2020-01-21, 16:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja RKK har gift sig med världen och varit en sköka historiskt sett. Det är därför det blev en reformation. Men Vatikanens makt i dagens värld är ytterst marginell.
Ja, idag är hon och hennes barn (tex svenska kyrkan) fråntagna makten av samma vilddjur hon rider på.

Hon är ju redan utblottad. Hon hade väldet över jordens konungar, men nu är det vilddjuret som har makten.

Jag ville visa Zoom dessa saker, eftersom det visar tidslinjen i Bibeln (och är en av de saker som ska ske).
Och skökan pekar tydligt ut vilddjuret, och dess förvandlingar.
Senast redigerad av LadySweden 2020-01-21 kl. 16:29.
Citera
2020-01-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Alla har nog förstått redan att du tror att skökan är kapitalismen.

Men nej:
Den avfallna kyrkan är väl beskriven i hela Bibeln.

Där emot, ska vilddjuret hata skökan och göra henne utblottad. Vilddjuret är ett rike med bland annat kapital makt, och blir världsomspännande i sin sista fas.

Jo, jag kan läsa. Men jag klistrar inte in i profetior vad jag själv tycker passar. Allt i Bibeln förklarar Bibeln.
Ja, det förstår alla som läser Upp 18.

Den falska profeten är en global symbol för all falsk religion, inte skökan Babylon.

Odjuret (vilddjuret) är världens myndigheter. Ingen kan köpa och sälja utan att ha odjurets namn och bild. Det är pengar präglade med statsvapen och kungens eller drottningens bild. Det är alltså globalt, inte ETT rike.

Jag lägger bara till en förklaring på vad som är vad. Henne kan ju tolkas olika, men det är skökan som kallas Babylon som menas. Du har fortfarande inte plockat fram verserna jag bad om. Det är som att ha en impeachment utan vittnen och dokument!
Citera
2020-01-21, 17:17
Medlem
Citat:
"har RKK gjort alla med skepp rika"?
Ja!
Och hon är redan dömd. Vilddjuret hatade henne och tog makten ifrån henne.
Om Zoom vill berättar jag mer om det, för jag tyckte vårt samtal var intressant.
Nej, RKK har inte gjort alla med skepp rika. Fråga Maersk hur involverad påven är i deras verksamhet.
Citera
2020-01-21, 17:22
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Åter igen:
Jag talar inte om alla muslimer, utan jag talar om dels de muslimer som följer Qaradawi, dels de som räknas som terrorister i sina hemländer.

Jag tror att det inte finns någon muslimsk person som följer eller lyssnar på Sheikh Al-Qaradawi i Sverige.
I den arabiska världen följer väldigt få denna sjeik.
Å andra sidan, om du har bevis, bevisa att vissa har planer på att ta kontroll över Sverige.
Och att det finns anhängare för Sheikh Al-Qaradawi.
Du kan sätta det här. Om du inte tillhandahåller bevis som stöder ditt uttalande är förklaringen bara att överdriva denna rädsla. Eller stödja konspirationsteori. Inte mer.
Citera
2020-01-21, 17:27
Medlem
Fy fan, där ser man kristna och pseudokristna muslimer som käbblar med varandra!

Gemensamt för alla teister är att dom väntar på en lösning från ovan!
Denna destruktiva inlärda passivitet och underkastelse som teisterna hänger sig åt är nästan värre än narkomani, man gör inget själv för att förändra sin situation utan
understödjer bara sitt missbruk, som i deras fall är religion!

Dom flesta teister arbetar varken på ett personligt, samhälleligt, kulturellt eller politiskt plan för att förbättra vårt samhälle!
Sitter och väntar på sin apokalyps eller Jesus, Muhammed!
Dom bidrar zero!
Parasiterar på oss andra!
Senast redigerad av rantaplan 2020-01-21 kl. 17:38.
Citera
2020-01-21, 17:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Jag tror att det inte finns någon muslimsk person som följer eller lyssnar på Sheikh Al-Qaradawi i Sverige.
I den arabiska världen följer väldigt få denna sjeik.
Å andra sidan, om du har bevis, bevisa att vissa har planer på att ta kontroll över Sverige.
Och att det finns anhängare för Sheikh Al-Qaradawi.
Du kan sätta det här. Om du inte tillhandahåller bevis som stöder ditt uttalande är förklaringen bara att överdriva denna rädsla. Eller stödja konspirationsteori. Inte mer.
Tex har två svenska terrorforskare skrivit en rapport om detta till Myndigheten För Samhällsskydd och beredskap, MSB.
Forskarna heter Magnus Norell och Aje Carlbom.

Jag har svårt att länka nu, men det går att googla. Rapporten ligger säkert kvar hos MSB.
Där står också en del om regeringens samröre med MB.
Citera
2020-01-21, 17:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ja, det förstår alla som läser Upp 18.

Den falska profeten är en global symbol för all falsk religion, inte skökan Babylon.

Odjuret (vilddjuret) är världens myndigheter. Ingen kan köpa och sälja utan att ha odjurets namn och bild. Det är pengar präglade med statsvapen och kungens eller drottningens bild. Det är alltså globalt, inte ETT rike.

Jag lägger bara till en förklaring på vad som är vad. Henne kan ju tolkas olika, men det är skökan som kallas Babylon som menas. Du har fortfarande inte plockat fram verserna jag bad om. Det är som att ha en impeachment utan vittnen och dokument!
Du har fått bibelstycken, men tänker ju inte läsa dem.

Är någon annan intressad går det bra att läsa.

Nu avslutar jag detta samtal med dig.
Citera
2020-01-21, 17:45
Medlem
Citat:
Du har fått bibelstycken, men tänker ju inte läsa dem.

Är någon annan intressad går det bra att läsa.

Nu avslutar jag detta samtal med dig.
Jag har fått en del vaga hänvisningar till kapitel i olika böcker, och hela Daniels bok! Du får allt vara lite mer specifik om du vill argumentera för din sak.

Ooh, redan svarslös? Det trodde jag inte om kvinnor!
Citera
2020-01-21, 17:54
Medlem
Käbbla på ni bara!
Ni fattar inte att religionerna kristendom och islams innersta väsen är facistoid, människofientlig, gudlös, dogmatisk, reaktionär och som leder till krig och förstörelse då religionen ALLTID "horat" med makten!
Ni är bara deras puppets!
Senast redigerad av rantaplan 2020-01-21 kl. 17:59.
Citera
2020-01-21, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Käbbla på ni bara!
Ni fattar inte att religionerna kristendom och islams innersta väsen är facistoid, människofientlig, dogmatisk, reaktionär och som leder till krig och förstörelse då religionen ALLTID "horat" med makten!
Ni är bara deras puppets!
Och du är den som är fri som en fågel?
Jag avskyr religion. Jesus Kristus är inte religion.
Citera
2020-01-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Och du är den som är fri som en fågel?
Jag avskyr religion. Jesus Kristus är inte religion.
Organiserad religion är ett mänklighetens gissel fortfarande.
Jesus ord är inte religion, nej!
Jag har blivit fri från dogmatiskt tänkande hoppas jag.....
Och tanken flyger fritt, utan skuld och skamkänslor som religion prackar på en...
...men fågelfri är jag väl bara i min fantasi..
Citera
2020-01-21, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Organiserad religion är ett mänklighetens gissel fortfarande.
Jesus ord är inte religion, nej!
Jag har blivit fri från dogmatiskt tänkande hoppas jag.....
Och tanken flyger fritt, utan skuld och skamkänslor som religion prackar på en...
...men fågelfri är jag väl bara i min fantasi..
Precis! Du har helt rätt.
Man kan aldrig bli fri genom organiserad religion.
Dock blir jag påverkad av religionen då jag inte kommit bort helt från skuld- och skamkänslor.
Man blir trött på det och det gör att man hamnar i rejäla svackor till och från.
Du verkar fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in