2020-01-22, 06:17
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
En normal service-karriär går från "gratis kaffe" via "gratis läsk" till att mellanlanda i "fri sprit" för att sluta i "påsen ligger bakom micron i pentryt". Sen längtar man ett tag, och till sist dör man äntligen.
Klockren utveckling
Citera
2020-01-22, 06:35
Medlem
Har aldrig befunnit mig på en arbetsplats där det inte finns gratis kaffe och man får dricka hur mycket man vill, brygg kaffe är ju billigt och hur mycket dricker man egentligen? Vissa jobb kan man ju enbart dricka på rasten oavsett.
Citera
2020-01-22, 06:43
Medlem
tokens avatar
Jag har alltid haft gratis kaffe på mina arbetsplatser och kaffe av hög kvalité (alltså inte sliskigt kaffe från en dussinautomat). De enda jag hört talats om som inte har gratis kaffe längre är lärare.
Citera
2020-01-22, 06:45
Medlem
Lyxig kaffemaskin med fina bönor, frukt, kakor, bröd med alla pålägg du kan tänka dig, toast och brödrost. Buffé det är bara att ta för sig!
Citera
2020-01-22, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detgyllenehaschet
Lyxig kaffemaskin med fina bönor, frukt, kakor, bröd med alla pålägg du kan tänka dig, toast och brödrost. Buffé det är bara att ta för sig!

Hur betalar ni det då? Med lägre lön? Hur undviker ni bli feta? Vem sköter maskinen och buffébordet??

Ahaa du jobbar på ett hotell.
Citera
2020-01-22, 06:56
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hur många koppar får ni ta gratis? och är det gott?

Kaffe, the, chips, läsk, jordnötter, öl, vin, proteinbars, godis... Bara att plocka.

Sist jag betalade / hade en gräns på sånt på en arbetsplats var nog... Eh.. Tidigt nittiotal?

Eller vänta, nåt ställe hade väl det gamla klassiska "kaffe/the gratis, men betala något för läsk"
Citera
2020-01-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Hur betalar ni det då? Med lägre lön? Hur undviker ni bli feta? Vem sköter maskinen och buffébordet??

Ahaa du jobbar på ett hotell.

Absolut inget hotell. Vi åker och handlar inför veckorna och hämtar några kilo kaffe så vi klarar oss. Firman är väldigt stor och sträcker sig genom hela landet med över 100 kontor så pengar finns. Lönen är bra också.

Alla på kontoret är tjocka förutom jag och tjejerna är kroppsbyggare så står emot allt utom kaffet.
Senast redigerad av Detgyllenehaschet 2020-01-22 kl. 07:22.
Citera
2020-01-22, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ett lagerföretag som omsätter flera miljoner om året så kaffet borde ju va fritt fram, men det ska sparas på allt där, knappt så man får en ny penna utan att chefen ska bli vresig.
Låter som Zalando, hört att det ska vara ett riktigt skitföretag att jobba för där man blir behandlad som en krigsfånge. Detta är säkra källor, hörde de har två toaletter enbart på sitt lager i Kungsängen och det jobbar över 100 personer där.
Citera
2020-01-22, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Kaffe, the, chips, läsk, jordnötter, öl, vin, proteinbars, godis... Bara att plocka.

Sist jag betalade / hade en gräns på sånt på en arbetsplats var nog... Eh.. Tidigt nittiotal?

Eller vänta, nåt ställe hade väl det gamla klassiska "kaffe/the gratis, men betala något för läsk"
Får ni vin och öl arbetstid?
Citera
2020-01-22, 07:14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimomannen
Får ni vin och öl arbetstid?

Det är alltid tillgängligt. Det är upp till var och en att hantera det på ett ansvarsfullt sätt.
Men det normativa är väl att man tar det som en AW, men visst händer det att man ser folk sitta med en burk bakom skärmen framåt slutet på dagen. Jag tror jag på alla dessa år bara bar sett någon "ta en öl till lunchen" ett par tre gånger så att säga. En av gångerna var jag själv, efter en särdeles pissig och det-där-gick-ju-rakt-åt-helvete aktivitet under natten.
Senast redigerad av EckiEcki 2020-01-22 kl. 07:22.
Citera
2020-01-22, 07:19
Medlem
Scalpings avatar
Kaffe är en löneförmån. Är det betalkaffe och håller en undermålig kvalitet så är det bättre att byta jobb till ett med bättre kaffe. Viktigt att ta upp på intervjun redan - fråga vad de ha för kaffemaskiner, vilka bönor de använder och vem leverantören är, samt hur ofta maskinerna servas.
Citera
2020-01-22, 07:19
Medlem
p5ys avatar
Kaffemaskinen går varm, och är gratis. Skulle jag betala skulle jag kräva hederligt bryggkaffe. Hihi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in