2020-01-18, 22:21
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Din tolkning måste baseras på fakta som finns i bibeln, annars är du en falsk profet.

Har du kollat upp det jag länkat till?

Vilka är det som alltid ogillat Judarna?

https://www.dagen.se/debatt/mona-walter-islam-avhumaniserar-kristna-1.766528
2020-01-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Har du kollat upp det jag länkat till?

Vilka är det som alltid ogillat Judarna?

https://www.dagen.se/debatt/mona-walter-islam-avhumaniserar-kristna-1.766528
Vad var det jag sa om bibeln?
2020-01-19, 17:40
Medlem
Analfababetens avatar
Att Irak och USA kommer att vara avgörande aktörer och som Uppenbarelseboken med lite tänk pekar på och åsyftar.
Samt att när Jesus sa i samband med hur vi ska kunna tolka Tidens tecken och han sade: "Där gamarna samlas, där är liket".
Så tror jag i alla fall att han menade dagens media som är som gamar när nåt elände händer i världen, är alltså först på plats för att rapportera om många döda osv. det är vad gamar snabbt samlas kring och är dom första i naturen att få syn på och naturens rehållningsarbetare.
Sen finns det många paralleller som man kan dra som direkt passar in på att det börjar dra ihop sig, det bör väl dom flesta ha fått nys om att det är ganska Apokalyptiska tider vi lever i oavsett om man har en tro eller inte.

Media är värre än gamar ändå. Djur är fina. Rent allmänt.
Hör du som har öron
Se den som kan se.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-19 kl. 18:36.
2020-01-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Att Irak och USA kommer att vara avgörande aktörer och som Uppenbarelseboken med lite tänk pekar på och åsyftar.
Samt att när Jesus sa i samband med hur vi ska kunna tolka Tidens tecken och han sade: "Där gamarna samlas, där är liket".
Så tror jag i alla fall att han menade dagens media som är som gamar när nåt elände händer i världen, är alltså först på plats för att rapportera om många döda osv. det är vad gamar snabbt samlas kring och är dom första i naturen att få syn på och naturens rehållningsarbetare.
Sen finns det många paralleller som man kan dra som direkt passar in på att det börjar dra ihop sig, det bör väl dom flesta ha fått nys om att det är ganska Apokalyptiska tider vi lever i oavsett om man har en tro eller inte.

Media är värre än gamar ändå. Djur är fina. Rent allmänt.
Hör du som har öron
Se den som kan se.
Det står i Upp att den lille fjanten satan kommer att förleda ALLA kungar från ALLA länder och samla de till striden på Herrens stora dag. Så sluta snacka skit om USA och Irak nu. Det är ännu inte slutet.
2020-01-19, 18:48
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Det står i Upp att den lille fjanten satan kommer att förleda ALLA kungar från ALLA länder och samla de till striden på Herrens stora dag. Så sluta snacka skit om USA och Irak nu. Det är ännu inte slutet.
Var tyst själv nån gång med dina elakheter. Du börjar promenera mig på mina nerver själv kompis.
Lägg ner attityden tack.
Du VET inte om det är skitsnack, vad elak du är jämt?
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-19 kl. 18:53.
2020-01-19, 18:52
Medlem
Citat:
Var tyst själv nån gång med dina elakheter. Du börjar promenera mig på mina nerver själv kompis.
Lägg ner attityden tack.
Du VET inte om det är skitsnack, vad elak du är jämnt?
Jag vet att det är skitsnack för jag har i motsats till dig läst och förstått bibeln. Jesus sa också: jag talar sanning, därför tror ni inte mig. Och han sa att de hade djävulen till fader.
2020-01-19, 18:56
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Jag vet att det är skitsnack för jag har i motsats till dig läst och förstått bibeln. Jesus sa också: jag talar sanning, därför tror ni inte mig. Och han sa att de hade djävulen till fader.
Jag har läst Bibeln med. Men nu blir det så löjligt. Ska du vara hela denna sektionens referensram nu då när det gäller att tolka Bibeln rätt? Hur ska vi, nån av oss här kunna ta dig som en anonym skribent här för den stora auktoriteten utan någon grund? Jag känner inte dig.

Du fattar ju inte själv hur det framstår när du skriver som du gör.
"Skitsnack" avfärdande rakt av, det ordvalet och du har missat något väsentligt ens med hur vi som Kristna bör TILLTALA varandra.
Du missar ju redan där på att ens kunna prata så man ger dig respekt för du utstrålar det inte själv.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-19 kl. 18:59.
2020-01-19, 19:11
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:

Den som förleder världens ledare är inte Satan utan Antikrist.
2020-01-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Den som förleder världens ledare är inte Satan utan Antikrist.
Var har du hittat det nånstans?

7Och när de tusen åren har gått skall Satan släppas lös ur sitt fängelse. 8Och han skall gå ut och förföra folken i jordens fyra hörn, Gog och Magog, och samla dem till striden, och deras antal är som havets sand.
2020-01-19, 20:41
Medlem
Citat:
Jag har läst Bibeln med. Men nu blir det så löjligt. Ska du vara hela denna sektionens referensram nu då när det gäller att tolka Bibeln rätt? Hur ska vi, nån av oss här kunna ta dig som en anonym skribent här för den stora auktoriteten utan någon grund? Jag känner inte dig.

Du fattar ju inte själv hur det framstår när du skriver som du gör.
"Skitsnack" avfärdande rakt av, det ordvalet och du har missat något väsentligt ens med hur vi som Kristna bör TILLTALA varandra.
Du missar ju redan där på att ens kunna prata så man ger dig respekt för du utstrålar det inte själv.
Se då till att rädda dig själv genom att erkänna att du litat på lögn.

Jag bryr mig inte om hur du uppfattar mig. Det är så jag uttrycker mig.

Jak 2
1Mina bröder, gör inte skillnad på människor, ni som tror på vår förhärligade herre Jesus Kristus. 2Tänk om det i er synagoga kommer in en man med guldringar på fingrarna och vita kläder och samtidigt en fattig man i smutsiga kläder. 3Om ni då bara har ögon för den finklädde och säger till honom: ”Här är en bra plats för dig”, men till den fattige: ”Ställ dig där borta”, eller ”Sätt dig på golvet vid mina fötter” – 4gör ni då inte åtskillnad och fäller orätta domar?

Luk 18
9Till några som litade på att de själva var rättfärdiga och som såg ner på alla andra riktade han denna liknelse: 10”Två män gick upp till templet för att be, den ene var farisé, den andre tullindrivare. 11Farisén ställde sig och bad för sig själv: ’Jag tackar dig, Gud, för att jag inte är som andra människor, tjuvar och bedragare och horkarlar, eller som tullindrivaren där. 12Jag fastar två gånger i veckan, jag lämnar tionde av allt jag köper.’ 13Men tullindrivaren stod avsides och vågade inte ens lyfta blicken mot himlen utan slog med händerna mot bröstet och sade: ’Gud, var nådig mot mig syndare.’ 14Jag säger er: det var han som gick hem rättfärdig, snarare än den andre. Ty den som upphöjer sig skall bli förödmjukad, men den som ödmjukar sig skall bli upphöjd.”
2020-01-20, 00:20
Medlem
Analfababetens avatar
Jag sa bara vad jag TRODDE att Uppenbarelseboken betyder, stor skillnad och jag vet att göra skillnad, faktiskt. men du läser ju in vad du vill ibland.
Skit samma, no big deal.
Vi slutar alla nu att försöka utröna vad Uppenbarelsebokens betydelse är.
Bassiehof vet bäst. Blir helt orimligt.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-20 kl. 00:26.
2020-01-20, 10:02
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Var har du hittat det nånstans?

7Och när de tusen åren har gått skall Satan släppas lös ur sitt fängelse. 8Och han skall gå ut och förföra folken i jordens fyra hörn, Gog och Magog, och samla dem till striden, och deras antal är som havets sand.

Jag lovar att återkomma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in