2017-02-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, för precis som klimat- och förintelseförnekare ignorerar gudsförnekare alla bevis.

Vad tänker du på för bevis?
Citera
2017-02-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Ja, man måste spekulera för att få in miljöförstöringen i någon profetia.
Kanske. Läser man Upp 16 om de sju skålarna så står det visserligen att de kommer från Gud, men varför skulle Gud förstöra sin egen skapelse? Och sen döma oss för det? Nej, jag tror det är en beskrivning av vad som håller på att hända nu. Förstörelsen av ozonlagret (Upp 16:8), plast, andra kemikalier och radioaktivt material i haven (Upp 16:3). Då kan människor häda Gud för att han inte ingriper trots att han har makt över naturkrafterna (Upp 16:9, Matt 8:27).

Guds vrede som det talas om syftar till att han låter det ske i stället för att ingripa för han vet vart det leder: jordens undergång. Att genomlida detta är vårt straff.
Senast redigerad av DindooNuffin 2017-02-17 kl. 22:19.
Citera
2017-02-17, 22:16
Medlem
Citat:
Vad tänker du på för bevis?
Läs vad jag skriver i de andra inläggen.
Citera
2017-02-17, 23:13
Medlem
Citat:
Läs vad jag skriver i de andra inläggen.

Hur långt bak bör jag leta, kanske är jag lite lat men backade 4 sidor. Hittade egentligen bara naturkatastrofer. Var det tänkt som ett bevis?

Edit: nu har jag backat ganska långt utan att se vad du syftar på. Vill du ta det igen är du snäll?
Senast redigerad av Jhwh 2017-02-17 kl. 23:58.
Citera
2017-02-17, 23:55
Medlem
Citat:
Kanske. Läser man Upp 16 om de sju skålarna så står det visserligen att de kommer från Gud, men varför skulle Gud förstöra sin egen skapelse? Och sen döma oss för det? Nej, jag tror det är en beskrivning av vad som håller på att hända nu. Förstörelsen av ozonlagret (Upp 16:8), plast, andra kemikalier och radioaktivt material i haven (Upp 16:3). Då kan människor häda Gud för att han inte ingriper trots att han har makt över naturkrafterna (Upp 16:9, Matt 8:27).

Guds vrede som det talas om syftar till att han låter det ske i stället för att ingripa för han vet vart det leder: jordens undergång. Att genomlida detta är vårt straff.

Tänker på tex ozonlagret, visserligen har vi skadat det, men pga förbättring så går det åt rätt håll.
Se tex http://www.dn.se/nyheter/sverige/ozo...r-borjat-laka/

Jag tror att om några år så kan vi också läsa liknande artiklar om plasten i haven.
Som väl är så har ögonen öppnats för problemet och åtgärder har börjat.
Citera
2017-02-18, 00:01
Medlem
trojaners avatar
Citat:

Jag väntar mitt första barnbarn nu. Vid vilken ålder tycker du att jag ska informera detta mitt ännu ofödda barnbarn om att dess liv inte är ämnat till mer än att genomlida Guds straff bestående i att se jorden det ska bo på gå under?
Citera
2017-02-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Ett av det sammansatta tecknet.
Matt kap 24 2 Tim 3:1-5

Är du oförmögen att se hur allvarlig den globala uppvärmningen är.
Ingen fråga jag vill ha svar på.

..och var där ser du nåt om global uppvärmning?
Citera
2017-02-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Farsoter på den ena orten efter den andra, hela Matt kapitel 24 visar på denna tid och 2 Tim 3:1-5, och vill du inte se, så låt bli, så sätter vi punkt här, ingen mening att idissla detta.

Kan du inte ens se skillnad på farsoter och miljöförstöring?
Om Bibeln förutsäger sjukdomsepidemier som ett tecken på de sista dagarna kan du väl inte dra in den globala uppvärmningen och kalla den en "farsot"?
Citera
2017-02-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"Folken vredgades,
 och din vrede har kommit,
 tiden när de döda ska dömas och du ska löna
 dina tjänare profeterna och de heliga
 och dem som vördar ditt namn, små och stora,
 och fördärva dem
 som fördärvar jorden."
(Upp 11:18 Folkbibeln)

Det är ju inte så många år sedan kretstillsyningsmännen vid sitt besök i församlingarna sa i ett av talen till alla förkunnare att man INTE kan använda Upp 11:18 som ett bevis för att Bibeln förutsäger miljöförstöring och att den isåfall är ett bevis för att vi lever i de sista dagarna.

Har det kommit nytt ljus nu, eller återanvänder man gammalt ljus?
Citera
2017-02-18, 12:40
Medlem
Citat:
Det finns ju inte fler gudar bara för att man inte ser någon annan lösning.

Bara att följa med i raset om du ser det så.
Citera
2017-02-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
..och var där ser du nåt om global uppvärmning?

Och du som var äldste.
Citera
2017-02-18, 12:47
Medlem
Citat:
Vilken vers syftar du på som bekräftar din tes?
Citera gärna, för iaf jag ser inget som ens antyder miljöförstöring eller global uppvärmning i någon av dessa verser,

Ändå är den farsoten ett faktum, JHWH ska förgöra dem som fördärvar jorden. 2 Pet 3:7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in