2019-04-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag minns inte exakt, men jag har för mig detektiven berättade att det var SD:s buddie JG och flera som hade skrivit meddelanden till honom. Nämnde han SD också?
Det här minns jag också. Det kommer säkert finnas med i utredningen i form av övergrepp i rättssak. Tyvärr konsumeras såna brott när mord står på agendan. Inte desto mindre allvarligt.
Citera
2019-04-07, 23:35
Medlem
landbandys avatar
Om det nu inte finns tillräckliga bevis för vem som är gärningsman , så är det väl så att en gärningsman är ”oskyldig” tills han är dömd , eller hur ?
Och om det nu inte finns någon att döma så kan vi ju inte hålla på och ansätta någon för brottet .

Så det är väl bara att låta allt flyta på i vanliga livet , så slipper ännu fler barn uppleva trauman i det här ?

Det är 3 barn som mår skitdåligt , men vettetusan , hur det kommer bli om 2 till ( MGM :s barn ) får må dåligt ?

Tror Lena hade i sin kristna lära att man skall förlåta istället för att hämnas , och även om det är riktigt hemskt det här , så kanske det är bäst att låta allt vara ?
Citera
2019-04-07, 23:36
Medlem
Citat:
Jag minns inte exakt, men jag har för mig detektiven berättade att det var SD:s buddie JG och flera som hade skrivit meddelanden till honom. Nämnde han SD också?

Ja så var det nog. Nej jag kanske har fel i det att SD hotat.
Detektiven blev utsatt för hot i alla fall
Senast redigerad av Medimera 2019-04-07 kl. 23:39.
Citera
2019-04-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Sherlock har varit länge i tråden.
Jag vet inte om SD hotat direkt eller indirekt.
I alla fall fick han hot på pm om jag förstått det rätt och däribland att "de" vet vem han är in real life.

Som jag kommer ihåg så va det tvärt om, hur mycket stryk SD skulle få om han
dök upp på ett vist event.
Det va någon som hoppade på honom också, du vet säkert vem.
Citera
2019-04-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag kommer ihåg så va det tvärt om, hur mycket stryk SD skulle få om han
dök upp på ett vist event.
Det va någon som hoppade på honom också, du vet säkert vem.

Det var väl både och men inte hotade Sherlock utan det var väl mer att SD nog kunde räkna med stryk om han dök upp eftersom Lena hade många vänner på plats.
Sen vet du också att historien går isär.
SD blev tydligen lite puttad på eller hur det var och slängde sig i golvet och skrek som ett litet barn.
Citera
2019-04-08, 00:21
Medlem
Citat:
Det var väl både och men inte hotade Sherlock utan det var väl mer att SD nog kunde räkna med stryk om han dök upp eftersom Lena hade många vänner på plats.
Sen vet du också att historien går isär.
SD blev tydligen lite puttad på eller hur det var och slängde sig i golvet och skrek som ett litet barn.

Hot eller varning, skillnaden är hårfin tycker jag.
Citera
2019-04-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

OffT: Jag har vid olika tillfällen och till olika konton ställt frågan om hur de kommer att reagera om åkl Åsa Hiding så småningom meddelar att hon inte kommer längre och att hon därför avskriver SD. Jag brukar fråga om de då tänker börja jaga åkl ÅH istället för SD. Jag får inga svar.
Senast var det kontot glendale som fick frågan av mig, men som inte svarade.
Det gjorde jag visst, men du skriver så många inlägg per dag att jag förstår att du har svårt att hålla reda på allting.
Citera
2019-04-08, 02:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om det nu inte finns tillräckliga bevis för vem som är gärningsman , så är det väl så att en gärningsman är ”oskyldig” tills han är dömd , eller hur ?
Och om det nu inte finns någon att döma så kan vi ju inte hålla på och ansätta någon för brottet .

Så det är väl bara att låta allt flyta på i vanliga livet , så slipper ännu fler barn uppleva trauman i det här ?

Det är 3 barn som mår skitdåligt , men vettetusan , hur det kommer bli om 2 till ( MGM :s barn ) får må dåligt ?

Tror Lena hade i sin kristna lära att man skall förlåta istället för att hämnas , och även om det är riktigt hemskt det här , så kanske det är bäst att låta allt vara ?

Gärningsmannen är skyldig, vare sig det finns tillräckliga bevis eller inte.

Menar du att någon som har barn ska kunna mörda kristna människor
för att sedan bli förlåten för att "det är den kristna läran" och det är synd om
hens barn?

Det kanske man ska tänka på innan man mördar någon?
Som Gyllensvinet t.ex. kunde ha gjort.

Tror du verkligen att Lena vill att vi ska förlåta hennes mördare?
Som mördade henne på hennes sons födelsedag.
Som lät henne ligga ute i 5 dagar innan någon hittade henne?
Och du kallar dig vän till henne?!
Fy 17!
Senast redigerad av gloriouslife 2019-04-08 kl. 02:53.
Citera
2019-04-08, 07:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Gärningsmannen är skyldig, vare sig det finns tillräckliga bevis eller inte.

Menar du att någon som har barn ska kunna mörda kristna människor
för att sedan bli förlåten för att "det är den kristna läran" och det är synd om
hens barn?

Det kanske man ska tänka på innan man mördar någon?
Som Gyllensvinet t.ex. kunde ha gjort.

Tror du verkligen att Lena vill att vi ska förlåta hennes mördare?
Som mördade henne på hennes sons födelsedag.
Som lät henne ligga ute i 5 dagar innan någon hittade henne?
Och du kallar dig vän till henne?!
Fy 17!

En del anhöriga förlåter faktiskt och de gör det för sin egen skull. De vill inte leva med hat inombord, det skulle äta upp dem.
Att förlåta betyder inte att man accepterar gärningen och tycker att den är OK.
Citera
2019-04-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det gjorde jag visst, men du skriver så många inlägg per dag att jag förstår att du har svårt att hålla reda på allting.
Ja, det händer att jag skriver många inlägg per dag, men det har ju inget att göra med att jag efterlyser svar på min fråga till dig, eller hur?

OnT: Jag vill veta hur du tror att du kommer att reagera i händelse av att åkl Åsa Hiding väljer att avskriva SD från utredningen. Kommer du då att börja rikta dina aversioner mot henne istället för som nu, mot SD?
Om jag till äventyrs har missat ditt svar, vilket jag i så fall ber om ursäkt för, så ber jag dig här upprepa svaret. Alltså:
Ja eller Nej

En motivering skulle i mina ögon höja värdet på ditt svar och det oavsett vilket det blir.
Tack på förhand!
Citera
2019-04-08, 08:49
Medlem
Citat:
I alla fall fick han hot på pm om jag förstått det rätt och däribland att "de" vet vem han är in real life.
Citat:

Det stämmer bra. Enligt Sh.Holmes inlägg så har bl a JG hotat
flera postare i tråden. Att SD och JG tillsammans har kartlagt
identiteten på olika postare och vad de skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja där har du nog helt rätt. Bla JG har hotat flera postare med

"Angående vad du har sagt – och skrivit –om mig och vad andra personer har sagt om mig, får stå för dig och dem. Men att offentligt sprider osanningar om en annan eller deras karaktär kallas i lagboken för förtal. Kom ihåg det. Du är inte anonym "

Alltså kan man dra slutsatsen att SD och JG tillsammans kartlägger postare, då även SD hotat.

Och varje gång nya uppgifter släpps blir vissa postare lätt hysteriska och fiskar väldigt tydligt. Det poppar också upp trollkonton som skriver något enstaka inlägg för SDs räkning för att sedan försvinna.
Heder åt dig Tinna för att du hjälper till att ringa in mördaren.
Citera
2019-04-08, 09:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja där har du nog helt rätt. Bla JG har hotat flera postare med

"Angående vad du har sagt – och skrivit –om mig och vad andra personer har sagt om mig, får stå för dig och dem. Men att offentligt sprider osanningar om en annan eller deras karaktär kallas i lagboken för förtal. Kom ihåg det. Du är inte anonym "

Alltså kan man dra slutsatsen att SD och JG tillsammans kartlägger postare, då även SD hotat.

Och varje gång nya uppgifter släpps blir vissa postare lätt hysteriska och fiskar väldigt tydligt. Det poppar också upp trollkonton som skriver något enstaka inlägg för SDs räkning för att sedan försvinna.
Heder åt dig Tinna för att du hjälper till att ringa in mördaren.

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det stämmer bra. Enligt Sh.Holmes inlägg så har bl a JG hotat
flera postare i tråden. Att SD och JG tillsammans har kartlagt
identiteten på olika postare och vad de skriver.

Hmm, vi får verkligen hoppas att ÅK Hilding har mer på fötterna än så här ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in