Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Nja, "fakta" kan du väl ändå inte kalla dina vilda spekulationer. Är du medveten om att ombyggnadsåtgärderna på de fyra husen i Tingstäde har uppskattats kosta omkring 13 miljoner kronor (vitt). Det blir många 50000-kronorsleveranser det, och varifrån tror du de "kontanta" svartmiljonerna har kommit flygande? Så klokt tänkt var det nog inte ändå.
Som jag upprepat några gånger nu så tyder allt på att svartbetalningarna har skett via internetbanker. Att Debbie Nujen och hennes advokat inte ville visa upp för Advokatsamfundets disciplinnämnd vilka mottagare som erhållit pengar från hennes och makens gemensamma privatkonto, styrker detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
ertil
Artister har får relativt ofta kontanter. Svart. Vet det för jag jobbar själv i branschen. Vad har du för erfarenhet av krogbranschen och underhållningsbranschen?
Så jag tror du klev på en mina där.

Det var en oladdad mina. Det handlar inte alls om några stora pengar som omsätts svart i krogsvängen, åtminstone inte för utbetalning till uppträdande artister. Däremot förekommer ett utbrett svartarbete i köksregionerna, men det är inte riktigt samma sak. Özz Nujen måste ha gjort många besök på krogen för att få ihop flera miljoner kronor, eller hur? Inte jobbar baltiska utbildade hantverkare mer eller mindre gratis i fyra år.
Tillägg: Det bästa sättet att avgöra på vilket sätt de svarta pengarna kommit mottagarna till godo är helt enkelt att fråga dem. Men spelar deras svar egentligen någon roll för
det här ärendet, som ju handlar om skattebrott i det led som
utgår från Nujens, inte om de själva
mottagit svarta löner? Det är en pseudodebatt som kan avslutas först med vittnesmål i rätten.