25, 07:32
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Visst skulle jag kunna det. Med det finns redan en massa filmer på youtube som visar vardagslivet i Kina. Idag är det helt tomt på folk här i stan. Det är några bilar som passerar emellanåt, men det är allt.

Jag är lika kritisk till myndigheterna som du är. Men just gällande detta så har de lagt om kursen helt. Och anledningen är ganska enkel, globalisering. Hade viruset stannat enbart i Kina så hade man nog kört på i gamla spår. Men iom att man har upptäckt fall utomlands så har man lagt alla korten på bordet. Och det har med propagandan att göra. Man svartmålar andra länder för att framstå som bättre här i Kina. Hade man hållt på att dölja saker här hade det bitit myndigheterna i röven. Så det är deras egna gärningar som påtvingat denna öppenhet.
Jag har inget nämnvärt att opponera mig om gällande ovanstående, men om jag säger att staten kanske kommer att avrätta Wuhans borgmästare för att kunna lägga skulden på någon för utbrottet så pratar vi om det gamla Kina som numera flyger runt med uppfattat moderna fjädrar, vad säger du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in