2020-01-26, 22:40
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Var inte antalet döda 100 tusen st?

Många städer i Kina är i karantän, man ser ingen ute och folk krigar och slåss för en säck ris. Alla Matbutiker är rensade på mat. Och även gamla som unga dör, man ser människor falla som flugor och de andra får kraftiga konvulsioner och till slut dör.

Att man tar detta som ingenting är fan läskigt.
56 döda fram till igår. Du blandar nog ihop med hur många som smittats? Eller som misstänks kan komma att smittas inom kort.
Senast redigerad av tremade 2020-01-26 kl. 22:43.
Citera
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Alla verkar försöka relativisera det här viruset med vanlig influensa. Den stora skillnaden är väl att vi helt saknar botemedel mot den här och att den verkar kunna angripa ganska unga personer också.
Unga? Det är väl äldre och de som har nedsatt immunförsvar som dött. Rätta mig
Citera
Medlem
Vården lär ju knäa slutgiltigt nu när varenda kotte med influensa ska börja uppsöka akutvården?
Citera
2020-01-26, 22:41
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fan är det så? De är ju skitdyra. Jag har köpt andra dyra som ska hjälpa mot ångor etc.

Fan alltså, skulle köpt guld för pengarna.

Jag hittade för 200-400 kr. Om den måste kasseras efter en användning så blir jag tokig. Om inte annat så är det bättre än ingenting.
-
Hade nästan varit lite fräckt att gå runt och se ut som Bane och skrämma slag på folk.

Om några veckor så kommer sanningen fram. Nån som jobbar hemifrån? High-five!
Citera
2020-01-26, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Unga? Det är väl äldre och de som har nedsatt immunförsvar som dött. Rätta mig
Snittåldern är fortfarande ganska hög, men flera personer mellan 30 och 40 ska också ha dött så vitt jag känner till och det är just det som gör viruset extra obehagligt
Citera
2020-01-26, 22:44
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Snittåldern är fortfarande ganska hög, men flera personer mellan 30 och 40 ska också ha dött så vitt jag känner till och det är just det som gör viruset extra obehagligt

De hade väl nedsatt immunförsvar pga av sjukdom?
Citera
2020-01-26, 22:46
Medlem
Kontokurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Ja, detta är bra. Speciellt eftersom det drabbar världens folkrikaste land hårdast. Moder Jord som återställer balansen lite bara.

Detta följt av en megajordbävning i amerikat och en toppsprängning av en en vulkan vore en riktig high five.
Befolkningsreduktion OCH en sänkning av jordens temperatur så att grödor inte kan växa.

Men det är ju ett kinderägg med tre önskningar i ett, woohoo bättre blir det inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Bra att du gör det, men det räddar dig inte från att få influensa.

Så länge jag inte händelsevis råkar andas in viruset via droppsmitta så jo gullet.. det är ju precis det det gör. Hindrar från influensa och andra sjukdomar

Handtvätt och handsprit har den effekten förstår du

Du kanske använder rökelser som förebyggande
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
De hade väl nedsatt immunförsvar pga av sjukdom?
Det är inget jag känner till i så fall. Har bara hört det talas om som en extra nagel i ögat. Och så att den smittar under hela inkubationstiden.
Citera
2020-01-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Hur blir det med jobb och sådant?

Ni andra som peppar, ska man riskera att bli sparkad?
Säg att du fått kronisk hypokondri, det är minst 90 dagars väntetid för att bli testad och du kommer inte få jobba under tiden. Annars använd en skyddsmask. FFP3
Citera
2020-01-26, 22:48
Medlem
Nu har det kanske kommit till Sverige. Det var bara en tidsfråga så klart. För någon vecka sedan var det extremt osannolikt enligt våra myndigheter.
På ett sätt kanske det kan vara bra för då få vi förhoppningsvis en lite bättre bild av hur den här sjukdomen fungerar. Osäkerheten är nästan det värsta.

https://www.aftonbladet.se/
Citera
2020-01-26, 22:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför har du inte haft det varje dag? Om du har så dåligt immunförsvar så är vanlig influensa lika farligt.

Vet du vad mot den vanliga säsongsinfluensan finns det vaccin, det ger inte 100 procent skydd men får du det så får man det oftast lindrigare då kan vi i riskgrupper oavsett ålder klara oss rätt bra ändå.
Dessutom tillhör man en riskgrupp och får influensan med svåra besvär så klarar sjukvården av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in