2020-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Vad är chefsproblemet då?
Att Gud inte är helt oskyldig, enligt vad kristna påstår.
2020-01-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Att Gud inte är helt oskyldig, enligt vad kristna påstår.
Då skyller du alltså dina synder på Gud. Herren har skapat oss, men har inte gett nån tillåtelse att synda. Han har gett oss regler, därför är du ansvarig för dina egna synder. Du säger att Löfven är ansvarig för varje mord i Sverige.
2020-01-17, 19:00
Medlem
Citat:
Då skyller du alltså dina synder på Gud. Herren har skapat oss, men har inte gett nån tillåtelse att synda. Han har gett oss regler, därför är du ansvarig för dina egna synder. Du säger att Löfven är ansvarig för varje mord i Sverige.
Om Löfven hade samma egenskaper som Gud påstås ha, ja då skulle jag lägga en del av skulden på honom. Löfven har inte skapat allt. Han är ej ansvarig för allt.
2020-01-17, 19:14
Medlem
Citat:
Om Löfven hade samma egenskaper som Gud påstås ha, ja då skulle jag lägga en del av skulden på honom. Löfven har inte skapat allt. Han är ej ansvarig för allt.
Det handlar inte om egenskaper, det handlar om ansvar. Löfven har ansvar för att försvara Sverige mot främmande makt, och varje människa som vistas inom Sveriges gränser har samma mänskliga rättigheter, som han i egenskap av statsminister skall GARANTERA. Har du fått ett sånt löfte från Gud? Nej, bara de som tror har fått ett sånt löfte från Gud.
2020-01-17, 19:26
Medlem
Citat:
Det handlar inte om egenskaper, det handlar om ansvar. Löfven har ansvar för att försvara Sverige mot främmande makt, och varje människa som vistas inom Sveriges gränser har samma mänskliga rättigheter, som han i egenskap av statsminister skall GARANTERA. Har du fått ett sånt löfte från Gud? Nej, bara de som tror har fått ett sånt löfte från Gud.
Måste jag tro på Löfven? Eller försöker han göra sitt jobb ändå?
Om det har med ansvar att göra, som du säger, vad är Guds ansvar?
2020-01-17, 19:36
Medlem
Lyzzas avatar
Ni som vill diskutera sista tiden borde titta på Pastor Paul Begley. Han har en internetkyrka som rör folk över hela jorden. Medlemmar från Europa, Asien, Amerika, Ryssland, Australien ja överallt.

Han har kontakt med underättelsetjänsten i USA, NASA med flera agenter och har insides info om det som händer på och utanför klotet .

Och dagsaktuella händelser. Allt ur Bibliskt perspektiv.

https://www.youtube.com/channel/UC4SH8rh0OjYV3zwqnIfqNbA
2020-01-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Ni som vill diskutera sista tiden borde titta på Pastor Paul Begley. Han har en internetkyrka som rör folk över hela jorden. Medlemmar från Europa, Asien, Amerika, Ryssland, Australien ja överallt.

Han har kontakt med underättelsetjänsten i USA, NASA med flera agenter och har insides info om det som händer på och utanför klotet .

Och dagsaktuella händelser. Allt ur Bibliskt perspektiv.

https://www.youtube.com/channel/UC4SH8rh0OjYV3zwqnIfqNbA
Vad menar du med att han har inside info om det som händer utanför klotet ?
2020-01-17, 19:43
Medlem
Analfababetens avatar
Varning då till alla, jag måste påminna alla Kristna om att INNAN den allra allra sista stunden ska även en som i Guds namn förleder många komma.
Tänk på det, och håll ögonen öppna. Säger bara för att påminna.
Påminde mig själv med och det står att läsa om så klart i Uppenbarelseboken.

Det skrev jag nu med tanke på Lyzza´s post men ankyter inte till den med ett citat, jag vet ingenting om den\dom som Lyzza skriver om där själv.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-17 kl. 19:46.
2020-01-17, 19:56
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Vad menar du med att han har inside info om det som händer utanför klotet ?

NASA och astronomer håller koll på rymdkroppar som är på ingående.

En är på ingående och den drar med sig ett stort regn av meteoriter som först kommer att träffa Jupiter sedan Jorden. När den gått runt solen kommer den tillbaka efter 5 månader och då hamnar vi åter i dess svans.

Det är det som hänvisas till i bibeln om yttersta tiden.

Här är det en berömd astronom som reder ut det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=u_8PUJGY7MQ
2020-01-17, 20:04
Medlem
Lyzzas avatar
Se bibeln som en historiebok och en framitdsförutsägelse om vår framtid på jorden. Jesus varnar oss för det som händer nu.

Jordbävningar, vulkanutbrott, väderkatastrofer, krig, sjukdomar och rymdskrot.

Pastor Paul rapporterar om detta så vi ska förstå hur det hänger ihop med vår nutid.

Ni får helt enkelt lyssna på vem ni vill men han har senaste nytt och uppdaterar hela tiden för att vi ska vara förberedda och inte rädda. Han vill att vi ska ge vårt liv till Jesus innan det är för sent.
2020-01-17, 20:04
Medlem
Citat:
NASA och astronomer håller koll på rymdkroppar som är på ingående.

En är på ingående och den drar med sig ett stort regn av meteoriter som först kommer att träffa Jupiter sedan Jorden. När den gått runt solen kommer den tillbaka efter 5 månader och då hamnar vi åter i dess svans.

Det är det som hänvisas till i bibeln om yttersta tiden.

Här är det en berömd astronom som reder ut det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=u_8PUJGY7MQ
Trodde först du menade att han hade inside info från Gud. Det var därför jag frågade.
2020-01-17, 20:07
Medlem
Citat:
Se bibeln som en historiebok och en framitdsförutsägelse om vår framtid på jorden. Jesus varnar oss för det som händer nu.

Jordbävningar, vulkanutbrott, väderkatastrofer, krig, sjukdomar och rymdskrot.

Pastor Paul rapporterar om detta så vi ska förstå hur det hänger ihop med vår nutid.

Ni får helt enkelt lyssna på vem ni vill men han har senaste nytt och uppdaterar hela tiden för att vi ska vara förberedda och inte rädda. Han vill att vi ska ge vårt liv till Jesus innan det är för sent.
Händer det något värre nu än genom historien?
Visst, vi har värre vapen, men det krigas knappast mer idag. Dessutom är vi betydligt fler människor.
Många sjukdomar som var farlig förut har vi fått stopp på.
Jordbävningar och vulkanutbrott har jag ingen aning om det är fler av idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in