2020-01-23, 13:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det finns sanningar och trådsanningar (spekulationer).

Om JG fick reda på deras affär i samband med LW:s anmälan vet vi inte. Varför skulle JG bara vilja vara vän med SD isf (och inte LW)?
Om SD berättade för JG att LW gjort en polisanmälan mot honom vet vi inte hur han (bort)förklarade det.

Vad är det jag försöker bortförklara? Vad är det som jag inte "tycker om" enl dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja det är verkligen ”gloriuslife”-klass på den analysen. Dessutom löste LW i första hand dylika saker med pappan och de verkar ha haft en väl fungerande relation.

Citat:
VIVEREIAM
en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.
Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.
Det här knäcker mig!
https://vivereiam.wordpress.com

Tycker det är ett jäkla sätt försöka tuta i tråden att LW inte var den hon var när man VET att ni skulle vräka er i adjektiv om SD agerat likadant. Har genuint svårt för oärliga männiniskor som inbillar sig dom agerar ädelt mot BO genom att försvara en fiktiv bild av henne.

Fisigt att inte medge att hon lämnade barnen och var ute och rännde på nättena och slog ungarna när hon inte fick sin vilja fram.
Att ni tycker LW varit finare om hon inte gjort det spottar på det som faktiskt var LW. Skräms på er syltryggar.

Nej för att LW inte klarade av sin roll varken som mamma, pastor och älskarinnan så ursäktar det inte mordet på henne. (För Knäppgökarna som inte förstår det)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-23 kl. 13:38.
Citera
2020-01-23, 13:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar att jag (antar att du menar mig) inte får ställa en fråga i ett ärende jag är dåligt påläst i?

Jag tycker absolut du ska göra det. Hur många gånger har inte jag ställt frågor som du svarat på i Wilma-tråden?

Det är skribenterna som varit här sedan dag ett jag blir irriterad på eftersom jag vet de kommer svara dig med insinuationer om att SD kanske har slagit andra kvinnor också. Har dödat Lena har han säkert slagit andra, enligt en del här. Det var till dem jag menade att inte komma med falska anklagelser varenda gång det kommer nya skribenter.
Citera
2020-01-23, 13:17
Medlem
Försvaret har nu upprepat fått mer tid bl.a. stort material samt ev andra fall för Backman. Men SD har haft all tid i världen att läsa materialet. Undrar hur många alt. förslag (upp-) han försett Backman med att undersöka? Kan det förklara den uppkomna tidsbristen?

Nu har jag läkartider att passa, så jag smiter ut i snöstormen .....
Citera
2020-01-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker absolut du ska göra det. Hur många gånger har inte jag ställt frågor som du svarat på i Wilma-tråden?

Det är skribenterna som varit här sedan dag ett jag blir irriterad på eftersom jag vet de kommer svara dig med insinuationer om att SD kanske har slagit andra kvinnor också. Har dödat Lena har han säkert slagit andra, enligt en del här. Det var till dem jag menade att inte komma med falska anklagelser varenda gång det kommer nya skribenter.
Ok. Jag förstår. Jag lägger mig inte i om man insinuerar något. Det är ju upp till mottagaren (jag i detta fallet) att tro på det som skrivs eller inte. Nu fick jag inte några fakta om varken ja eller nej. Så jag låter det bero så länge. Svaret på min fråga blev "nej, ingen vet". Typ.
Citera
2020-01-23, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Stor skillnad på att slå handen i en vägg/dörr (om det ens är sant) och slå på en levande varelse. Slå på materiella ting säger ingenting om huruvida en människa är våldsam. Jag har själv drämt till soffkuddar, smällt igen dörrar och annat liknande 😅

Nej, jag har inte sagt det heller.
Jag svarade på skribentens fråga om SD varit våldsam eller hotfull mot någon annan kvinna än LW, t ex HD och då svarade jag nej.
Det enda vi hade hört var uppgiften om ett hett temperament från flixa.

Jag har alltså inte gjort den jämförelsen, eller hur?

Men...
det är en viss skillnad att dra in en hand i en kudde och en vägg eller slå igen en dörr mot att slå in handen i en dörr/vägg.

Och dessutom slå så hårt så man skadar sig.
Citera
2020-01-23, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vi har inte bara mordet. Med LW fanns två tidigare anmälningar om hot och misshandel. Vet du om liknande finns från HD? Eller har du hört något från deras familj, släkt, vänner att misstankar funnits om att HD åkt på stryk hemma?

Om inte, tycker jag du och andra ska sluta med falska anklagelser som saknar minsta grund. Tvärtom tyder allt på att HD och hennes föräldrar var nöjda med hennes äktenskap fram tills otroheten med Lena blev känd.

Vilka falska anklagelser menar du att Remark kommer med?
Citera
2020-01-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang SD: finns det minsta uppgift att han varit våldsam mot någon annan kvinna än LW? Hur är det med HD? Har hon åkt på stryk nån gång? Eller varit hotad?

Enligt ÅK va han inte juridiskt olagligt våldsam mot LW.
Han hade rätt att utöva en vis grad av tvång, vilket ÅK godkände.

Förövrigt har det inte framkommit att något våld mot person
har förekommit.
Citera
2020-01-23, 13:45
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Rätten får inte ta ställning till annat än det som framkommer under
huvudförhandlingen.

Omedelbarhetsprincipen.

https://lagen.nu/begrepp/Omedelbarhetsprincipen

Ja, exakt.

Och det är den bevisning åklagaren åberopar...
Citera
2020-01-23, 13:56
Medlem
Citat:

har förekommit.

Det vet vi väl inte? Vid ”bilincidenten” tyckte man det var befogat med viss fysiskt tvång. Sedan finns det en maskad del vi inte vet något om. Vidare så har SD själv sagt att han haft ett fysiskt övertag på LW. Inte helt otänkbart att det skulle finnas fler incidenter som inte anmälts.

Sedan har vi incidenten vid ett event där det blev vissa fysiska handbegripligheter vad jag förstår. Där verkar åsikterna gå lite isär och minns jag rätt upprättades det anmälan? Men har inte hört något mer angående detta i tråden så det kanske lades ner.
Citera
2020-01-23, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte säker på att det kommer upp så mycket "påtagligt", det mesta sker i enrum / mer en känsla, SD uttrycker sig tvetydigt men kan förstärka innebörd i tonfall/blick mm. Det är svårigheterna med dylika personer.

Ja, det ska bli mycket intressant att läsa FUP och höra hur det varit i SDs/HDs relation.
So du säger, vi hade inget fått veta, och kanske inte många alls om det som LW utsattes för (troligen) om hon inte hade blivit mördad.

Så om det finns något under ytan mellan HD och SD kanske kommer fram.

Jag kan t ex undra varför de efter skilsmässa och mord är tillsammans så mycket.

Enligt MV var hans teori att HD trodde mycket på honom och att hennes syn på saker och ting berodde mycket på hur manipulativ SD är:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Utan att känna HD närmare så kan jag till hennes försvar, säga att SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn. Även för rutinerade poliser. Man faktakollar allt han sagt i förhören för att se vad som stämmer och vad man kan avfärda som lögner. Det är otroligt svårt att hantera sådana personer. Tro mig.

Jag kan jämföra SD med Helge Fossmo eller för den delen Johanna i Arboga.
Citera
2020-01-23, 14:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det vet vi väl inte? Vid ”bilincidenten” tyckte man det var befogat med viss fysiskt tvång. Sedan finns det en maskad del vi inte vet något om. Vidare så har SD själv sagt att han haft ett fysiskt övertag på LW. Inte helt otänkbart att det skulle finnas fler incidenter som inte anmälts.

Sedan har vi incidenten vid ett event där det blev vissa fysiska handbegripligheter vad jag förstår. Där verkar åsikterna gå lite isär och minns jag rätt upprättades det anmälan? Men har inte hört något mer angående detta i tråden så det kanske lades ner.

Det var väl inte SD som var fysiskt
aggressiv där? Han blev ju fysiskt
attackerad men försvarade sig inte
utan la sig ner på golvet och grät.
Den som attackerade honom lär ha
blivit anmäld.

Lågt av dig att försöka vinkla det till
att det var SD som var våldsam då.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-23 kl. 14:09.
Citera
2020-01-23, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

har förekommit.

Så var det väl inte?

SD kunde mycket väl ha varit olagligt våldsam mot L*ena! Det fanns inga vittnen! (utom snoris då, som gömt sig i baksätet).

Ord stod mot ord, ungefär. Det gick inte att reda ut vem som var mest trovärdig.
Sedan vad som SD har anfört mot vad L*ena har sagt, det vet vi inte. En stor del var maskad.

Min tro är att SD sagt att han misshandlade henne för att hon inte gick ur bilen. Det litar jag inte på.
Och eftersom det finns bilder på böjt örhänge, rodnader mm så tror jag att SD inte kunde ljuga bort att misshandeln hade ägt rum utan efter två månader hade han en bra historia om varför han hade knoggnuggat henne.

Citat:

Det där har vi inte hört något mer om.
Svårt att veta vad som hände.
Jag förmodar att vi aldrig får veta det i rättegången heller (eventet alltså).

Men jag litar på dig, Sh. Holmes, m fl, mfl som berättar om "mer".

Det kommer inte stanna vid att SD dragit in en hand i en dörr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in