2020-01-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Helt irrelevant för det som var huvudpoängen med mitt inlägg.

Nej du försöker exemplifiera med siffror och då är det relevant om det är någorlunda korrekt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6997515
Citera
2020-01-25, 01:19
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Film från sjukhus i Wuhan där döda kroppar ligger i korridoren

https://www.liveleak.com/view?t=kpIko_1579872346
Sådär ser det alltid ut på kinesiska sjukhus.
Citera
2020-01-25, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag flyttade till Kina 95, och det finns stora problem i Kina.
Min frus familj äger flera restauranger och vår mathållning är bra. Svärfars är i blå gult där det glas till kockarna så alla gäster kan se maten tillagas och han har stenkoll på toan att den är ren.
Svärfar är en modell för mig, han gick upp tidigt och lagade mat och sen arbeta som
bonde. Han klagade inte och han lärde sina barn bra, studera hårt, var vänlig etc.

Hans far som fortfarande lever var bara en pojke när han deltog i slaget om Wuhan 1940 ( Kai Shek) besegrade Japan i Wuhan.

Men de flesta Kineser är en modern människa. Vi oroar oss om miljön, arbetet, barnen, tidspress, hälsan.

Varför är du så hatisk?

Jag använder Mencius och om du kunde något om Kina skulle du veta att Mao mycket ogillade Mencius.

Jag har kortare uppdrag i Göteborg. Hjälpa till med omställning från bensin motor till el motor.

Är du kines eller svensk som flyttat till Kina?
Citera
2020-01-25, 01:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Frankrike påstår att orsaken till att viruset först upptäcktes där i europa beror på att de tagit fram ett test som snabbt kan ge besked om sjukdomen.

Detta innebär ju att Frankrike anser att viruset även finns i andra europeiska länder men att det missat pga senfärdiga myndigheter.

Sverige har ett P4 laboratorium i Solna som försörjer Norden och Baltikum med testkapacitet, jour 24/7, alltid möjlighet att analysera prover.
Citera
2020-01-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Vart fick du den information ifrån ?

http://boards.4chan.org/pol/catalog

Finns bra info där ibland men ibland så trollar dock folk och hittar på lite vad som helst. Det tar ett tag att lära sig urskilja seriösa människor mot skojare. Ha så kul.
Senast redigerad av libertay 2020-01-25 kl. 01:32.
Citera
2020-01-25, 01:30
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sverige har ett P4 laboratorium i Solna som försörjer Norden och Baltikum med testkapacitet, jour 24/7, alltid möjlighet att analysera prover.

Försök inte lura i mig att Sveriges beredskap skulle vara hög. Sverige har misslyckats med alla katastrofer de senaste 100 åren.
Citera
2020-01-25, 01:31
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
http://boards.4chan.org/pol/catalog

Finns bra info där ibland men ibland så trollar dock folk och hittar på lite vad som helst. Det tar ett tag att lära sig urskilja seriösa människor mot skojare. Ha så kul.

Finns inte en enda vettig kompetent människa som skriver på 4chan.
Citera
2020-01-25, 01:34
Medlem
Citat:
Finns inte en enda vettig kompetent människa som skriver på 4chan.

Finns många vettiga. Kollar inte där lite till och från. Tack vare 4chan visste jag att Trump skulle vinna valet 2016 trots att media gav honom endast 1% chans. Det är dessutom där man bör läsa ifall man vill veta mer om judefrågan o.s.v.
Citera
2020-01-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkollen10
https://i.4cdn.org/pol/1579904930300.png

Är ju såklart ingen som helst säker källa. Men man undrar ju... En sak som är säker är att det är garanterat värre än vad media påstår.

Japp, lär vara värre än vad som påståtts hittills. Men den där länken kan vi nog bortse ifrån. Tror inte ett dyft på något som står i den.
Citera
2020-01-25, 01:36
Medlem
knullmorfars avatar
Bekräftat antal smittade samt dödsfall:

Kina: 1277 / 41
Hong Kong: 5 / 0
Thailand: 5 / 0
Singapore: 3 / 0
Taiwan: 3 / 0
Frankrike: 3 / 0
Macau: 2 / 0
Japan: 2 / 0
Sydkorea: 2 / 0
USA: 2 / 0
Vietnam: 2 / 0
Nepal: 1 / 0
Senast redigerad av knullmorfar 2020-01-25 kl. 01:39.
Citera
2020-01-25, 01:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Försök inte lura i mig att Sveriges beredskap skulle vara hög. Sverige har misslyckats med alla katastrofer de senaste 100 åren.

Det är i alla fall information som de själva har lämnat till media, sanningshalten kan jag naturligtvis inte gå i god för, men det är rimligt att ett sådant laboratorium faktisk har den kapaciteten, ingår som en komponent i totalförsvaret och folkskyddet.

I övrigt håller jag med dig, men just på den här punkten är jag tämligen säker på att man har den kapacitet man påstår sig ha.
Senast redigerad av OY 2020-01-25 kl. 01:40.
Citera
2020-01-25, 01:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Och inte verkar det blivit bättre med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är i alla fall information som de själva har lämnat till media, sanningshalten kan jag naturligtvis inte gå i god för, men det är rimligt att ett sådant laboratorium faktisk har den kapaciteten, ingår som en komponent i totalförsvaret och folkskyddet.

I övrigt håller jag med dig, men just på den här punkten är jag tämligen säker på att man har den kapacitet man påstår sig ha.
Jaså, du säger det, du ...
Läs:
Citat:
Svensk sjukvård skulle få extremt svårt att klara spridning av nya smittan
Citat:
Även om de svenska smittexperterna ger lugnande besked just nu är läget osäkert. Det är mycket vi inte vet.

Det finns inget antiviralt medel som hjälper och inget vaccin. Larmen om krisen på svenska sjukhus har knappast undgått någon. Vårdsektorn går på knäna redan nu. Om den nya smittan – mot förmodan – får stor spridning här blir påfrestningen extrem. ”Om vi får hit sådana smittor... Det skulle bli ett inferno.” säger Björn Olsen.
https://www.expressen.se/halsoliv/kronikorer/anna-basen/svensk-sjukvard-skulle-fa-extremt-svart-att-klara-spridning-av-nya-smittan/
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-01-25 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in