2020-01-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det var ju det jag skrev. Angående de ungas immunförsvar, alltså.

Det stämmer naturligtvis att det inte fanns antibiotika.

Främst var det Haemophilus influenzae som grasserade då:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Haemophilus_influenzae

Ja, den är vi vaccinerade mot nuförtiden.

Jag läste att spanska sjukan var ett fågelvirus av samma typ som H1N1. Gick ofta ner i lungorna och skadade dem och öppnade upp för bakterieangrepp.
Citera
2020-01-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
HK Island, central
I förrgår körde de iväg en inrest wuhan kärring med ambulans, typ nästan där jag bor.

Men du är chill och tar en öl 😁?
Hur är stämningen överlag runtom dig?
Citera
2020-01-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Det kan finnas en poäng att ge antibiotika till någon som har en kraftig lunginflammation då man riskerar få en sekundär, bakteriell infektion på grund av nedsatt immunförsvar.

När man har tusentals patienter i kö att behandla så låter det inte orimligt att man behandlar de mest sjuka på det viset

Tänkbart, men då måste de ju ge bredspektrum för att vara på den säkra sidan. Och säkert får många medicin i onödan.
Citera
Medlem
Mågot konspiratoriskt kanske men here goes.

Får känslan av att Kina blåser upp hur allvarlig smittan är just nu. Det är alltså drygt 2000 personer smittade med 50 döda än så länge, alla eller åtminstone nästan alla har varit gamla och sjuka sen tidigare. Som svar på detta börjar Kina sätta in millitär, karantänzoner och undantagstillstånd.

Känns som en rätt bra cover för att kunna sätta dit regimkritiker och liknande...
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foerbannad
En vietnames blev smittad i vietnam.
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200124-sitrep-4-2019-ncov.pdf?sfvrsn=9272d086_2
One confirmed case in Vietnam had no travel history to any part of China but was a family member of a confirmed case who visited Wuhan. This suggests an instance of human to human transmission that occurred in Vietnam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, den är vi vaccinerade mot nuförtiden.

Jag läste att spanska sjukan var ett fågelvirus av samma typ som H1N1. Gick ofta ner i lungorna och skadade dem och öppnade upp för bakterieangrepp.
Ja. Nu är vi egentligen OT eftersom det där handlar om influensa men jag vill bara påminna om att man först trodde att det var denna bakterie som orsakade influensa. Därav namnet.
Citera
2020-01-25, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Omvärlden skiter i ditt gaggande. Jag googlar konstant vilket du verkar vara för dum för att klara av. Ta på dig skorna och gå ut i friska luften istället för att framställa dig som dummare än nödvändigt.

Jag har inte bett att omvärlden ska bry sig. Men då kan du ju komma med lite vettig info istället för att sprida domedagsscenarion och dynga på internet. Det är knappast min uppgift.

Btw, jag sitter i detta nu ute i skärgården, äter lunch och dricker vin, men tack för omtanken. Så dum är jag.
Citera
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Men du är chill och tar en öl 😁?
Hur är stämningen överlag runtom dig?

Den är rätt god, men märks att betydligt fler använder mask.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Läste även att dom kommer behandla alla patienter med traditionell kinesisk medicin samt västerländsk. Låter ganska konstigt? Vet inte hur dom arbetar men jag hoppas innerligt att dessa bilder är tecken på att trycket börjar lätta och inte att folk ligger hemma och är döende....

De kanske får antibiotika mot sekundära bakterieinfektioner, och något traditionellt mot diarrén som antibiotikan kan orsaka!
Citera
2020-01-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Källa?

Onödigt att sprida fake news.

En läcka på 4chan som jag först trodde var precis som du nämner fake news. Men sen har jag gjort min hemläxa och gjort det som såna som du lägger över på Bonnier o dylikt nämligen research.

Läckan nämner symptomen.

Videorna som läckta på internet visar människor unga som gamla kollapsa där man i vissa av de tydligt ser att det kommer stora mängder blod från munnen.

Varför har man stängt ner miljon städer!?

Millitär på gatorna.

Varför vänta så länge med karrantänen. Jo så att så många som möjligt ska dö.

Georga guidestones.

Frimureri

Soros

Game Over
Citera
2020-01-25, 11:18
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reelian
Mågot konspiratoriskt kanske men here goes.

Får känslan av att Kina blåser upp hur allvarlig smittan är just nu. Det är alltså drygt 2000 personer smittade med 50 döda än så länge, alla eller åtminstone nästan alla har varit gamla och sjuka sen tidigare. Som svar på detta börjar Kina sätta in millitär, karantänzoner och undantagstillstånd.

Känns som en rätt bra cover för att kunna sätta dit regimkritiker och liknande...
Mmmmm...jo.

Det som talar för: Kina har ju tidigare visat - åtminstone ledningen - att ett människoliv inte betyder någonting så nu kan dom ha smittan som förevändning för att göra det du säger.

Det som talar emot är snabbheten. Visserligen inte många dödsfall ännu relativt sett men smittan har spridit sig med en rasande fart vilket kanske har skrämt slag till och med på den hårdhudade kinesiska ledningen. Och i slutänden är de kanske rädda för att det ska drabba dom också. Bakterier och virus biter på dom också...
Citera
2020-01-25, 11:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Hahaha, "googlar konstant"... 🤣😂😂
Fortsätt med det så blir allt mycket bättre 😃👍
Vad blir sämre av att googla? Såvida du inte sitter inlåst i Wuhan och kan bidra med bättre information rekommenderar jag att du syr igen kakfittan innan du råkar bita av dig tungan och belastar sjukvården ännu mer. Din dumma jävel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in