2020-01-26, 02:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vad som är intressant är detta:

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/

Kolla in EVENT 201 och kolla speciellt in scenariot dom använder vid den här "träningen"... Nånting är otroligt lurt och dom har svarat på detta också.. jesus

Det är väl inget lurt med att folk har förstått att en pandemi kommer att bryta ut förr eller senare, och att övning för ett sådant scenario är behövligt?

Låt vara att vår egen regering inte kan se in i framtiden, men de som inte är bakom flötet kan faktiskt ta höjd för framtida scenarion.

Man kan se det komma.

Sluta tramsa, detta är inget mysterium.
Citera
2020-01-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
*klipp*

Inte riktigt sant men visst även det sedan en tidigare epidemi.
De äldre generationerna hade ett bättre immunförsvar eftersom de genomlevt tidigare infektioner av en liknande stam av virus som spanska sjukan.
Citera
Medlem
0ldMans avatar
Officiellt över 2000 nu.

https://youtu.be/hjhI77MWAEY
Citera
Medlem
Citat:
Efter virusutbrottet: Krav på förbud mot djurmarknader
I utbudet fanns bland annat vargungar, cikador, skorpioner, bamburåttor, ekorrar, rävar och ödlor, rapporterar Guardian. En del av djuren såldes levande, andra slaktade. Det fanns djurdelar som krokodilsvansar, tungor och inälvor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQ1z5B/efter-virusutbrottet-krav-pa-forbud-mot-djurmarknader

Det här är orsaken till detta virus och dom här människorna är orsaken till att detta sprids. Man äter inte vilda djur på detta vis och många av djuren sitter i burar och säljs levande. Dom bär på smitta så det är inte konstigt. Varför kan dom inte sluta med detta vidriga beteende. Dom flesta dödliga virus kommer från just Kina. Åk inte dit, bojkotta som företag och se till så passagerare som kommer därifrån scannas och hålls i karantän. Dom är för vidriga helt enkelt som håller med med smittospridning.

Citat:
Ett tillfälligt förbud infördes mot den här typen av marknader i Kina efter sarsepidemin 2002-2003. Utbrottet då orsakades av ett liknande virus. Smittan spårades till palmmård, ett trädklättrande däggdjur.

Dom har tydligen inte lärt sig. Har man annars full kontroll över sina medborgare så bör man stoppa vidrigheterna som pågår med djurmarknader också.
Citera
2020-01-26, 02:09
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Misstänkts har kommit från en marknad ja, inte alls bekräftat men det är "trovärdigt" för det passar in i din världsbild - inte min. Har inget med källkritik att göra. Du spekulerar minst lika mycket men försöker framstå som mer nykter. Lite lustigt.

Antar att folk hyr hasmat-dräkter, ambulanser och militärfordon i massor för att lägga upp fakevideos. Vilken värld vi lever i, va?

Jag skrev aldrig att det är bekräftat. Det ligger absolut en del i det du har skrivit, men varför överdriva något så fruktansvärt och falla för varenda video som florerar ute på nätet?

Det råder inte i närheten av anarki, inte ens i den värst drabbade staden. ”Alla” vägar har inte alls stängts av, däremot vägarna till och från staden Wuhan. Det är fortfarande fullt möjligt att köra omkring i provinsen Hubei (närliggande städer till Wuhan) däremot så förekommer kontroller här och var.

Du får det att låta som att hela Kina håller på att gå under...

Men ja, det är en extrem åtgärd att skärma av en hel stad på 11 miljoner invånare.
Ja, det finns ett labb i Wuhan. Men inget tyder på att viruset kommer därifrån än så länge.
Och ja, de ”officiella” uppgifterna om antalet döda behöver inte stämma, men är fortfarande mer trovärdiga än vad någon anonym forumit fantiserat ihop.
Citera
2020-01-26, 02:09
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Vad är det som är lurt med att simulera en worst case scenario pandemi? Denna typen av simuleringar är väl standard inom Epidemiologin?

Det är inget lurt att göra detta, det är så fint hur allt utspelar sig bara. Dom har exakt samma tillvägagångssätt som just nu händer i Kina.

Här har du lite av helvetet där borta: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=youtu.be

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl inget lurt med att folk har förstått att en pandemi kommer att bryta ut förr eller senare, och att övning för ett sådant scenario är behövligt?

Låt vara att vår egen regering inte kan se in i framtiden, men de som inte är bakom flötet kan faktiskt ta höjd för framtida scenarion.

Man kan se det komma.

Sluta tramsa, detta är inget mysterium.

Jag tramsar inte, jag säger bara att scenariot dom har träning på är exakt de samma som händer just nu.

Gick från djur till människa och nu människa till människa, om du inte förstår allvaret i detta så är du dum i huvudet.

Sen får du ta EVENT 201 hur du vill, men jag tycker det är intressant i sammanhanget....
Citera
2020-01-26, 02:10
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Tack, äntligen någon annan med fungerande hjärnverksamhet i tråden.

De scenarion ni andra sitter och domedagsrunkar till existerar endast i era fantasier.

Det är du som är dum i huvudet.

Kolla in detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=youtu.be

Han pratar från Wuhan och hur det ser ut, från hjärtat.. Han bekräfta i princip exakt hur det ser ut där borta.

Kolla in filmen
Citera
2020-01-26, 02:11
Medlem
Tänk ifall det sprider sig till Afrika. Likdoften tar sig ända hit.
Citera
2020-01-26, 02:11
Medlem
Jag tror det är ett militärt kemiskt vapenexperiment som gått åt helvete....
Citera
2020-01-26, 02:12
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Oklart varför spanska sjukan hade så hög dödlighet. Dödligheten i virus tenderar att minska över tiden.
Den var hemsk, unga människor som dog. I stort sett alla hade väl någon i familjen som inte klarmade sig.

Jag antar att du vet att det inte fanns antibiotika när spanska sjukan slog till.
Citera
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det är inget lurt att göra detta, det är så fint hur allt utspelar sig bara. Dom har exakt samma tillvägagångssätt som just nu händer i Kina.

Här har du lite av helvetet där borta: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=youtu.be

Tanken slår dig inte att vem som helst med asiatiskt utseende kan göra en sån där film?
Har alla glömt vad källkritik är?
Citera
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har nu sett klart videon. Det här är något av det starkaste som jag sett på länge!

Jag hoppas att han inte råkar illa ut för det är starka ord han använder.

Om klippet är äkta, så är det ganska imponerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in