2019-03-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Inte för att jag tror någon tar en spammare som impulspostar massiva mängder med substanslösa en-menings-inlägg på allvar men.

Bevisa det. Försök göra ett inlägg där du utförligt förklarar och ger flera olika bevis på att IS är Koran-enliga.

Du är ju så okunnig om Islam att du tror man kan bortse från vad profeten saw sa så du kommer inte kunna göra det men det blir kul att se smörjan du kokar ihop och att få se om du klarar göra ett ordentligt inlägg istället för att spamma med en mening och upprepa dig onödigt mycket med jättemånga likadana spaminlägg.

Eftersom profeten saw har fördömt Khawarij så kan jag säga med all säkerhet att IS inte är koranenliga. Det vet man också om man läst Koranen och tittar på IS handlingar.
Problemet är att det är mycket lätt att "tolka" koranen, muhammeds tradition och sharia - dvs islam - såsom Daesh, Boko Haram mfl islamiska grupper gör!
Säger inte det att något är väldigt fel med islam?
Det är ju islams största förebild de följer.
Förnekar du att mohamed mördade?
Citera
2019-03-26, 08:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men tyvärr (för dig) är dessa mera koran-enliga än du är.

Citat:
Inte för att jag tror någon tar en spammare som impulspostar massiva mängder med substanslösa en-menings-inlägg på allvar men.

Irrelevant ad hominem. (1)

Citat:
Bevisa det. Försök göra ett inlägg där du utförligt förklarar och ger flera olika bevis på att IS är Koran-enliga.

IS försöker inte att efterrationalisera koranen i samma omfattning som den "semantiska" falangen av islam-apologetiken gör, så självklart är IS mera koran-enlig.

Citat:
Du är ju så okunnig om Islam

Auktoritets-argument.

Citat:
att du tror man kan bortse från vad profeten saw sa så du kommer inte kunna göra det men det blir kul att se smörjan du kokar ihop och att få se om du klarar göra ett ordentligt inlägg istället för att spamma med en mening och upprepa dig onödigt mycket med jättemånga likadana spaminlägg.

Se (1)

Citat:
Eftersom profeten saw har fördömt Khawarij så kan jag säga med all säkerhet att IS inte är koranenliga. Det vet man också om man läst Koranen och tittar på IS handlingar.

Denna "profet"s verk är ju inte konsekvent, så det kommer att bli en fråga om tolkning och tolknings-metodologi. Vilket jag ser fram emot att diskutera med dig (på lämplig tråd, inte på tråden här som tydligen är konstruerat för propaganda-ändamål).
Citera
2019-03-26, 08:52
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Bogomil, varför är det så viktigt för dig att propagera mot islam? Varför baserar du din identitet på hat mot en religion? Några saker har muslimhatare och jihadister gemensamt. Ni hävdar att man inte ska kalla sig muslim om man inte stödjer militant islamism, barnäktenskap, tar sexslavar och vill praktisera sharialagar om lemlästning och dödsstraff. Det är inte upp till hatfyllda extremister att definiera vad islam är. Islam definieras kollektivt av alla dem som bekänner sig till religionen och det är - som Islampeaceback1 påpekar - mycket få av dagens muslimer som stödjer ovanstående.

Både i Bibeln och Koranen finns det stycken som är grymma och regler som är otidsenliga och inte förenliga med dagens upplysta samhälle. De visar bara hur lågt människans moral stod på den tiden. Mycket få kristna idag använder t.ex. Luk 19:27 där Jesus säger 'Men mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn!' för att mana till heligt krig mot ickekristna. Att religionsstiftarna begick misstag var för att de var människor och därmed inte fullkomliga. Gud vägledde dem, men berövade dem inte deras fria vilja. Det är därför farligt att se religionsstiftarna som ofelbara föredömen.

Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.

Riktigt så svart och vitt är det inte. Guds budskap är att förkunna sanningen, varken mer eller mindre. Jesus var beredd på stridigheter för att sanningen skulle komma fram. Och Gud vet vad människan är kapabel till.. du kan ju inte förneka att kristendomens väg framåt har skördat liv, liksom islams väg framåt. Men hur ser det ut IDAG ? Hur långt har kristendomen kommit kontra islam IDAG ? Jag hävdar att kristendomen idag är 100 gånger mer fredligare än dagens islam. Varför ? Pga att islam fortfarande är osanning. Endast den verkliga sanningen kan etablera långsiktig fred. Varför har inte kristendomen en motsvarighet till IS sekten ? Varför sker inte terroratentat i kristendomens namn men i islams namn ? Jo därför att Jesus är vägen, sanningen och livet.

Man måste kunna skilja på sanning och osanning, muslimer lever i en föråldrad vaneföreställning. Oavsett om en del av dem är fredliga eller inte når de inte målet: Jesus.
Citera
2019-03-26, 09:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Bogomil, varför är det så viktigt för dig att propagera mot islam? Varför baserar du din identitet på hat mot en religion? Några saker har muslimhatare och jihadister gemensamt. Ni hävdar att man inte ska kalla sig muslim om man inte stödjer militant islamism, barnäktenskap, tar sexslavar och vill praktisera sharialagar om lemlästning och dödsstraff. Det är inte upp till hatfyllda extremister att definiera vad islam är. Islam definieras kollektivt av alla dem som bekänner sig till religionen och det är - som Islampeaceback1 påpekar - mycket få av dagens muslimer som stödjer ovanstående.

Både i Bibeln och Koranen finns det stycken som är grymma och regler som är otidsenliga och inte förenliga med dagens upplysta samhälle. De visar bara hur lågt människans moral stod på den tiden. Mycket få kristna idag använder t.ex. Luk 19:27 där Jesus säger 'Men mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn!' för att mana till heligt krig mot ickekristna. Att religionsstiftarna begick misstag var för att de var människor och därmed inte fullkomliga. Gud vägledde dem, men berövade dem inte deras fria vilja. Det är därför farligt att se religionsstiftarna som ofelbara föredömen.

Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Riktigt så svart och vitt är det inte. Guds budskap är att förkunna sanningen, varken mer eller mindre. Jesus var beredd på stridigheter för att sanningen skulle komma fram. Och Gud vet vad människan är kapabel till.. du kan ju inte förneka att kristendomens väg framåt har skördat liv, liksom islams väg framåt. Men hur ser det ut IDAG ? Hur långt har kristendomen kommit kontra islam IDAG ? Jag hävdar att kristendomen idag är 100 gånger mer fredligare än dagens islam. Varför ? Pga att islam fortfarande är osanning. Endast den verkliga sanningen kan etablera långsiktig fred. Varför har inte kristendomen en motsvarighet till IS sekten ? Varför sker inte terroratentat i kristendomens namn men i islams namn ? Jo därför att Jesus är vägen, sanningen och livet.

Man måste kunna skilja på sanning och osanning, muslimer lever i en föråldrad vaneföreställning. Oavsett om en del av dem är fredliga eller inte når de inte målet: Jesus.

Håller med om att nutida kristendom överlag liggar mycket närmare ... i en dialog ... med det som idag anses vara den tills vidare mest korrekte verklighets-beskrivning (~nutida, västlig, akademisk filosofi och vetenskap).
Citera
2019-03-26, 09:06
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Religion fyller funktionen att förklara det vi inte förstår, man hittar på att guden kan allt och därför är det så här. Historiskt kan man förstå det men med utbildning och upplysning bör de med någorlunda tankeförmåga inse att det är sagor för de lättlurade. I Sverige bröt man sönder kyrkans makt, först genom att tillåta frikyrkor och sedan millimeter för millimeter argumenterades, provocerade och förlöjligade resten av kyrkans makt bort. Nu har islam flyttat in i Sverige och om vi ser hur vi tidigare behandlat religion så är det ett rop till oss "hjälp oss att bli av med vår vidskepliga smörja". Klart vi ska hjälpa de vidskepliga stackarna att bli av med sina tankefällor och bönemanier. Alla vi som har bekanta som är muslimer bör av humanitära skäl börja bearbeta muslimerna, upplysa, provocerade, skoja om osv. Vårt beteende kommer att sprida sig i de muslimska grupperna och ur det kan ett självnedbrytande system börja. Ni som inte känner muslimer kan gå ut i samhället, söka kontakt och börja bryta ned. Nysvenskar som är muslimer är flockdjur precis som vi och kommer känna behov av att följa traditionerna här. Det är dags att hjälpa de vidskepliga stackarna, det var säkert därför de sökte sig hit, de sig att Sverige med nedbruten religionsmakt var bra. Hjälps vi åt då kommer varje kontaktyta med en ursvenska innebära en öppning till att krossa islams makt över folket, droppen som urholkar stenen. Frihet till alla!

Så kan bara en kvinna resonera, samtidigt som kommunerna ska leta fram mark för att bygga fler moskéer, böneutropen på fredagarna avancerar framåt, såväl radikalisering som segrergation tilltar.

Går du själv fram till muslimer skojar till det på arabiska! Det är sådana som du som är orsaken till att Sveriga är i fritt fall!

Jävla idiot!
Citera
2019-03-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Problemet är att det är mycket lätt att "tolka" koranen, muhammeds tradition och sharia - dvs islam - såsom Daesh, Boko Haram mfl islamiska grupper gör!
Det gäller inte bara Koranen. Ska du skylla en text för människors oförmåga att förstå?

Folk tolkar allt möjligt fel. Såg du inte mitt exempel om fulla tjejer i minikjol och tanktop? Hur ofta feltolkas inte de tjejernas klädsel? Killar ser dom som villiga och tar för sig.
Det händer hela tiden att människor tolkar varandra fel. Vill du förbjuda människor? Kommunikation?

Ja, du förstår ju.
Citera
2019-03-26, 09:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla

Citat:
Det gäller inte bara Koranen.

Korrekt. Bibeln och andra religiösa urkunder är också svårtolkade.

Citat:
Ska du skylla en text för människors oförmåga att förstå?

Snarare finns problemet i såna texters luddighet.

Citat:
Folk tolkar allt möjligt fel. Såg du inte mitt exempel om fulla tjejer i minikjol och tanktop? Hur ofta feltolkas inte de tjejernas klädsel? Killar ser dom som villiga och tar för sig.

Vilket ju var en falsk analogi.

Citat:
Det händer hela tiden att människor tolkar varandra fel. Vill du förbjuda människor?

Och nu läggar du en falsk dikotomi på toppen av din falska analogi.

Lär dig elementär logik, så släpper vi för så mycket demagogi.
Citera
2019-03-26, 09:23
Medlem
Citat:

Du upprepar dina en-meningsplattityder väldigt mycket. Ingen tar sånt på allvar.

Att du finner en text luddig kan du inte skylla på texten. Du kanske får anstränga dig lite mer för att försöka förstå. Och kan du inte det finns stora lärda som studerat Islam som man kan lyssna på vad de säger.

Men som man redan vet så skyller ni på Koranen för att ni inte läst den. Precis som man såg med Rakhmat Akilov att han inte heller hade tillräckliga kunskaper om Islam.
En del läser ett par lösryckta meningar eller ett par tidningsartiklar och tror de vet nåt.
Citera
2019-03-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson

Läs allt.

Lukas 19:10-28

"Människosonen har kommit för att söka upp
och frälsa det som var förlorat."
När de lyssnade till detta
berättade Jesus ännu en liknelse,
eftersom han var nära Jerusalem
och de tänkte sig
att Guds rike nu genast skulle komma
på ett synligt sätt
.
Han sade: "En man av ädel börd
reste till ett land långt bort
för att bli kung
och sedan komma tillbaka.
Han kallade till sig tio av sina tjänare
och gav dem tio pund och sade till dem:
Gör affärer med det här tills
jag kommer tillbaka.
Men hans landsmän hatade honom
och skickade sändebud efter honom
för att säga: Vi vill inte ha honom till kung
över oss.
När han sedan kom tillbaka
och hade blivit kung,
lät han kalla till sig tjänarna
som han hade gett pengarna.
Han ville veta vad de hade tjänat.
Den förste kom fram och sade:
Herre, ditt pund har gett tio pund till.
Då sade kungen: Bra, du gode tjänare.
Eftersom du var trogen i det minsta
ska du ha ansvar för tio städer
Den andre kom fram och sade:
Ditt pund, herre, har gett fem pund.
Kungen sade till honom:
Och du ska styra över fem städer.
Därefter kom en annan tjänare och sade:
Herre, här är ditt pund.
Jag har haft det undanlagt i en duk.
Jag var nämligen rädd för dig,
för du är en sträng man.
Du tar ut vad du inte har satt in
och skördar vad du inte har sått.
Hans herre sade till honom:
Efter dina egna ord ska jag döma dig,
du usle tjänare!
Så du visste att jag är en sträng man
som tar ut vad jag inte har satt in
och skördar vad jag inte har sått?
Varför satte du då inte in mina pengar
på banken,
så att jag kunde få igen dem med ränta
när jag kom?
Och till dem som stod bredvid sade han:
Ta ifrån honom pundet
och ge det till honom som har tio pund.
De sade: Herre, han har ju redan tio pund?
- Ja, jag säger er:
Var och en som har ska få,
men den som inget har ska bli fråntagen även det han har.
Men mina fiender som inte ville ha mig till kung över sig,
hämta hit dem och hugg ner dem här
inför mig."
När Jesus hade sagt detta
gick han framför dem upp till Jerusalem
."

Förstår du? ☺
Citera
2019-03-26, 09:30
Medlem
Ja väldigt rimligt om man gillar systematiskt incest och konstant krig.
Citera
2019-03-26, 09:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Du upprepar dina en-meningsplattityder väldigt mycket.

Elementär logik är inga plattityder.

Citat:
Att du finner en text luddig kan du inte skylla på texten.

Jo.

Citat:
Du kanske får anstränga dig lite mer för att försöka förstå. Och kan du inte det finns stora lärda som studerat Islam som man kan lyssna på vad de säger.

Och så kom det ett "argument from authority".

Citat:
Men som man redan vet så skyller ni på Koranen för att ni inte läst den.

Strawman.

Citat:
Precis som man såg med Rakhmat Akilov att han inte heller hade tillräckliga kunskaper om Islam.

Falsk analogi.

Citat:
En del läser ett par lösryckta meningar eller ett par tidningsartiklar och tror de vet nåt.

Generalisera inte från detta.
Citera
2019-03-26, 09:45
Medlem
Citat:

Du är ju så okunnig om Islam att du tror man kan bortse från vad profeten saw sa så du kommer inte kunna göra det men det blir kul att se smörjan du kokar ihop och att få se om du klarar göra ett ordentligt inlägg istället för att spamma med en mening och upprepa dig onödigt mycket med jättemånga likadana spaminlägg.

Om vi då utgår från att alla era virriga resonemang stämmer för några sekunder. "Inte ens 1% av muslimer är radikaliserade" och "IS är inte islam". Var är då alla dessa resterande nästan 1,5 miljarder muslimer när terrordåd utförs i Allahs namn? Ska man tro thereligionofpeace så har vi att de senaste 30 dagarna:

Citat:
During this time period, there were 410 Islamic attacks in 34 countries, in which 2334 people were killed and 2228 injured.

Du menar alltså att det sitter 1,5 miljarder muslimer i världen som åskådare till dessa 410 attacker de senaste dagarna som fördömer detta in i benmärgen, men inte yttrar så mycket som ett ord om det någonstans?

Det kom väl nyligen fram att 2/3 av muslimerna i UK inte skulle gå till polisen om de visste att terrorattentat planerades i landet.

Det säger bara sig självt, att om endast mindre än 1% stod bakom allt detta mördande, så vore det otroligt enkelt för resterande 1,5 miljarder att utplåna detta på en eftermiddag. Eller har du någon förklaring till varför 1,5 miljarder muslimer suttit mer eller mindre tysta de senaste 30 dagarna och bara observerat när 410 attacker skedde, i 34 länder, där 2334 personer dog och 2228 stycken skadades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in