2020-01-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag håller fullständigt med, hade tagit detta med en nypa salt, allt som sägs i Sverige. Dom har noll koll eller så vill dom helt enkelt inte skapa panik i Sverige..ännu... Jag tror att inom 1 vecka kommer WHO att förklara 'Global Emergency'
Och då är det väl också så att när det väl förklaras så har de i verkligheten varit så 1 v eller nåt
Citera
2020-01-25, 23:27
Medlem
VG skriver om ett virusdödsfall vid Ryska gränsen.

22:37
"VIRUSDØDSFALL PÅ GRENSEN TIL RUSSLAND

En person er omkommet i Kina, i grenseområdene mot Russland, som følge av coronavirussykdommen 2019-nCoV, melder det russiske nyhetsbyrået Ria. Det er den russiske visehelseministeren Oleg Salagai som bekrefter dette via meldingstjenesten Telegram.

Ifølge nyhetsbyrået Tass er i tillegg åtte kinesiske statsborgere innlagt på sykehus med høy feber i en bydel i Moskva. Disse vil bli testet for coronaviruset."
Citera
2020-01-25, 23:28
Medlem
Troians avatar
Hur är det med västerländska journalister i Wuhan? Har exempelvis CNN, AFP och Reuters någon på plats?
Citera
2020-01-25, 23:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Anledningar:
- Vaknar vi upp utan vatten (av någon jävla anledning) så känns det bra att veta att jag har ett gäng dunkar infrysta sedan tidigare.
- Jag har ingen kunskap om att frysa in vatten så ville mest testa hur mkt som ryms i mina dunkar innan de expanderar för mycket.
- Skulle jag börja lagra vatten utan att frysa in det skulle det bli dåligt efter ett tag utan att frysa in det.

Grundvattnet som du kan få ur en djupborrad brunn kan mycket väl vara 500-år gammalt.

Det brukar man inte bli sjuk av.
Citera
2020-01-25, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Hur kan de säga att faran är över för något som precis börjat - för stunden är jag själv lugn som en filbunke men jag skulle ju aldrig våga säga att faran är ÖVER .
Det här kan ju bara vara början .
Kan tillägga att mitt lugn stördes mer av den meningen än alla filmer på ihoprasade kineser...

Faran är över är en rejäl felcitering då Folkhälsomyndigheten aldrig talat om influensan som något farligt. Man har inte heller sagt att det är ”över”.
Man bevakar utvecklingen och just nu finns ingen anledning till oro.
Citera
2020-01-25, 23:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
VG skriver om ett virusdödsfall vid Ryska gränsen.

22:37
"VIRUSDØDSFALL PÅ GRENSEN TIL RUSSLAND

En person er omkommet i Kina, i grenseområdene mot Russland, som følge av coronavirussykdommen 2019-nCoV, melder det russiske nyhetsbyrået Ria. Det er den russiske visehelseministeren Oleg Salagai som bekrefter dette via meldingstjenesten Telegram.

Ifølge nyhetsbyrået Tass er i tillegg åtte kinesiske statsborgere innlagt på sykehus med høy feber i en bydel i Moskva. Disse vil bli testet for coronaviruset.
"

Första dödsfallet utanför Wuhan isf va?
Citera
Medlem
singularitets avatar
Myndigheterna i Sverige kanske har räknat ut hur viruset hindras från att spridas i det Svenska samhället baserat på kunskap om viruset, till exempel virusets benägenhet att mutera och hur smittsamt det är. Det där med att på förhand bestämma att aldrig beskriva ett worst case scenario anser jag försvårar tolkningen av situationen.

Dessutom måste myndigheterna förklara hur informationen ska tolkas. Folkhälsomyndigheten presenterar och beskriver situationen på ett sätt som lätt tolkas som faran över för Sveriges del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur är det med västerländska journalister i Wuhan? Har exempelvis CNN, AFP och Reuters någon på plats?

BBC har. Han blev tillsagd att in kan du åka men du kommer inte ut.

Citat:
En Journalist från BBC har åkt in i provinsen och det är helt tomt på folk:

Film
https://twitter.com/StephenMcDonell/status/1221058641891155968
Citera
2020-01-25, 23:31
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag har sett 40 minuter. Mycket bra. Stort tack.
Även min Kinesiska svärmor har samma filmklipp på wechat. De har just fått varning gå ej ut 4 på morgonen, de kommer att släppa något från flygplan.

Klockan är ju långt efter 4 på morgonen där borta redan?
Citera
2020-01-25, 23:32
Medlem
Såg detta klipp från news.com.au

https://www.news.com.au/lifestyle/health/china-coronavirus-spread-is-accelerating-xi-jinping-warns/news-story/d5c2e662c432acc1d8c281b0eda50028

Ser ju inte helt stabilt ut på deras sjukhus..
Citera
2020-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Såg detta klipp från news.com.au

https://www.news.com.au/lifestyle/health/china-coronavirus-spread-is-accelerating-xi-jinping-warns/news-story/d5c2e662c432acc1d8c281b0eda50028

Ser ju inte helt stabilt ut på deras sjukhus..

Tänk om inte all de där är sjuka, men att några av dem är det.

Längre fram .... Jesus.
Citera
2020-01-25, 23:36
Medlem
Citat:
Tänk om inte all de där är sjuka, men att några av dem är det.

Längre fram .... Jesus.

Högst troligt att så är fallet.
Vansinne att de ens släpps in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in