Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Det finns många stycken som beskriver olika nationer som "jungfrur".
Dock beskrivs endast det avfallna Gudsfolket som en "hora", eller "sköka". Tex i Hesekiel kapitel 16 och kapitel 23.
Läs gärna även Jesaja kapitel 47, om profetian över dåvarande Babylon!
Vilddjurets märke och bild, som horan rider på, finns beskrivet i berättelserna om Babylon. Jag tänker då främst på Daniels bok.
... Men man får ta en sak i taget. Att "skökan" är RKK har alla reformatorer jag känner till varit överens om, så det är knappast bara JV som säger det.
Jag tänker inte leta upp några skriftställen. Bevisa dina påståenden.
Alla reformatorer har fel.
Upp 18
15De som handlar med sådana varor (köpmän), de som har blivit rika genom henne (skökan Babylon), skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: 16’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. 17På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’
Har jordens köpmän blivit rika genom RKK? Nej, genom handel, kapitalism.
Upp 18:19
’Ve, ve, denna stora stad, som gjorde alla som har skepp på haven rika med sitt överflöd. På en enda timme har den ödelagts.
Har RKK gjort alla som har skepp rika? Nej, men 90% av all global handel fraktas med fartyg nån gång. Ibland är det bara att LÄSA vad det står för att fatta. Allting behöver inte ÖVERTOLKAS.