Citat:
Ursprungligen postat av
superisak
Det får dom göra nu också. När jag arbetade på TFF så gick dom back ca 100 miljoner om året som försäkringsbolagen fick/får täcka upp, och det tas ju såklart ut på premien kunderna betalar.
Har svårt att se hur det är möjligt. Som sagt, TFF tar ut vansinniga avgifter om man råkar missa försäkringen, men hur många som missar att betala sin försäkring eller teckna försäkring krockar och gör det dessutom med antingen annan bil eller människa eller hus eller något annat av värde eller liv?
Känner många som i sin ungdom gjort samma sak som jag gjorde när jag var ung, man missuppfattade vad som gällde kring försäkring och fick TFF på sig.
Dock har inte en enda som jag känner krockat, så inte heller jag. De få så har oturen att hinna krocka innan TFF skickar ut brev så lär de flesta inte orsaka någon större skada av värde än på sig igen bil.
De som höjer kostnaden är säkert invandrare och kriminella eller en kombination av både och som inte fattar bättre eller inte bryr sig. Om jag har rätt, varför är det då rimligt att Mats 19 år som gjorde ett en liten miss för att han var oerfaren, ska straffas hårt för att det finns kriminella och anvandrare som kanske kör oförsäkrat i månader eller år och bara kastar TFF's brev när de får det på lådan eller inte ens kollar brevlådan?
Det är som någon skrev. Varför ska denna kostnad läggas på försäkringsbolagen, då får ju lagliga personer högre premie. Ja jag säger samma sak, varför ska Mats 19 år som gjorde en liten miss betala dyrt för att vissa inte bryr sig och kör oförsäkrat i månader eller år? Och varför ska Mats betala för 14 dagar oförsäkrat för att TFF är så slösa och inte bryr sig om andra att de väntar närmare 2 veckor innan de skickar ut brev? Hade de skickat det på dag 2 så hade vissa haft brevet på dag 3 och det hade blivit mycket mindre kostnad för de flesta.