2013-09-03, 21:29
Medlem
Hej, har fått ett betalningskrav från TFF eftersom jag glömt betala in försäkringen på bilsatan..
12 dagar x 210kr = 2520kr!

Hur i hela friden slipper jag betala detta?
Kan jag deala med försäkringsbolaget så att dem säger att bilen varit försäkrad?

Kan jag på nått sätt lösa det genom att säga att jag skickat in registreringsbeviset ifyllt att jag avsåg ställa av den, men att posten troligen slarvat bort det?

Hur kan det dröja 13 dagar innan jag får hem detta brev om att den inte är försäkrad??

Hjälp mig!
Citera
2013-09-03, 21:33
Medlem
CrilleKexs avatar
Tyvärr så har jag ingen lösning åt dig, men jag tror i ärlighetens namn att du får svårt att komma undan att betala.

Jag håller tummarna för dig!
Citera
2013-09-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofyy
Hej, har fått ett betalningskrav från TFF eftersom jag glömt betala in försäkringen på bilsatan..
12 dagar x 210kr = 2520kr!

Hur i hela friden slipper jag betala detta?
Kan jag deala med försäkringsbolaget så att dem säger att bilen varit försäkrad?

Kan jag på nått sätt lösa det genom att säga att jag skickat in registreringsbeviset ifyllt att jag avsåg ställa av den, men att posten troligen slarvat bort det?

Hur kan det dröja 13 dagar innan jag får hem detta brev om att den inte är försäkrad??

Hjälp mig!
Tyvärr lär du bli tvungen att betala Fy fan vad dyrt det blivit.När jag råkade ut för detta så kostade det runt en hundring.Saftigt, men detta
Citera
2013-09-03, 21:59
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:

Hjälp mig!
Det är du som är skyldig att ha bilen försäkrad så deras brev är inte en påminnelse utan bara just en räkning för de dagar du inte betalat.

Det finns noll procent chans att du slipper undan det. Bara betala och se det som tur att det var bara 12 dagar och inte mer. Dyrköpt erfarenhet.

/T
Citera
2013-09-03, 21:59
Medlem
Har planen klar nu, ska ringa trafikverket och säga att jag skicka in registreringsbeviset för 2 veckor sedan, och att jag inte kan förstå vad det blivit av. min förhoppning är att dom kan ställa av bilen bakåt i tiden så jag slipper betala en del av summan.

Någon som tror på planen?
Citera
2013-09-03, 22:02
Medlem
Citat:
Har planen klar nu, ska ringa trafikverket och säga att jag skicka in registreringsbeviset för 2 veckor sedan, och att jag inte kan förstå vad det blivit av. min förhoppning är att dom kan ställa av bilen bakåt i tiden så jag slipper betala en del av summan.

Jag önskar dig lycka till men är skeptisk. staten är faschister (stavning)
Citera
2013-09-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är du som är skyldig att ha bilen försäkrad så deras brev är inte en påminnelse utan bara just en räkning för de dagar du inte betalat.

Det finns noll procent chans att du slipper undan det. Bara betala och se det som tur att det var bara 12 dagar och inte mer. Dyrköpt erfarenhet.

/T

Jo men jag tänkte vad det är som avgör hur länge det tar innan dom skickar ut brevet?
Har nämligen varit med om detta förut ( ) då dröjde det dock bara 5 dagar innan jag fick kravet.
Citera
2013-09-03, 22:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Ja, det låter ju högst sannolikt att du skulle ha skickat in dina papper för två veckor sedan och inte reagerat på att du inte fått bekräftelse på avställningen. Du har helt enkelt klantat till det och nu får du ta konsekvenserna av det, så är det i vuxenvärlden. Ett tips är att betala fort som fan, TFF är otroligt snabba att lämna vidare till inkasso och då rusar skulden i höjden, plus att du får betalningsanmärkning.
Citera
2013-09-03, 22:23
Medlem
Citat:
Jo men jag tänkte vad det är som avgör hur länge det tar innan dom skickar ut brevet?
Har nämligen varit med om detta förut ( ) då dröjde det dock bara 5 dagar innan jag fick kravet.
Jag antar att det som avgör är hur fort de upptäcker det helt enkelt.
Citera
2013-09-03, 22:27
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, det låter ju högst sannolikt att du skulle ha skickat in dina papper för två veckor sedan och inte reagerat på att du inte fått bekräftelse på avställningen. Du har helt enkelt klantat till det och nu får du ta konsekvenserna av det, så är det i vuxenvärlden. Ett tips är att betala fort som fan, TFF är otroligt snabba att lämna vidare till inkasso och då rusar skulden i höjden, plus att du får betalningsanmärkning.

Hade det varit jag som fått skulden skulle jag betalat den först så att man har det klart, sedan försökt få tillbaka så mycket som möjligt. Skadar ju inte att försöka.
Citera
2013-09-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, det förvånar mig hur många människor som klantar till saker och sedan vägrar att ta konsekvensen av det hela. Det är upprörande.

Dock en liten rättelse. Man får INTE betalningsanmärkning av inkasso. Dock av kronofogden, vilket är nästa naturliga steg.
Citera
2013-09-03, 22:40
Medlem
även om du tänkt ställa av den så ska du ha försäkring , försäkringen slutar att gälla när bilen ställs av

köper man en bil så är det bara ringa ett Fb och få en försäkring sen har man 14 dagars ångerrätt då kan man (tror jag) avboka försäkringen efter 14 dagar och haft bilen gratis försäkrad i 14 dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in