2020-01-23, 20:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
På tal om blåtiror så tror jag att HD la ut en bild på sig själv med en ordentlig blåtira i början av tråden.
Finns det fler som minns den bilden?
Sedan togs bilden bort.

Hon la ut bilden utan någon som helst förklaring.
Kan det ha varit SD som varit framme med näven på henne också?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gör du det också?
Borde finnas kommentarer i tråden om det.
Får leta när jag orkar, eller kanske Ozzie kommer ihåg?

Jag hittar bara det här inlägget som har med HD att göra när jag söker på "blåtira" som är från november 2019. De andra inläggen handlar om Lenas blåtira.

Edit
Märkligt för övrigt att det finns så få inlägg om blåtiror. Jag hade för mig att Lenas eventuella blåtira diskuterades mer än så.
Senast redigerad av Rosamund 2020-01-23 kl. 20:16.
Citera
2020-01-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet du ungefär när i i tid HD:s blåtira nämnde i tråden så man kan begränsa när man söker..
Minns bara LW:s blåtira som kanske bara var skugga.

LWs var möjligen, med fantasins hjälp, aningsbar.
HDs var påtaglig, minst sagt.

När i tid? Ja du, allt är relativt. Där går jag bet. Tidigt och kort tid.
Citera
2020-01-23, 20:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Av en anonym skribent.
Skäms att ifrågasätta det. Det har upprepats över tid och i delalj beskrivit antal polisanmälningar och anmälningar till sociala myndigheter. Bättre källa än sonen som deltagit i slagsmålen som pratat av sig kan du inte begära . Han har väl ljugit förstår jag?
Och LW lever
Om du slutar ifrågasätta trovärdiga uppgifter så slipper jag upprepa LWs tröttsamma problem.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-23 kl. 20:56.
Citera
2020-01-23, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag hittar bara det här inlägget som har med HD att göra när jag söker på "blåtira" som är från november 2019. De andra inläggen handlar om Lenas blåtira.

Edit
Märkligt för övrigt att det finns så få inlägg om blåtiror. Jag hade för mig att Lenas eventuella blåtira diskuterades mer än så.

Ja, det kanske diskuterades mer, men varje inlägg kanske inte innehåller ordet blåtira. Tråden har blivit så svårsökt. Krävs ibland att man minns viken skribent eller något ord.

Om det diskuterades om HDs ev blåtira tidigt i tråden kanske sökordet är annat än blåtira?

T ex kan någon ha undrat om HD fått en smäll, slag, snyting osv och svaren blir; ja, så ser det ut, eller nej, det är bara skuggor osv.

Generellt sett tänker jag ändå att man inte vill låta sig fotas med en stor blånad i ansiktet om man inte vill deklarera just det.
Citera
2020-01-23, 20:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, det kanske diskuterades mer, men varje inlägg kanske inte innehåller ordet blåtira. Tråden har blivit så svårsökt. Krävs ibland att man minns viken skribent eller något ord.

Om det diskuterades om HDs ev blåtira tidigt i tråden kanske sökordet är annat än blåtira?

T ex kan någon ha undrat om HD fått en smäll, slag, snyting osv och svaren blir; ja, så ser det ut, eller nej, det är bara skuggor osv.

Generellt sett tänker jag ändå att man inte vill låta sig fotas med en stor blånad i ansiktet om man inte vill deklarera just det.

Ja, om två postare minns det finns väl ingen anledning att misstro. De har ju ändå varit med i tråden sedan dag ett.

Jag ställer mig dock frågande till om en misshandlad kvinna verkligen skulle våga lägga upp en sådan bild på sociala media. Tror mer på att det finns en annan förklaring som exempelvis en olyckshändelse i geocachingen, hur man nu lyckas få bara halva ansiktet skadat 🤔
Citera
2020-01-23, 20:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, om två postare minns det finns väl ingen anledning att misstro. De har ju ändå varit med i tråden sedan dag ett.

Jag ställer mig dock frågande till om en misshandlad kvinna verkligen skulle våga lägga upp en sådan bild på sociala media. Tror mer på att det finns en annan förklaring som exempelvis en olyckshändelse i geocachingen, hur man nu lyckas få bara halva ansiktet skadat 🤔

Ja där är jag helt enig med dej,Jag har också svårt att tro att en misshandlad kvinna lägger upp en bild på sin blåtira på sociala medier,Allra helst när hon vet vilket straff det blir när hennes man ser bilden
Citera
2020-01-23, 20:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det enda våld som framkommit att det
förekommit är att LW slog sina barn.
Men det är det inte många här som bryr
sig om tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Av en anonym skribent.

För det första vet ett bråk som ledde till mord.
Vi vet också att l*ena anmält SD två gånger, varav det ena gällde våld.
Det tror du inte på?

Hur man uttrycker något som har hänt kan väsentligt ändra betydelsen.

Är du säker på att det är så det har gått till; att L*ena slog sina barn?

Då låter det som att det handlar om barnaga? Också låter det som något som är en vana, återupprepar sig? Hur?
Kan det handlat om att det varit bråk hemma och att det övergått till fysiskt handgemäng?

Som jag minns det är det en skribent som har skrivit om det här.
Vet du hur våldet har gått till och att det är det som soc anmälningarna gällde?
Vad blev resultatet av anmälningarna isf?

Blev hon anmäld till polisen, blev hon av med vårdnaden? Om inte varför?

Det var inte så att anmälningarna kom till pga av den misshandelsanmälan som LW gjorde mot SD? Dvs en orosanmälan?

Om man ska lägga ut så allvarliga anklagelser mot L*ena , då bör det skrivas ut tydligt exakt vad som har hänt, och källa.
Annars får man skriva att man tror, spekulerar osv.
Citera
2020-01-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det kanske det var.

Men det var ändå inte SD som var
fysiskt aggressiv.

Helt utrett tycker jag inte den frågan är. Enligt tidningsartikeln som kom ut lät det inte alls så ensidigt som du vill påskina vill jag minnas. SD har visat klara brister i att kontrollera sin ilska och aggressioner mot LW så varför skulle det inte kunna gälla fler personer?
Citera
2020-01-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms att ifrågasätta det. Det har upprepats över tid och i delalj beskrivit antal polisanmälningar och anmälningar till sociala myndigheter. Bättre källa än sonen som deltagit i slagsmålen som pratat av sig kan du inte begära . Han har väl ljugit förstår jag?
Och LW lever

Ja, att du, och vad jag förstår exfruns blogg mm, repeterats här i oändlighet ifrågasätts väl av ingen.

Jag säger att polisen har all information och därmed Åklagaren.
Dvs även den information du inte kan vederlägga. Du borde vara nöjd.
Citera
2020-01-23, 21:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag ska nog inte uttala mig, jag som inte ens minns bilden och har ibland svårt att minnas allt som skrivits.
HD gjorde sin facebook privat tidigt, och jag kan absolut ha missat detta med blånader i ansiktet.
Citera
2020-01-23, 21:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vet inte heller om jag minns det?
Något att han skrek eller något?
Sh. Holmes skrev något om det?
SD som dramaqueen:
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det var väl både och men inte hotade Sherlock utan det var väl mer att SD nog kunde räkna med stryk om han dök upp eftersom Lena hade många vänner på plats.
Sen vet du också att historien går isär.
SD blev tydligen lite puttad på eller hur det var och slängde sig i golvet och skrek som ett litet barn.
Citera
2020-01-23, 21:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Helt utrett tycker jag inte den frågan är. Enligt tidningsartikeln som kom ut lät det inte alls så ensidigt som du vill påskina vill jag minnas. SD har visat klara brister i att kontrollera sin ilska och aggressioner mot LW så varför skulle det inte kunna gälla fler personer?

Jag har inte sett någon uppgift i tråden
från någon som var där att SD ens skulle
ha försökt försvara sig.

”Män” som har svårt att kontrollera sina
aggressioner mot kvinnor som är svagare
än dem brukar väl inte vara så kaxiga när
de möter någon i sin egen viktklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto