2020-01-21, 15:04
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Har sett vad islam står för, och det är för mig förenat med avsmak.
Som kvinna är man knappt vatten värd i skitboken koranen.

All religion är efterbliven, och det ställer till det i huvudet på folk som får kortslutning och går berserk, allt i "guds namn" givetvis....
Citera
2020-01-21, 15:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
RKK är inte skökan som kallas Babylon i Johannes Uppenbarelse. Babylon är världshandeln, kapitalism. Läs om Babylons fall i Upp 18.

Upp 18
9Och jordens kungar, som har levt med henne i otukt och lyx, skall gråta över henne och klaga när de ser röken från bålet 10och själva står på avstånd, skrämda av hennes plåga. De skall säga: ’Ve, ve, du stora stad, Babylon, du starka stad, på en enda timme har domen kommit över dig.’ 11Och jordens köpmän gråter över henne och sörjer över henne eftersom ingen längre köper deras skeppslaster, 12deras laster av guld och silver, ädelstenar och pärlor, linnetyger och purpur, siden och scharlakan, deras tujaträ, saker av elfenben och dyrbaraste träslag, av koppar, järn och marmor, 13eller kryddor, parfymer och salvor och olika slag av rökelse, eller vin och olja, mjöl och spannmål, eller nötkreatur och får, hästar och vagnar och slavar och människoliv. 14De frukter som du längtade efter gick dig ur handen. Allt som glänser och skiner har du förlorat, och aldrig mer kommer någon att finna det. 15De som handlar med sådana varor, de som har blivit rika genom henne, skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: 16’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. 17På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’

Jag vet inte vem som hittat på att skökan Babylon är RKK, men det är tydligt att de som hävdar det, bland annat Jehovas vittnen, inte förstår vad de läser.
Det är Torah som "har hittat på", som du kallar det, vad en "hora' är.

Man måste studera GT för att förstå språket i Uppenbarelseboken.
Citera
2020-01-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är Torah som "har hittat på", som du kallar det, vad en "hora' är.

Man måste studera GT för att förstå språket i Uppenbarelseboken.
Och var hittar du referensen från GT att skökan Babylon är en kyrka? Du kan väl läsa? Babylon är kapitalism, inte en kyrka.
Citera
2020-01-21, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Jag såg att någon tog upp att Koranen säger att de stora vattnen, salt och sött, skiljs åt av en barriär Gud satt.

Stora vatten i Bibeln representerar
olika folk.
Citera
2020-01-21, 15:28
Medlem
Citat:
Och var hittar du referensen från GT att skökan Babylon är en kyrka? Du kan väl läsa? Babylon är kapitalism, inte en kyrka.
Rättar dig lite grann, man måste nog skilja mellan kapitalism och kapitalism!
Den nutida globala, okontrollerbara, spekulativa kapitalsystemetsom styrs av privata! riksbanker typ Federal Reserve och andra nu helt utflippade Deutshe Bank.... är orsaken till eländet i vår tid!
Men är det inte väl magstarkt att alltid skylla på skökan och inte de ytterst få män som är beroende av hennes tjänster....😎

Och det är INTE judar längre! Nassarna är fel ute igen, om du så dödade alla 14 miljoner judar så finns den globala svindlarekonomin kvar, styrda av ett fåtal familjer.
Garanterat ickejudar.
Senast redigerad av rantaplan 2020-01-21 kl. 15:30.
Citera
2020-01-21, 15:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det finns många stycken som beskriver olika nationer som "jungfrur".
Dock beskrivs endast det avfallna Gudsfolket som en "hora", eller "sköka". Tex i Hesekiel kapitel 16 och kapitel 23.

Läs gärna även Jesaja kapitel 47, om profetian över dåvarande Babylon!
Vilddjurets märke och bild, som horan rider på, finns beskrivet i berättelserna om Babylon. Jag tänker då främst på Daniels bok.

... Men man får ta en sak i taget. Att "skökan" är RKK har alla reformatorer jag känner till varit överens om, så det är knappast bara JV som säger det.
Citera
2020-01-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Rättar dig lite grann, man måste nog skilja mellan kapitalism och kapitalism!
Den nutida globala, okontrollerbara, spekulativa kapitalsystemetsom styrs av privata! riksbanker typ Federal Reserve och andra nu helt utflippade Deutshe Bank....
Men är det inte väl magstarkt att alltid skylla på skökan och inte de ytterst få män som är beroende av hennes tjänster....😎

Och det är INTE judar längre! Nassarna är fel ute igen, om du så dödade alla 14 miljoner judar så finns den globala svindlarekonomin kvar, styrda av ett fåtal familjer.
Läs Upp 18 om Babylons fall.

Upp 18
15De som handlar med sådana varor (köpmän), de som har blivit rika genom henne (skökan Babylon), skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: 16’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. 17På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’

Hur lång tid tog det för banksystemet att kollapsa efter Lehmans fall? Inte lång tid. Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen. Kungarna = regeringar, och odjuret = världens myndigheter. Så det är inte konstigt att Babylon är privatägt men har samröre med jordens kungar.

Upp 18
9Och jordens kungar, som har levt med henne (skökan Babylon) i otukt och lyx, skall gråta över henne och klaga när de ser röken från bålet

Lobbyister, mutor... Dessa kungar vet nämligen att handel ger folken inkomster, och staten skatteintäkter.
Citera
2020-01-21, 15:45
Medlem
Citat:
Det finns många stycken som beskriver olika nationer som "jungfrur".
Dock beskrivs endast det avfallna Gudsfolket som en "hora", eller "sköka". Tex i Hesekiel kapitel 16 och kapitel 23.

Läs gärna även Jesaja kapitel 47, om profetian över dåvarande Babylon!
Vilddjurets märke och bild, som horan rider på, finns beskrivet i berättelserna om Babylon. Jag tänker då främst på Daniels bok.

... Men man får ta en sak i taget. Att "skökan" är RKK har alla reformatorer jag känner till varit överens om, så det är knappast bara JV som säger det.
Jag tänker inte leta upp några skriftställen. Bevisa dina påståenden.

Alla reformatorer har fel.

Upp 18
15De som handlar med sådana varor (köpmän), de som har blivit rika genom henne (skökan Babylon), skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: 16’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. 17På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’

Har jordens köpmän blivit rika genom RKK? Nej, genom handel, kapitalism.

Upp 18:19
’Ve, ve, denna stora stad, som gjorde alla som har skepp på haven rika med sitt överflöd. På en enda timme har den ödelagts.

Har RKK gjort alla som har skepp rika? Nej, men 90% av all global handel fraktas med fartyg nån gång. Ibland är det bara att LÄSA vad det står för att fatta. Allting behöver inte ÖVERTOLKAS.
Senast redigerad av Bassiehof 2020-01-21 kl. 15:55.
Citera
2020-01-21, 16:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Upp 18

’Ve, ve, denna stora stad, som gjorde alla som har skepp på haven rika med sitt överflöd. På en enda timme har den ödelagts.

Har RKK gjort alla som har skepp rika? Nej, men 90% av all handel i hela världen fraktas med fartyg nån gång. Ibland är det bara att LÄSA vad det står för att fatta. Allting behöver inte ÖVERTOLKAS.
Alla har nog förstått redan att du tror att skökan är kapitalismen.

Men nej:
Den avfallna kyrkan är väl beskriven i hela Bibeln.

Där emot, ska vilddjuret hata skökan och göra henne utblottad. Vilddjuret är ett rike med bland annat kapital makt, och blir världsomspännande i sin sista fas.

Jo, jag kan läsa. Men jag klistrar inte in i profetior vad jag själv tycker passar. Allt i Bibeln förklarar Bibeln.
Citera
2020-01-21, 16:13
Medlem
Citat:
Läs Upp 18 om Babylons fall.

Upp 18

Hur lång tid tog det för banksystemet att kollapsa efter Lehmans fall? Inte lång tid. Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen. Kungarna = regeringar, och odjuret = världens myndigheter. Så det är inte konstigt att Babylon är privatägt men har samröre med jordens kungar.

Upp 18
9Och jordens kungar, som har levt med henne (skökan Babylon) i otukt och lyx, skall gråta över henne och klaga när de ser röken från bålet

Lobbyister, mutor... Dessa kungar vet nämligen att handel ger folken inkomster, och staten skatteintäkter.
Visst fan skall det komma en kollaps, alla system kollapsar förr heller senare, gjort det i urminnes tider, det kommer det rovkapitalistiska också göra!
Därför kanske apokalypsen idé bevarats i våra vår berättelser?
Och tom i vårt dna?
Citera
2020-01-21, 16:16
Medlem
Citat:
Romersk Katolska Kyrkan

Nu är ju Bibeln en "lök", och vi kan förstås alla som individer vara "horor" eller "jungfrur", men nu talar jag om det allra yttersta skalet.
RKK gifte sig med världen, närmare bestämt med vilddjuret i den form som ibland kallas för "Rom 1". Det ska komma ett "Rom 2", vilket jag säger är på G.

Ja RKK har gift sig med världen och varit en sköka historiskt sett. Det är därför det blev en reformation. Men Vatikanens makt i dagens värld är ytterst marginell.
Citera
2020-01-21, 16:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Upp 18

Har RKK gjort alla som har skepp rika? Nej, men 90% av all global handel fraktas med fartyg nån gång. Ibland är det bara att LÄSA vad det står för att fatta. Allting behöver inte ÖVERTOLKAS.
"har RKK gjort alla med skepp rika"?
Ja!
Och hon är redan dömd. Vilddjuret hatade henne och tog makten ifrån henne.
Om Zoom vill berättar jag mer om det, för jag tyckte vårt samtal var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in