2020-01-22, 04:11
Medlem
Rastades avatar
På mitt jobb får man ta max 3 små koppar per dygn från en kaffemaskin som gör sliskigt kaffe, vill man ha mer så får man betala 5kr per plastmugg, sånna små muggar som brukar finnas på offenliga toaletter på sjukhusen.

Hur många koppar får ni ta gratis? och är det gott?
Senast redigerad av Rastade 2020-01-22 kl. 04:14.
Citera
2020-01-22, 04:17
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Får ta hur mycket som helst. Och det smakar som vilket kaffe som helst, dvs väldigt äckligt, bittert brunvatten.
Citera
2020-01-22, 05:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
På mitt jobb får man ta max 3 små koppar per dygn från en kaffemaskin som gör sliskigt kaffe, vill man ha mer så får man betala 5kr per plastmugg, sånna små muggar som brukar finnas på offenliga toaletter på sjukhusen.

Jag har aldrig hört talas om en arbetsplats där de bestämt hur många koppar kaffe personalen får dricka och då har jag ändå med god marginal jobbat på ett tvåsiffrigt antal ställen genom åren. Folk får väl dricka hur mycket kaffe de vill.

Utan att outa dig för mycket, vad är det för skitställe du jobbar på egentligen?
Citera
2020-01-22, 05:11
Medlem
Ja gratis kaffe, har både bryggare och automat med flera sorters kaffe och chocklad.
Finns inga begränsningar utan vi får dricka hur mycket vi vill.
Citera
2020-01-22, 05:20
Medlem
Camelios avatar
Citat:

Fritt kaffe av olika sorter, fritt te, fritt knäckebröd med smör och ost, fritt med frukt.

Kaffet smakar okej.
Citera
2020-01-22, 05:21
Medlem
Tripportreats avatar
Jobbar inom hotellbranschen och får dricka hur mycket kvalitetskaffe jag vill. Finns även juice och frukt och rätt ofta mackor man kan hugga till sig.

Jag har även haft rätt taskiga jobb tidigare men också där fick vi dricka hur mycket kaffe vi ville, skillnaden var att det kom från kassa och dåligt underhållna kaffeautomater.

Har aldrig hört talas om en arbetsplats där de begränsar hur mycket kaffe man får dricka, på vissa jobb jag haft så gick det bara att dricka kaffe på raster för att jobbet och arbetsplatsen var utformad så - men du fick fortfarande dricka kaffe tills du storknade.

//Tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2020-01-22 kl. 05:24.
Citera
2020-01-22, 05:24
Medlem
Kaffe, te, saft, juice, läsk och öl(efter arbetstid).

Kostar gratis.
Citera
2020-01-22, 05:27
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag har aldrig hört talas om en arbetsplats där de bestämt hur många koppar kaffe personalen får dricka och då har jag ändå med god marginal jobbat på ett tvåsiffrigt antal ställen genom åren. Folk får väl dricka hur mycket kaffe de vill.

Utan att outa dig för mycket, vad är det för skitställe du jobbar på egentligen?

Ett lagerföretag som omsätter flera miljoner om året så kaffet borde ju va fritt fram, men det ska sparas på allt där, knappt så man får en ny penna utan att chefen ska bli vresig.
Citera
2020-01-22, 05:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

På Mitt företag så får de anställda inte dricka mer än 4 koppar per dag, och för det betalar de inget alls.
Jag är dock väl bevandrad i herbologi varpå kaffet i mina maskiner är så potent att det tangerar svensk lagstiftning, varpå 4 koppar per dag är absolut max för alla som inte föredrar att bli renodlade narkomaner.
Citera
2020-01-22, 05:49
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På Mitt företag så får de anställda inte dricka mer än 4 koppar per dag, och för det betalar de inget alls.
Jag är dock väl bevandrad i herbologi varpå kaffet i mina maskiner är så potent att det tangerar svensk lagstiftning, varpå 4 koppar per dag är absolut max för alla som inte föredrar att bli renodlade narkomaner.
Hur kontrollerar du att de anställda håller sig inom gränsen? Har du gjort någon kalkyl över hur mycket du besparar på att snåla med kaffet?

Kom ihåg att nöjda medarbetare ofta presterar bättre, att bete sig som Ebenizer Scrooge brukar sällan löna sig i längden.

//Tripportreat
Citera
2020-01-22, 06:00
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
En normal service-karriär går från "gratis kaffe" via "gratis läsk" till att mellanlanda i "fri sprit" för att sluta i "påsen ligger bakom micron i pentryt". Sen längtar man ett tag, och till sist dör man äntligen.
Citera
2020-01-22, 06:15
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Ja gratis kaffe, har både bryggare och automat med flera sorters kaffe och chocklad.
Finns inga begränsningar utan vi får dricka hur mycket vi vill.
Samma här och det är gott och håller vaken under hela dagen. Perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in