2020-01-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!
Jag kommer ha 1,5 gram tjack som jag ska inta nasalt under perioden av 20 timmar. (Exakt). Kommer börja 19.00 och ta sista linan 15.00 nästa dag.
Jag tar tjack 2 gånger i månaden så har ingen vidare tolerans. Det är bra tjack.

Hur tycker ni att jag ska dela upp det? Räcker äns 1,5 gram för mig?

1 gram kan räcka 16 timmar för mig för jag gillar att vara uppe länge.

Så frågan är alltså: Hur bör jag lägga upp snortningen?
Typ 150mg varannan timme? Vad tycker ni?

1,5g känns ju perfekt för ditt tidsspann! Bra också att du sätter upp en tydlig tidsperiod där du ska vara tjackad, det är enligt mig väldigt viktigt för att visa att man har kontroll.

Vad man föredrar är subjektivt. Jag personligen gillar att bomba mer än att snorta, då effekten nästan varar dubbelt så länge för mig. När jag snortar så brukar det börja gå ut efter ca 2h, medan efter en bomb så kan jag ligga och mysa i 4-5h.
Personligen så tycker jag att du ska börja med en stor bomb på typ 250mg. Tjacket tar ju då ca 30min på sig att slå till, men i och med att du är nykter och förhoppningsvis exalterad inför ett kortare tjackrace så gör det inte så mycket. Väntetiden är nästan lika mysig den ju, just vid första doseringen
Fast, ja, om du redan bestämt dig för att endast inta det nasalt så kommer 150mg varannan timme bli perfekt!
Citera
2020-01-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Så igår testade jag för första gången att hälla tjack i vatten och JÄKLAR vilket bättre rus det blev än när man tar det i snoken. Visst smakade det rent ut sagt för jävligt, men ruset vart lent och fint. Svettades inte alls lika mycket som jag gör när jag tar det i snoken..

Vad beror detta på? Någon med bra svar?

Bombade även igår

Upplever det här också. Ruset blir mycket skönare och bätre när jag shottar det. Känner inte ens särskilt mycket när jag snortar, trots att jag tar tillräckligt stora linor anpassade för min tolerans.
Antar att alla är olika, men att shotta tjack är underbart
Citera
2020-01-18, 18:54
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
1,5g känns ju perfekt för ditt tidsspann! Bra också att du sätter upp en tydlig tidsperiod där du ska vara tjackad, det är enligt mig väldigt viktigt för att visa att man har kontroll.

Vad man föredrar är subjektivt. Jag personligen gillar att bomba mer än att snorta, då effekten nästan varar dubbelt så länge för mig. När jag snortar så brukar det börja gå ut efter ca 2h, medan efter en bomb så kan jag ligga och mysa i 4-5h.
Personligen så tycker jag att du ska börja med en stor bomb på typ 250mg. Tjacket tar ju då ca 30min på sig att slå till, men i och med att du är nykter och förhoppningsvis exalterad inför ett kortare tjackrace så gör det inte så mycket. Väntetiden är nästan lika mysig den ju, just vid första doseringen
Fast, ja, om du redan bestämt dig för att endast inta det nasalt så kommer 150mg varannan timme bli perfekt!
Tack för ditt svar!
Ja jag kanske testar att bomba för har aldrig gjort det förr. Men stämmer det inte att:

Citat:
''Att inta amfetamin oralt, som beskrivet ovan, är som sagt snabbt och enkelt, men det är tyvärr slösaktigt och ineffektivt. Det tar lång tid för amfetaminet att slå på, oftast 30-45 minuter, och biotillgängligheten är bara runt ~50% (det vill säga, bara hälften av drogen upptas korrekt), eftersom drogen måste passera levern innan den kommer ut i blodomloppet. Det långa påslaget gör att ruseffekterna kan kännas ganska milda, eftersom man inte får en kick på samma sätt som när man intar drogen på andra sätt.

Hade gärna testat att börja med en sådan 250mg bomb. Men blir orolig när detta står i FAQ. Både jag och min flickvän håller med om att ruset börjar avta redan efter 2 timmar så därför lät de du sa intressant.
Citera
2020-01-18, 18:59
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar!
Ja jag kanske testar att bomba för har aldrig gjort det förr. Men stämmer det inte att:

Hade gärna testat att börja med en sådan 250mg bomb. Men blir orolig när detta står i FAQ. Både jag och min flickvän håller med om att ruset börjar avta redan efter 2 timmar så därför lät de du sa intressant.

Jo, det är nackdelen ju, att inte lika mycket tjack tas upp i blodet. Däremot så varar effekten såpass mycket längre för mig att jag anser det vara värt det. Upplever dock en mysigare känsla, då jag effekten inte slår till på samma sätt. Shottar hellre tjack än att snorta dvs, men det är som sagt väldigt individuellt!

Om du aldrig provat att göra det så tycker jag definitivt det är värt att åtminstone pröva, du har ju tillräckligt tjack för att klara hela tidsperioden ändå!
Jag gör såhär: lägg tjacket i botten på ett glas. Fyll på med några cl vatten och shotta. Upprepa tills du lyckats skölja ner allt. Tycker inte alls att det är så farligt, det smakar inte gott, men går ner lätt. Helt klart mycket behagligare än att äta toapapper och allt vad det är
Senast redigerad av VeryTPL 2020-01-18 kl. 19:03.
Citera
2020-01-18, 19:07
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Jo, det är nackdelen ju, att inte lika mycket tjack tas upp i blodet. Däremot så varar effekten såpass mycket längre för mig att jag anser det vara värt det. Upplever dock en mysigare känsla, då jag effekten inte slår till på samma sätt. Shottar hellre tjack än att snorta dvs, men det är som sagt väldigt individuellt!

Om du aldrig provat att göra det så tycker jag definitivt det är värt att åtminstone pröva, du har ju tillräckligt tjack för att klara hela tidsperioden ändå!
Jag gör såhär: lägg tjacket i botten på ett glas. Fyll på med några cl vatten och shotta. Upprepa tills du lyckats skölja ner allt. Tycker inte alls att det är så farligt, det smakar inte gott, men går ner lätt. Helt klart mycket behagligare än att äta toapapper och allt vad det är

Detta lät jättesmart. Detta ska vi absolut testa! Hur länge brukar du känna av ruset när du shottar?
Citera
2020-01-18, 19:10
Medlem
Citat:
Detta lät jättesmart. Detta ska vi absolut testa! Hur länge brukar du känna av ruset när du shottar?

Kör! I värsta fall är det bara att gå tillbaka till snortandet!
Hmm, efter 4h börjar man känna sig sugen på en påfyllning. Fast ruset blir ju tekniskt sett i sånna fall bara ca 3h och 30min då det tar runt 30min för det att slå till.

Uppdatera sen vad du tycker
Citera
2020-01-18, 19:47
Medlem
KringExs avatar
Blandar dom meth i amfetamin för att man ska få en rush vid intravenöst intag? För 100% rent tjack ger ingen vidare kick. Ruset kommer bara väldigt snabbt
Citera
2020-01-18, 20:00
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Blandar dom meth i amfetamin för att man ska få en rush vid intravenöst intag? För 100% rent tjack ger ingen vidare kick. Ruset kommer bara väldigt snabbt
100% rent tjack har nog ingen injicerat.
Citera
2020-01-18, 20:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
100% rent tjack har nog ingen injicerat.

Nej det är nog sant iochför sig men skjuter man i sig amfetamin som inte är bankat med något, utan som kommer direkt från kocken så får man ingen vidare kick.
Sen finns det ju folk injicerat både Metamina som innehåller Dexamfetamin + det som krävs för att kunna pressa ett piller. Samma sak med Amfetamin 5 mg från samma tillverkare som innehåller både levo och dex. Ingen kick där heller
Citera
2020-01-18, 20:32
Medlem
Hallå! Jag tog lite theralen imorse vid 07-tiden för att lugna ner mig. Hade hög puls och sånt efter gårdagens påhitt. Men det blev bara värre efter jag tog Theralenet, hjärtat slog dubbelslag och väldigt fort. Ibland hade jag hög puls ibland hade jag hög puls medans jag hade ont i hjärtat och bröstet.

Jag kollade upp på nätet av att blanda dessa 2 preparat men det finns inte mycket information om det och dom flesta här påflashback säger att det är lugnt. Men jag har kollade upp bieffekter som man kan få av Theralen. Då stod det att om man hade risk för stroke så skulle man inte ta det. Vilket man typ har när man är tjackad. Sedan kunde Theralenet knasa med hjärtat på nåt sätt. Vilket tjack också kan göra.

Dom obehagliga symtomen slutade när tjacket gick ut. Jag provade att ta en liten bomb på eftermiddagen idag för att se om det blev samma sak som imorse. Det var lugnt i 10 min sen fick jag sånna dubbelslag sen dess tills nu. Men jag har vant mig så nojjar inte över det. Men grejjen är att jag vill ta mer tjack! Vilket jag inte riktigt vågar pågrund av det jävla Theralenet som jag prompt skulle ha i mig imorse. Halveringstiden för Theralenet ligger mellan 4-18 timmar och jag tog 0,5ml vilket motsvarar 20mg Theralen. Hur vet man vad sin halveringstid är? Vad tror ni kan jag fortsätta tjacka i lugn och ro? Eller ska jag vänta tills inatt/imorgon för säkerhetsskull?
Senast redigerad av UngaChefen 2020-01-18 kl. 20:44.
Citera
2020-01-20, 08:43
Medlem
st33rs avatar
Är jag konstigt som inte känner nån jättestor skillnad mellan att bomba och snorta? Det är ju inte direkt så att snortningen vs bomb är som skillnaden bomba vs rövpanna:.
Citera
2020-01-20, 23:47
Bannlyst
Om man har varit på tjacket en kväll eller utgång med folk man är bekväm med och samtliga påtända.
Varför blir man så ångestladdad när faktumet närmar sig att alla går hem till sig o splittras liksom?
Märkt det på mig själv senaste gångerna, inget jag har minne av hände förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in