2020-01-23, 19:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Det låter väl precis som LW?

Ja, det har enligt min mening framgått ganska tydligt att både SD och LW var alldeles för lika varandra och därför var deras relation dömd att misslyckas redan från början.

Två människor som tänker "It's my way or the highway" kan inte bygga annat än en destruktiv relation hur mycket de än älskar varandra.
Citera
2020-01-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det har enligt min mening framgått ganska tydligt att både SD och LW var alldeles för lika varandra och därför var deras relation dömd att misslyckas redan från början.

Två människor som tänker "It's my way or the highway" kan inte bygga annat än en destruktiv relation hur mycket de än älskar varandra.
" Lika barn leka inte alltid bäst". Ja, snart vet vi om S och L var de bästa av vänner ändå tills slutet eller Inte? Vem var på och vem var av mot slutet? Pågick affären i 2 eller 6 år? Vem hotar vem angående vad och när? Kärlek är ett missbrukat ord. Den är osjälvisk och vill den andres bästa. Om det någon gång funnits kärlek mellan S och L var det nog under filos-perioden och inte eros.
Citera
2020-01-23, 19:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Grät SD? Det var nytt för mig. Låter inte likt den bild man fått av honom hittills.

Vet inte heller om jag minns det?
Något att han skrek eller något?
Sh. Holmes skrev något om det?
Citera
2020-01-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Dina målande beskrivningar av feministligas partiskhet och dubbelmoral är slående. Skrattar åt hur träffsäkert du mosar deras broms- hyckleri. "Helgon-Lena" måste skyddas för hon har fött tre barn. Det rättfärdigar allt övrigt. Men döma SD på förhand, då kliar det av förtjusning.

Så med den logiken, är all offentlig brottsstatistik om mord på kvinnor .... feministisk? Den är dessutom statistisk vederlagd historiskt.
Citera
2020-01-23, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det bara jag som kommer ihåg att HD i början av tråden la upp en bild på sig själv med en ordentlig blåtira.
Hon la upp bilden på något av de sociala medierna men jag kommer inte ihåg vilket.
Sedan tog hon ganska snabbt bort bilden igen.
Hon gav ingen förklaring till varifrån hon hade fått blåtiran.

Jag minns att det diskuterades om någon bild av LW, men det kunde varit skuggning.
HD kan jag inte minnas något om.

Men nu har det gått så lång tid att minnet sviker mig ofta.
Citera
2020-01-23, 19:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Grät SD? Det var nytt för mig. Låter inte likt den bild man fått av honom hittills.

Han slängde sig på golvet och grät som
en liten flicka medan järngänget skyddade
honom, enligt någon som var där.
Citera
2020-01-23, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det indikerar väl framför allt en person med aggressionsutbrott och bristande impulskontroll.

Att slå på en kudde eller smälla igen en dörr, dina exempel, åstadkommer näppeligen några skador på vare sig kudde eller dörr?

Det är alltså skadan som förorsakas, oavsett föremål, som är skillnaden.

Inte heller blir det skador på handen, som flixa skrev.
Citera
2020-01-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det bara jag som kommer ihåg att HD i början av tråden la upp en bild på sig själv med en ordentlig blåtira.
Hon la upp bilden på något av de sociala medierna men jag kommer inte ihåg vilket.
Sedan tog hon ganska snabbt bort bilden igen.
Hon gav ingen förklaring till varifrån hon hade fått blåtiran.

Jag kommer ihåg den! Ingen liten blåtira heller ... Snarast ena ansiktshalvan. Japp, den försvann snabbt.
Citera
2020-01-23, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan väl tycka det är att sila mygg och svälja kameler om man upprörs över SDs slagsmål med insekter mer än över Mammas slagsmål med barnen.

Vad jag vill peka på är att trådens försmådda kvinnor har 2 helt olika moraliska mått vad gäller SD (män) och LW (kvinnor)
Är till 100% övertygad om att ni som ägnar er tillvaro till att demonisera män lagt er själ i att det var självförsvar om LW hade "varit tvungen" att slå ihjäl SD bakom planket om han hade betett sig som följande:

1. Spontanstuckit och lämnat barnen ensamma nattetid för att träffa catchingkvinnor.
2. Slagit sina barn med anmälningar som följd.
3. Kontaktat gifta kvinnor nattetid.
4. Haft älskarinna som han vigt och hotar avslöja henne för sin man när hon inte vill fortsätta knulla honom längre.
5. Trots uppmaning vägrat lämna trött kvinnas bil mitt i natten och anmält henne som hämd då han inte fick sin vilja fram. (Kåt?)
6. Låtit kvinnor sovit över i sin säng enligt barnen.

Hujedamej sånt liv det vore på mobbkärringarna som går i taket för en mosad broms.

Jag ifrågasätter sanningshalten i dina utgångspunkter.
Citera
2020-01-23, 20:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag kommer ihåg den! Ingen liten blåtira heller ... Snarast ena ansiktshalvan. Japp, den försvann snabbt.

Gör du det också?
Borde finnas kommentarer i tråden om det.
Får leta när jag orkar, eller kanske Ozzie kommer ihåg?
Citera
2020-01-23, 20:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Vet du ungefär när i i tid HD:s blåtira nämnde i tråden så man kan begränsa när man söker..
Minns bara LW:s blåtira som kanske bara var skugga.
Citera
2020-01-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte heller blir det skador på handen, som flixa skrev.

Verkningsgraden är ett mått på aggressionen, kraften i handlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in