Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJohanssen
Jag tror det är nära nu, Max 1-2 år bort.
Ett flertal ledamöter från olika partier har talat positivt om både utredningar, avkriminalisering och legalisering.
Och flera stora kvällstidningar är numera också på våran sida, vad media tycker brukar spegla den allmänna uppfattningen av folket ganska bra.
Varje dag står det nått om drogpolitiken, folket har fått upp ögonen och det diskuteras, Kiss-jägaren Lennart och Fred Nyberg får mindre och mindre utrymme att ge uttryck för sina extrema åsikter i frågan.
Omröstningen i Aftonbladet blev typ 47% för legalisering, och 20-30% för legalisering så sent som i höstas, vi påverkas också såklart av internationell politik.
Hehe, jag lagt ned alla gissningar när man ska lätta lagarna.
Dock ser jag debatten inte bara tagit fart igen, utan även ändrat karaktär och prata om faktiska termer som avkriminalisering och legalisering.(Den senare med klart mindre kraft)
Jag ställt frågan till AB nyhets-chat/nyhets-frågor, och om detta om avkriminalisering och framförallt legalisering pga gäng/kriminellanätverk.
Inte en enda gång har de tagit upp detta där, precis som man är rädd för diskussionen och debatten som följer.
Jag tror om man pressar in frågan i politiken och blir viktig, så kommer man snart se vem som står för vad.
Och det är då man får ta beslutet, men mina förhoppningar är alla utom M och SD, då de verkar förespråka det omvända och ökade straff och övervakning.
Börjar själv fundera på om man ska göra arbeten i det offentliga snart, det är tyvärr saker i ens liv som hindrar en sådant steg idag.
Men närmar sig.