Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Enligt ÅK va han inte juridiskt olagligt våldsam mot LW.
Han hade rätt att utöva en vis grad av tvång, vilket ÅK godkände.
Förövrigt har det inte framkommit att något våld mot person
har förekommit.
Så var det väl inte?
SD kunde mycket väl ha varit olagligt våldsam mot L*ena! Det fanns inga vittnen! (utom snoris då, som gömt sig i baksätet).
Ord stod mot ord, ungefär. Det gick inte att reda ut vem som var mest trovärdig.
Sedan vad som SD har anfört mot vad L*ena har sagt, det vet vi inte. En stor del var maskad.
Min tro är att SD sagt att han misshandlade henne för att hon inte gick ur bilen. Det litar jag inte på.
Och eftersom det finns bilder på böjt örhänge, rodnader mm så tror jag att SD inte kunde ljuga bort att misshandeln hade ägt rum utan efter två månader hade han en bra historia om varför han hade knoggnuggat henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Det vet vi väl inte? Vid ”bilincidenten” tyckte man det var befogat med viss fysiskt tvång. Sedan finns det en maskad del vi inte vet något om. Vidare så har SD själv sagt att han haft ett fysiskt övertag på LW. Inte helt otänkbart att det skulle finnas fler incidenter som inte anmälts.
Sedan har vi incidenten vid ett event där det blev vissa fysiska handbegripligheter vad jag förstår. Där verkar åsikterna gå lite isär och minns jag rätt upprättades det anmälan? Men har inte hört något mer angående detta i tråden så det kanske lades ner.
Det där har vi inte hört något mer om.
Svårt att veta vad som hände.
Jag förmodar att vi aldrig får veta det i rättegången heller (eventet alltså).
Men jag litar på dig, Sh. Holmes, m fl, mfl som berättar om "mer".
Det kommer inte stanna vid att SD dragit in en hand i en dörr.