2020-01-23, 19:37
Medlem
f30malmos avatar
Det smakar som vanligt bryggkaffe och är obegränsad mängd. Te också. Dock surar folk över mjölken i kaffet, det får man knappt välja mängd.

Edit: Frukt, knäckebröd, smör, yoghurt och lite sånt med.
Senast redigerad av f30malmo 2020-01-23 kl. 19:44.
Citera
2020-01-23, 19:45
Medlem
Galdars avatar
Var obegränsat med kaffe och te på min förra arbetsplats, men det var inte gott så jag tog med en egen termos.

När jag var ny inom arbetslivet arbetade jag en kort period på en fabrik där kostade kaffet några kronor per kopp och smakade inte gott heller.

Nu arbetar jag deltid pga studier , har gratis gott kaffe på kontoret men jag arbetar hemifrån 90 procent av tiden. Dricker enbart en kopp om dagen, sen blir det några koppar te istället.
Citera
2020-01-23, 19:46
Medlem
Jahbrahs avatar
Nespresso capsules I alla olika utgåvor. Hur mycket man vill. Finns även snabbkaffe och en bryggare, flera kaffemaskiner där man antingen kan trycka fram eller göra själv vad fan man vill.
Citera
2020-01-23, 20:56
Medlem
Keonels avatar
Jag jobbar på sjön å kan äta/dricka ihjäl mig at any given point of tajm

Inte samma sak kanske. Men alla andra ställen jag jobbat på iland har det varit oändligt med kaffe. Byt jobb
Citera
2020-01-23, 21:00
Medlem
Obegränsat antal koppar. Fint (enligt mig) ekokaffe. Alla kan slå på en kanna när man har lust. Dyra bryggare.
Citera
2020-01-23, 21:13
Medlem
Obegränsat. Inget problem då finns ju gränser hur mycket man kan dricka innan man får rännskita

Blir 2 koppar före lunch och två eller tre efter. Det är lagom, inte för mycket och inte för lite. Brukar vara Arvid Nordqvist eller Zoegas bönor och smakar helt ok.

Ibland finns det starköl i kylen och chips/ostbågar som blivit över från fredags-afterwork som man får ta av om man vill. Läskedrycker och kolsyratvatten också.
Citera
2020-01-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
På mitt jobb får man ta max 3 små koppar per dygn från en kaffemaskin som gör sliskigt kaffe, vill man ha mer så får man betala 5kr per plastmugg, sånna små muggar som brukar finnas på offenliga toaletter på sjukhusen.

Hur många koppar får ni ta gratis? och är det gott?
Jag har aldrig hört talas om en arbetsplats, som begränsar antal kaffekoppar. Det låter så osannolikt, så min första tanke är att du är ett troll, som vill provocera. Om det verkligen stämmer, så borde de hängas ut!
Citera
2020-01-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det smakar som vanligt bryggkaffe och är obegränsad mängd. Te också. Dock surar folk över mjölken i kaffet, det får man knappt välja mängd.

Edit: Frukt, knäckebröd, smör, yoghurt och lite sånt med.
Skriver du helt på måfå, eller svarar du någon? Vem? Eller ändrar du ett tidigare inlägg? Vilket?
Citera
2020-01-23, 21:52
Bannlyst
Obegränsat. Vi har kaffemaskin, espressomaskin och vanligt bryggkaffe. Olika slags snabbkaffe finns också. Kaffe får ju en att jobba bättre. Däremot kan vi inte dricka det i alla miljöer. Men det går bra att gå någon annanstans och dricka det. Sedan vi bytte kaffemaskiner smakar det dock pyton. Kaffebönorna de beställer smakar helt inte bra.
Citera
2020-01-23, 22:24
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Hur mycket kaffe/te som helst, dock smakar kaffet skit, te är några mystiska sorter då det är krav på att det skall vara ekologiskt, inget lipton eller earl grey då, som jag tycker om. Alltså allt odrickbart.

Man kanske skulle börja vaska ett par koppar varje dag, vad tror ni om det?
Citera
2020-01-24, 00:41
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
På mitt jobb har det ställts in en kaffeautomat som vi får dricka obegränsat ur, ett aber är dock att jag och alla arbetar ute i fält så det antal koppar jag tar på jobbet är ca 1-2 per månad.
Löjligt att det då kallas för förmån.
Har hört om människor, inte på min arbetsplats i dag utan andra arbetsplatser som tagit med sig termos och fyllt på och tagit med hem!!!
Får ju också friskvårdsbidrag men jag vill inte åka nånstans när ledig utan njuta min bostad. Stressigt nog på jobbet och udda arbetstider.

Du kan ta massage på friskvård.
Citera
2020-01-24, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Obegränsat. Inget problem då finns ju gränser hur mycket man kan dricka innan man får rännskita

Blir 2 koppar före lunch och två eller tre efter. Det är lagom, inte för mycket och inte för lite. Brukar vara Arvid Nordqvist eller Zoegas bönor och smakar helt ok.

Ibland finns det starköl i kylen och chips/ostbågar som blivit över från fredags-afterwork som man får ta av om man vill. Läskedrycker och kolsyratvatten också.

Fast de odlar väl inte bönorna, är det inte bara de som maler ner det och sätter sin ettikett på?
Starköl på arbetstid??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in