2020-01-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeggyParker
Blev ivägkörd till vårdcentral, misstänkt drograttfylla. Har inte rökt på drygt ett år, men jag antar att dom tog in mig ändå eftersom jag åkte fast den gången. Jag hade ju tänkt mig ett solklart negativt svar i deras snabbtest, men de menade att det var svårt att tyda, och att vi skulle få vänta och se vad analysen visar. Har då ett par frågor:

1. Är det vanligt att provet inte går att tyda? Någon annan som råkat ut för denna situation?

2. Skulle polisen skicka ett prov vidare till analys om snabbtestet visar negativt?

3. Kan jag genom att kontakta polisen få veta vad som står i den utredning som poliserna gjorde, vad som skrev i protokoll angående snabbtest och vilka grunder som hade för sina misstankar etc?

4. Jag har ju läst vid något tillfälle om folk som säger sig ha pissat positivt i över ett år, är detta helt orimligt, låt oss säga med väldigt låg ämnesomsättning

Polisen måste skicka in det på analys ifall det är positivt på stickan. Själva stickan är inte juridiskt bindande.
Men om dom tycker det är svårt att tyda kommer dom alltid skicka det på analys.
Stickor är lite kluriga för man måste göra precis på rätt sätt och sen kunna tyda resultatet. Är det någon färsk syrra på VC så vet man ju aldrig.

Urinsticka kan ge falskt positivt på rätt många stickor, beroende på om du äter andra mediciner.
Citera
2020-01-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDNTL40
Mycket frågor här i tråden men finner inget svar på min. I första inlägget läser jag att Kokain syns i 2-3 dagar i urin på sticka.
Men om urin samt blod skickas på analys, hur länge syns det då?
I mitt fall handlar det om ett intag på 0.8 svensk standard kola spritt över 6 timmar, inte intagit andra droger eller alkohol vid tillfället.
Tacksam för snabba svar.

Är ju helt omöjligt att svara på. Blodprov syns kortare än urinprov. Skulle räkna med att lägga till någon dag eller två då cut off-gränsen blir lägre på analys
Citera
2020-01-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Är ju helt omöjligt att svara på. Blodprov syns kortare än urinprov. Skulle räkna med att lägga till någon dag eller två då cut off-gränsen blir lägre på analys

Tack för ditt svar. Så man kan räkna med att det är 5-6 dagar för att vara på säkra sidan?
Citera
2020-01-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDNTL40
Tack för ditt svar. Så man kan räkna med att det är 5-6 dagar för att vara på säkra sidan?

Alltså man är säkert ren tidigare än så. Men beroende på vad konsekvenserna blir för dig om du fastnar i ett drogtest så skulle jag nog inte chansa.
Citera
2020-01-19, 18:46
Medlem
Tog 0.05-0.1 väldigt ren kola igår. Ska lämna urinprov sent imorgon så ca 48h emellan. Kommer jag klara mig? Tips för att få det gå ur snabbare? Druckit mängder med vatten och ätit en massa frukt.
Citera
2020-01-19, 19:35
Medlem
Kan man få ur 1g kokain ur kroppen på 7-9 dagar. Om man har bra metabolism och rör sig mycket, mycket vatten osv ?

Vad tror ni ?
Citera
2020-01-19, 20:09
Medlem
Hur länge syns tramadol i pisset
Citera
2020-01-19, 21:59
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskild12
Kan man få ur 1g kokain ur kroppen på 7-9 dagar. Om man har bra metabolism och rör sig mycket, mycket vatten osv ?

Vad tror ni ?
Ja det är inga problem. Kokain går att spåra ungefär lika länge som amfetamin, trots att halveringstiden på koks är kortare än på tjacket. Hur de funkar har jag ingen aning om, men ungefär 1-4, max 5 dagar tror jag dom kan se.

Är alltid lika tjatig om "ammoniumklorid-kuren" för den fungerar faktiskt och det är ingen bullshit, utan vetenskapligt bevisad och testad. Den borde nästan ha en egen FAQ tråd och klistras i Drogakuten. Att försura och därmed sänka sitt pH-värde i sitt urin, då pissar du ut amfetaminet/kokainet (eller andra stimulanter) snabbare. Ammoniumklorid, eller Salmiak som det annars heter, verkar lämpa sig optimalt för att rensa ur det snabbare då det är det som sjukhus använder när dom ska få patienter som är amfetaminintoxikerade att komma ner snabbare. Det går att göra även med t.ex. Askorbinsyra också, eller kiwi. Alltså allt surt som sänker pH värdet i ditt urin skyndar på kroppens process att utsöndra de flesta ämnen/spårämnen när det kommer till centralstimulantia. Detta ska fungera på kokain också vad jag har förstått.

Du reducerar därför halveringstiden med typ 50% och det är så jag har blivit ren efter flera dagar på riktigt fint Amfetamin. Om jag då kontinuerligt intar ren ammonium klorid 4-5 gånger per dag och ser till att hydrera mig. Har testat mig själv hemma innan jag lämnat provet och är alltid ren efter 2 dagar på amfetamin-sticka med de lägsta gränsvärdet som går att få tag på. Och då har jag som sagt tagit bra dos i flera dagar.
Citera
2020-01-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Ja det är inga problem. Kokain går att spåra ungefär lika länge som amfetamin, trots att halveringstiden på koks är kortare än på tjacket. Hur de funkar har jag ingen aning om, men ungefär 1-4, max 5 dagar tror jag dom kan se.

Är alltid lika tjatig om "ammoniumklorid-kuren" för den fungerar faktiskt och det är ingen bullshit, utan vetenskapligt bevisad och testad. Den borde nästan ha en egen FAQ tråd och klistras i Drogakuten. Att försura och därmed sänka sitt pH-värde i sitt urin, då pissar du ut amfetaminet/kokainet (eller andra stimulanter) snabbare. Ammoniumklorid, eller Salmiak som det annars heter, verkar lämpa sig optimalt för att rensa ur det snabbare då det är det som sjukhus använder när dom ska få patienter som är amfetaminintoxikerade att komma ner snabbare. Det går att göra även med t.ex. Askorbinsyra också, eller kiwi. Alltså allt surt som sänker pH värdet i ditt urin skyndar på kroppens process att utsöndra de flesta ämnen/spårämnen när det kommer till centralstimulantia. Detta ska fungera på kokain också vad jag har förstått.

Du reducerar därför halveringstiden med typ 50% och det är så jag har blivit ren efter flera dagar på riktigt fint Amfetamin. Om jag då kontinuerligt intar ren ammonium klorid 4-5 gånger per dag och ser till att hydrera mig. Har testat mig själv hemma innan jag lämnat provet och är alltid ren efter 2 dagar på amfetamin-sticka med de lägsta gränsvärdet som går att få tag på. Och då har jag som sagt tagit bra dos i flera dagar.

Tack så mycket för bra svar
Citera
2020-01-19, 23:19
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Mitt konspirstoriska jag säger att polisen har gett sig fan på att ditt prov ska vara positivt, därför skickar de vidare det på analys för att göra allt för att hitta någon liten metabolit som dom kan sätta dit dig för.

Exakt min tanke! Jag vart med om nästan exakt det händelseförloppet.
Citera
2020-01-19, 23:30
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Tack för bra tips indeed! Var fan köper man salmiak och hur mycket tar du per gång? Samt hur länge innan piss tar du salmiak doserna 4-5 ggr nån dag innan eller hela tiden med tjacket ?

Fridens
Citera
2020-01-20, 04:43
Medlem
Blev en underbar 200 mg E + 1/3 ren gräsjoint i fredags!

Gått nu ca 48h sen senaste intaget!

Var helt ren innan och inte rökt på väldigt länge!

Hur lång tid tills jag kan anse mig vara helt safe?

PS: 172 cm, 63 pannor

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in