2020-01-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Fast nu är han häktad för annat mord (!) - och ’bor’ på ullevigatan 11. Eller har jag fått fel info?

Vilket mord då? Varifrån kommer din info?
Citera
2020-01-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om Du nu läser 10 inlägg tillbaka så var det som sagt frågan om var Sale*nkvist bor nu.
Du svarar att det inte finns någon sådan i utredningen varpå jag svarar att på den tiden hette
Han To*mmy M*agnusson och har numera efternamnet Salen*kvist och bor på
Dah*strömsgatan.....

Inte rätt namn. Gå tillbaka och kolla inlägget från användaren.
Citera
2020-01-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vilket mord då? Varifrån kommer din info?

Ingen aning vilket mordärende. Enda jag hört är att namnet och brottsmisstanken skall ha stått på tingsrättens uppropslista för ett par veckor sedan. Jag har alltså fått andrahandsuppgifter. Den intresserade kan ju kontakta tingsrätten och fråga om det finns något pågående mål.
Citera
2020-01-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ingen aning vilket mordärende. Enda jag hört är att namnet och brottsmisstanken skall ha stått på tingsrättens uppropslista för ett par veckor sedan. Jag har alltså fått andrahandsuppgifter. Den intresserade kan ju kontakta tingsrätten och fråga om det finns något pågående mål.

Sitter han häktad kan vi vara säkra på att det inte är mordet på Malin i alla fall.. då hade det stått i varenda tidning.
Citera
2020-01-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Sitter han häktad kan vi vara säkra på att det inte är mordet på Malin i alla fall.. då hade det stått i varenda tidning.

Enig.
Citera
2020-01-14, 22:25
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Göteborgs TR har ett mål B 10824-19, som behandlar knivmordet på en ung man på Hjalmar Brantingsplatsen den 17 juli 2019.
Är det detta du dryftar? Det har ingenting med tråden att göra men kan förklara tidigare inlägg av OT-karaktär.
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/goteborgs_tingsratt/webb-forhandlingar-vecka-3-2020-01-13--17.pdf
https://via.tt.se/pressmeddelande/tre-atalas-for-grovt-ran-mord-och-overgrepp-i-rattssak-grovt-brott-i-goteborg-i-somras?publisherId=3 235540&releaseId=3265305
Citera
2020-01-17, 21:55
Medlem
Kanske kan de topsa gubben iallafall? Om de har kvar bevismaterial med DNA från GM på Malins tillhörigheter?
Citera
2020-01-17, 23:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Kanske kan de topsa gubben iallafall? Om de har kvar bevismaterial med DNA från GM på Malins tillhörigheter?
Vilken gubbe tänker du på?
Citera
2020-01-19, 01:23
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Jag undrar om ni har någon mer länk på bältet som återfanns vid brottsplatsen. Det är nämligen så att jag gav bort ett bälte till en vän som jag minns såg ut sådär. En vän som senare bosatt sig, och bodde i området Olskroken under mordet. Han utförde också ett konstigt telefonhot till mig efter ett telefonsamtal där jag nämnt att detta mord skett i hans område. Har flera konstiga minnen än detta. En intressant koppling till Nymåne-gatan bland annat. Varför jag inte reagerat förrän nu är just att jag trott detta fall varit löst. Såg ett TV program som sade att detta mord är olöst ännu.
Citera
2020-01-19, 11:06
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF
Jag undrar om ni har någon mer länk på bältet som återfanns vid brottsplatsen. Det är nämligen så att jag gav bort ett bälte till en vän som jag minns såg ut sådär. En vän som senare bosatt sig, och bodde i området Olskroken under mordet. Han utförde också ett konstigt telefonhot till mig efter ett telefonsamtal där jag nämnt att detta mord skett i hans område. Har flera konstiga minnen än detta. En intressant koppling till Nymåne-gatan bland annat. Varför jag inte reagerat förrän nu är just att jag trott detta fall varit löst. Såg ett TV program som sade att detta mord är olöst ännu.
Högintressant! Vill du berätta mer om din vän?

Är denna bilden på bältet ok?
https://www.gp.se/image/policy:1.4628471:1505291432/hf.png?f=Regular&w=1440&$p$f$w=0ebdbc8
Citera
2020-01-19, 15:13
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Högintressant! Vill du berätta mer om din vän?

Är denna bilden på bältet ok?
https://www.gp.se/image/policy:1.4628471:1505291432/hf.png?f=Regular&w=1440&$p$f$w=0ebdbc8

Tack, men det är i stort sett denna bild jag sett. Var gång jag tittar på den blir jag än mer säker på att det är mitt gamla bälte. Först på bara 60-70% säker, nu börjar det kännas 90%. Får jag känna på eller se det i verkligheten kommer jag nog veta om det är samma. Den hade nämligen en mycket udda typ utav läder som var elastisk, inte spänstig som andra bälten är. Har för mig men är osäker på ifall det var detta bältet vars baksida var lite rödaktiv -inte målad men mer av pigmenterad. Man kunde rulla ihop det och det hade vilat snyggt.

Denna F.D bästis bor utomlands idag, flyttade efter 90-talets slut. Han mådde inte bra alls under 90-talet och var alldeles för fast i Haschrökandet. Jag vill inte nämna för mycket om honom just nu då ifall han inte har med detta att göra eller att det inte är mitt bälte så skall han inte behöva må dåligt igen. Han verkar må mycket bättre idag.

Men jag kan säga att efter ha tittat på inslagen om Malin Olsson, om och om igen, samt tänker på personen som jag känner till, så är det inte bara en klocka som ringer, utan en hel kör utav dem. Kunde sagt många mer paralleller men avstår att göra så offentligt.
Citera
2020-01-19, 18:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF
Tack, men det är i stort sett denna bild jag sett. Var gång jag tittar på den blir jag än mer säker på att det är mitt gamla bälte. Först på bara 60-70% säker, nu börjar det kännas 90%. Får jag känna på eller se det i verkligheten kommer jag nog veta om det är samma. Den hade nämligen en mycket udda typ utav läder som var elastisk, inte spänstig som andra bälten är. Har för mig men är osäker på ifall det var detta bältet vars baksida var lite rödaktiv -inte målad men mer av pigmenterad. Man kunde rulla ihop det och det hade vilat snyggt.

Denna F.D bästis bor utomlands idag, flyttade efter 90-talets slut. Han mådde inte bra alls under 90-talet och var alldeles för fast i Haschrökandet. Jag vill inte nämna för mycket om honom just nu då ifall han inte har med detta att göra eller att det inte är mitt bälte så skall han inte behöva må dåligt igen. Han verkar må mycket bättre idag.

Men jag kan säga att efter ha tittat på inslagen om Malin Olsson, om och om igen, samt tänker på personen som jag känner till, så är det inte bara en klocka som ringer, utan en hel kör utav dem. Kunde sagt många mer paralleller men avstår att göra så offentligt.

Googla "malin olsson bälte" så hittar du fler bilder, bl.a. en där du kan avgöra längd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in