2020-01-23, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan faktiskt inte se nyttan med screening, lång inkubationstid, folk kan vara smittbärare utan att det upptäcks, och upptäcker man någon med feber eller andra symptom i ett flygplan är det stor risk att alla är smittade.

Men lugn nu! Inte fan smittas alla på ett flygplan om en person bär viruset. Det är inte digerdöden eller spetälsk.
Citera
2020-01-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Okej, vi får vara överens om att vi inte kommer längre i just den diskussionen. Du har en teori, jag har en annan och aldrig ska de synka.

Tack den som lever får se.
Citera
2020-01-23, 18:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
”De närmaste timmarna, mellan klockan fem och nio, ska man med flygplan släppa ut antivirusmedicin, så jag kommer inte få vistas utomhus då och helst inte under dagen. Så nästa gång jag vistas ute är kanske i morgon, säger han.”

Vad är det och hur går det till? Aldrig hört något liknande?
Citera
2020-01-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”De närmaste timmarna, mellan klockan fem och nio, ska man med flygplan släppa ut antivirusmedicin, så jag kommer inte få vistas utomhus då och helst inte under dagen. Så nästa gång jag vistas ute är kanske i morgon, säger han.”

Du kan ju inte citera utan att ge källa!!!!!
Citera
2020-01-23, 18:43
Medlem
Citat:

Det där med antivirusmedicin är ju roligt.
Alla läkarejag någonsin träffat har sagt att det inte går att göra något mot virus.
Konsigt..
Citera
2020-01-23, 18:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan

Oj glömde. Det var från expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/grannstaden-satts-i-karantan/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men lugn nu! Inte fan smittas alla på ett flygplan om en person bär viruset. Det är inte digerdöden eller spetälsk.

Alla kan vara smittade rent teoretiskt, man vet inte vem, och om sjukvården fångar upp en passagerare kan åtta slinka igenom och etablera smittan i landet, utspritt.

thesun citat;

Flights from Wuhan to London Heathrow will be met in an isolated part of Terminal 4, with a health team available to check for symptoms.

Passengers will be provided with information on the virus and measures to take should they start getting symptoms.

Och de flesta smittade utan symptom är antagligen normalt sociala när de har nått sin destination, de är ju inte sjuka, stor spridningsrisk.

Ett SAS lyfte nyss från Hong Kong med destination Kastrup, två smittade i staden HK, hur ser mörkertalet ut?

Hur ser välkomnandet på Kastrup ut tro?
Citera
Bannlyst
Citat:

det är medicin som man kann ta om man har feber och lungorna känns krassliga.

sprids oerhört fort nu. Kommer alla flyg til / fran Kina ställas sa görs det snart.

Kinesiska myndigheter ljuger om antalet drabbade skall ligga tusentals döende pa sjukhusen i Wuhan !!

Det viktiga är att svensk media nu inte skapar panik !!
Citera
2020-01-23, 18:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Det där med antivirusmedicin är ju roligt.
Alla läkarejag någonsin träffat har sagt att det inte går att göra något mot virus.
Konsigt..

Precis! Så vad är det egentligen som händer? Även på P1 var det någon som sa att de flyger och sprutar ut något motgift?! Alltså wtf. Fattar liksom inte hur det går till.
Citera
2020-01-23, 18:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
det är medicin som man kann ta om man har feber och lungorna känns krassliga.

sprids oerhört fort nu. Kommer alla flyg til / fran Kina ställas sa görs det snart.

Kinesiska myndigheter ljuger om antalet drabbade skall ligga tusentals döende pa sjukhusen i Wuhan !!

Det viktiga är att svensk media nu inte skapar panik !!

Tusentals döende? Vet du vad det är för medicin de besprutar Wuhan med?
Citera
2020-01-23, 18:48
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Här:

”Chinese officials are disinfecting whole streets and parks with clouds of gas and chilling footage has emerged of roadside quarantine tents, hastily erected to isolate suspected cases.”

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7919847/Shocking-footage-shows-chaos-Wuhans-streets-Chinese-city-lockdown.html
Citera
2020-01-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan faktiskt inte se nyttan med screening, lång inkubationstid, folk kan vara smittbärare utan att det upptäcks, och upptäcker man någon med feber eller andra symptom i ett flygplan är det stor risk att alla är smittade.

Det är väl bland annat därför man screenar? För att ha koll på eventuella smittade grupper, sådana som utsatts för smittorisk på flygplan till exempel, och meddela dessa personer att vid symptom finns det förhöjd risk att det är just denna influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in