2020-01-24, 17:33
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han blev tydligen en de bästa betalda i allsvenskan nu.

För mig lite märklig värvning av Bajen. Har Palle levererat på internationell nivå senaste åren? Andrahandsvärdet kan inte vara så högt, då han är 36/37 när kontraktet går ut? Hur skadad är han nu, någon som har koll?

Har han verkligen inte spelat någon match sedan Helsingborgsmatchen i fjol? Är det en skada därifrån som sitter i?

Det har han nog varit under större delen av sin tid i allsvenskan. Jag vet att han hade runt 300k i månaden under sin första sejour i Häcken, senaste åren har jag ingen koll på dock men för ett par år sedan ville han ju inte förlänga kontraktet om inte "Häcken visade att han var viktig för dom".Det slutade med att han förlängde.

Han var ju "skadad" mer eller mindre hela förra säsongen. Alm hade lovat Paulinho att inte berätta vad det var för skada utan kallade det bara för "helkroppsskada".
Citera
2020-01-24, 17:44
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det har han nog varit under större delen av sin tid i allsvenskan. Jag vet att han hade runt 300k i månaden under sin första sejour i Häcken, senaste åren har jag ingen koll på dock men för ett par år sedan ville han ju inte förlänga kontraktet om inte "Häcken visade att han var viktig för dom".Det slutade med att han förlängde.

Han var ju "skadad" mer eller mindre hela förra säsongen. Alm hade lovat Paulinho att inte berätta vad det var för skada utan kallade det bara för "helkroppsskada".
Nu säger Sonny att han hunnit att ge honom ett kontraktsförslag men att Palle tackat nej.
Tydligen tränade han bara två gånger i veckan under det sista halvåret med Häcken.
Citera
2020-01-24, 17:57
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Nu säger Sonny att han hunnit att ge honom ett kontraktsförslag men att Palle tackat nej.
Tydligen tränade han bara två gånger i veckan under det sista halvåret med Häcken.

Jag hade ändå velat ha honom. Men om Sonny lägger Paulinho-pengar på en annan högklassig spelare så är det ok.
Citera
2020-01-24, 18:03
Medlem
AIPs avatar
Intressant värvning av Hammarby men tycker inte att han är ett så pass stort lyft gentemot Đurđić. Kan bli bra ifall han är hel dock för många frågetecken kring skadeläget. Hade man värvat honom för 2-3 säsonger sedan så hade man blivit lite mer orolig.

Blir även intressant hur man väljer att ställa upp laget. Paulinho är bäst till vänster vilket är Tankovics position, hur kommer man flytta runt där för att få plats med alla.
Citera
2020-01-24, 18:14
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Intressant värvning av Hammarby men tycker inte att han är ett så pass stort lyft gentemot Đurđić. Kan bli bra ifall han är hel dock för många frågetecken kring skadeläget. Hade man värvat honom för 2-3 säsonger sedan så hade man blivit lite mer orolig.

Blir även intressant hur man väljer att ställa upp laget. Paulinho är bäst till vänster vilket är Tankovics position, hur kommer man flytta runt där för att få plats med alla.

Intressant notering. Skall Paulinho spela så måste dom flytta Tankovic. Palle fúngerar bara till vänster, han är smärtsamt dålig som renodlad anfallare. Om tanken är att ha Paulinho där så hade det varit bättre för Hammarby att värva Orlov eller Dibba eller något.
Citera
2020-01-24, 18:23
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Intressant notering. Skall Paulinho spela så måste dom flytta Tankovic. Palle fúngerar bara till vänster, han är smärtsamt dålig som renodlad anfallare. Om tanken är att ha Paulinho där så hade det varit bättre för Hammarby att värva Orlov eller Dibba eller något.

Nu spekulerar jag bara men Paulinho kan egentligen vara Tankovics ersättare även om man bakar in det så här. Islänningen lär spela längst fram.
Citera
2020-01-24, 18:32
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nu spekulerar jag bara men Paulinho kan egentligen vara Tankovics ersättare även om man bakar in det så här. Islänningen lär spela längst fram.

Men visst spelar Hammarby med 2 forwards? Sedan såg jag att Paulinho är uppsatt som anfallare på hemsidan nu.
Citera
2020-01-24, 18:44
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Men visst spelar Hammarby med 2 forwards? Sedan såg jag att Paulinho är uppsatt som anfallare på hemsidan nu.

De lirar 4-3-3 så ja Paulinho lär lira till vänster. Det kan mycket väl vara så att han inte kan lira under våren och då kör Tankovic istället och sedan när han sticker så kommer Paulinho in. Men som sagt endast spekulationen då man inte riktigt vet hur det ligger till med hans skada om det finns någon skada.
Senast redigerad av AIP 2020-01-24 kl. 18:46.
Citera
2020-01-24, 18:53
Medlem
Citat:

UNT Fotbolls twittrare som är Israel-kännare skrev att Paulinho bröt i Israel för att han inte hade blivit återställd efter en knäskada och att den fanns en klausul att bryta kontraktet då. Vet inte om detta nämnts här.
Citera
2020-01-24, 19:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Halvtrött värvning (Paulinho, 33, knäskadad). Klart nedköp för Bajen med Djurdic ut och Paulinho in. Inte alls lika löpstark och aggressiv.

Hammarby är sämre idag än för en vecka sedan.

Att de dessutom fick dåligt betalt för Djurdic (JJ missnöjd) samtidigt som Paulinho nobbar Häcken (Kan bara betyda en sak; Mer pengar) gör det hela än bättre.

Jämför man med DIF som tar in Holmberg för en billig peng samt får in 15 millar från Kadewere-affären.... Love it.

Härligt att Tankovic är kvar också. Kommer gå för 5kr i sommar.

JJ:s plan är igång. Lex Helsingborg.
Citera
2020-01-24, 19:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Tänkte genast på trazke och hans reaktion när man läste nyheten om Paulinho. Vettig och bra skribent så lite sympatiserar man med honom.

Rent sportsligt så vet man ju hur djävulskt bra Paulinho kan vara så håller han sig skadefri har bajen gjort ett riktigt bra köp.

Han har knappast varit en favorit på söder efter kaoset för några år sedan så jag måste ärligt fråga er bajare vad ni tycker om värvningen? Är det nå hard feelings värda att nämna eller är det likgiltighet för det som har varit eller nå andra känslor?

EDIT: Äntligen något man kan kalla för en "bomb" i en ganska torr silly season.
Citera
2020-01-24, 19:06
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
UNT Fotbolls twittrare som är Israel-kännare skrev att Paulinho bröt i Israel för att han inte hade blivit återställd efter en knäskada och att den fanns en klausul att bryta kontraktet då. Vet inte om detta nämnts här.

Nej det var nytt. Intressant dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Halvtrött värvning (Paulinho, 33, knäskadad). Klart nedköp för Bajen med Djurdic ut och Paulinho in. Inte alls lika löpstark och aggressiv.

Hammarby är sämre idag än för en vecka sedan.

Att de dessutom fick dåligt betalt för Djurdic (JJ missnöjd) samtidigt som Paulinho nobbar Häcken (Kan bara betyda en sak; Mer pengar) gör det hela än bättre.

Jämför man med DIF som tar in Holmberg för en billig peng samt får in 15 millar från Kadewere-affären.... Love it.

Härligt att Tankovic är kvar också. Kommer gå för 5kr i sommar.

JJ:s plan är igång. Lex Helsingborg.

Fast Holmberg är ju verkligen klappusel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in